1403/5/22

کد خبر: 25743

1400-10-11 13:25:24

دومین تجربه تیم ملی پاراقایقرانی در توکیو

تیم ملی پارا قایقرانی کشورمان برای دومین بار راهی بازی های پارالمپیک می‌شود.

به گزارش وب‌سایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین؛ پارا قایقرانی مخصوص ورزشکاران پارالمپیکی متعلق به گروه‌های معلولیت‌های جسمی– حرکتی است. مسابقات این رشته به صورت انفرادی یا گروهی در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می‌شود.

پارا قایقرانی تحت پوشش فدراسیون بین‌المللی ICF است و آغاز فعالیت این رشته در ایران به سال ۱۳۷۸ بر می‌گردد و نخستین اعزام برون مرزی تیم ملی به مسابقات جهانی ایتالیا در همان سال صورت گرفت و اولین دوره مسابقات قهرمانی کشوری آن سال ۱۳۹۰ برگزار شد. این رشته تحت نظارت فدراسیون قایقرانی فعالیت می کند.

تیم ملی پارا قایقرانی کشورمان، برای نخستین بار در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو تنها با یک نماینده حاضر شد. شهلا بهروزی‌راد در مسابقات جهانی با کسب سهمیه بازی های ریو، توانست نخستین پاراقایقرانی ایرانی باشد که در این رویداد بزرگ حاضر می شود. وی در این بازی‌ها در جایگاه نهم ایستاد.

اکنون و پس از گذشت چهار سال از مسابقات ریو، باز هم بهروزی‌راد ملی پوش پاراکانو کشورمان توانست در رقابت های جهانی مجارستان با کسب مدال برنز، سهمیه بازی های توکیو را بدست آورد تا تیم ملی ایران برای دومین بار پارالمپیک را تجربه کند.

بانوی پاراقایقران کشورمان در رقابت‌های آزمایشی پارالمپیک توکیو، در کلاس KL3 پاراکانو توانست مدال نقره و عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کند.

گفتنی است رقابت‌های کسب سهمیه پارالمپیک توکیو همچنان ادامه دارد و تیم ملی کشورمان می تواند سهمیه های خود را نسبت به دوره قبل ارتقا دهد.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu