1403/5/23

کد خبر: 25844

1400-10-11 13:25:24

نخعی: به دنبال توسعه ورزش همگانی در کرمان هستیم/ همگام با سیاست های فدراسیون حرکت می کنیم

با پایان ارزیابی عملکرد استان ها، هیئت ورزش های جانبازان و معلولین کرمان با ۵۸۱ امتیاز در مکان نخست گروه «ج» قرار گرفت، به این بهانه گفتگویی با رئیس هیئت استان انجام دادیم که ماحصل آن را در زیر می خوانید.

مهدی نخعی، رئیس هیئت کرمان در گفتگو با وب سایت فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین بیان کرد: مطابق با هدف گذاری که ابتدای سال گذشته انجام دادیم، در تمام مناطق استان برنامه استعدادیابی را برگزار کردیم و خوشبختانه توانستیم وضعیت افراد دارای معلولیت ۲۳ شهرستان را برای حضور در ورزش همگانی و قهرمانی مورد ارزیابی قرار دهیم و پس از شناسایی استعدادها، آموزش رشته های مختلف را برای آنها برگزار نماییم.

سه هیئت شهرستانی را در سال ۹۸ فعال کردیم

وی افزود: سال گذشته، در شهرستان های استان حاضر شدیم تا از نزدیک وضعیت آنها را بررسی نماییم و توانستیم سه هیئت ورزش جانبازان و معلولین را در همین سفرها فعال کنیم.

نخعی ادامه داد: برنامه های مختلفی در بخش های ورزش همگانی، آموزش، فرهنگی و نیز مسابقات استانی برگزار کردیم و ورزشکاران استان در رقابت های کشوری و برون مرزی حاضر شدند.

وی با بیان اینکه در سال قبل، ۱۳ ورزشکار از کرمان در اردوهای تیم ملی حضور داشتند، گفت: در رشته های پارا وزنه برداری، پارا شنا و فوتبال هفت نفره، نمایندگانی در تیم ملی داشتیم که در رویدادهای جهانی شرکت کردند.

نخعی اظهار داشت: از نیمه های سال، به منظور افزایش سهمیه پارالمپیک توکیو، روی قهرمانان استان تمرکز کردیم و تا اسفند ماه برنامه ها در حال انجام بود که با شیوع بیماری کووید ۱۹، روند فعالیت ها متوقف شد چرا که سلامتی ورزشکاران در اولویت قرار دارد و تمرینات آنها در منزل زیر نظرمربیان ادامه پیدا کرد.

برگزاری مجازی مراسم روز پارالمپیک کرمان در صورت ادامه شرایط کرونا

رئیس هیئت کرمان تصریح کرد: در سال جدید بر اساس تصمیم ستاد مبارزه با شیوع کرونا و همگام با سیاست ها و برنامه های کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون حرکت خواهیم کرد و در کنار آن فعالیت قهرمانان برای اعزام و حضور در مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک را دنبال می کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: با توجه به شیوع این ویروس، بحث آموزش را به سمت مجازی شدن تغییر دادیم و قصد داریم این روند را تا پایان بیماری کرونا از طریق فضای مجازی برای ورزشکاران و مربیان ادامه دهیم. امیدواریم که تا هفته پارالمپیک این بیماری در کشور به پایان رسیده باشد اما اگر به همین شکل بماند، از الان در این فکریم که برنامه های این هفته را نیز به صورت مجازی برگزار نماییم.

فوتبال روی میز، دارت و ورزش های الکترونیک را فعال تر خواهیم کرد

رئیس هیئت کرمان افزود: برای توسعه خدمات ورزشی و نظارت آن در سطح استان برنامه های مختلفی داریم و رشته های فوتبال روی میز، دارت و ورزش های الکترونیک را نیز دنبال می کنیم تا بتوانیم در شهرستان ها بخش ورزش همگانی را فعال نماییم.

نخعی عنوان کرد: در سال جدید، توانستیم اولین استانی باشیم که با برگزاری مجمع عمومی، میزبان دکتر اسبقیان رئیس فدراسیون بود و ایشان پیش از آغاز مجمع، با حضور در مزار شهید سپهبد سردار سلیمانی، سردار جعفری و دیگر شهدا به مقام شامخ آنها ادای احترام و دین کردند.

وی ادامه داد: در مجمع عمومی، با دکتراسبقیان درباره  مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی صحبت کردیم و مقرر شد به دنبال بحث بهره مندی ورزشکاران شهرستان ها از اماکن ورزشی باشیم و فدراسیون نیز در این زمینه به ما کمک کند. همچنین پیشنهاد میزبانی همایش روابط عمومی های ورزش جانبازان و معلولین را با رئیس فدراسیون مطرح کردیم و در صورت موافقت، میزبان اولین همایش خواهیم بود.

رئیس هیئت کرمان در پایان گفت: چند سال است که عنوان نخست گروه ج را از آن خود کرده ایم و اکنون در تلاشیم با حرکت در مسیر سیاست ها و برنامه های فدراسیون، به گروه ب ارتقا پیدا کنیم.

 

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu