1403/5/23

کد خبر: 26932

1400-10-11 13:25:24

ارجمندی: به دنبال ساخت مجتمع ورزشی اختصاصی هستیم/ توسعه ورزش همگانی از اهداف بلند مدت هیئت است

در ارزیابی عملکرد استان‌ها که پایان سال ۹۸ صورت گرفت، هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین سیستان و بلوچستان با ۳۷۸ امتیاز، مکان سوم را در گروه «ج» کشوری، به خود اختصاص داد.

به همین دلیل، گفتگویی با رئیس هیئت این استان انجام دادیم که آن را می‌خوانید.

عباسعلی ارجمندی در گفت‌وگو با روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین بیان کرد: سال گذشته توانستیم با همدلی و هماهنگی کارکنان هیئت با سازمان اداراه کل ورزش وجوانان، آموزش و پرورش استثنائی، سازمان بهزیستی، امور بنیاد شهید و ایثارگران استان برای دومین سال پیاپی در جایگاه سوم قرار بگیریم.

وی ادامه داد: هشت رشته برای مردان و شش رشته ورزشی برای بانوان در هیئت فعال است و بیش از ۱۰۰۰ ورزشکار سازمان یافته در استان داریم که در رشته‌های پارا وزنه‌برداری، پارا دوومیدانی و والیبال نشسته بیشتر فعال هستند.

ارجمندی افزود: در صورتی که شرایط جامعه نسبت به بیماری کرونا مساعد شود و مسابقات قهرمانی کشور پارا دوومیدانی برگزار گردد، تیم استان ما با ۱۰ ورزشکار در این رویداد حاضر خواهد شد.

رئیس هیئت عنوان کرد: با وجود شیوع بیماری کرونا حفظ سلامتی ورزشکاران در اولویت است اما با پیگیری تمرینات در منزل و حضور در مسابقات مجازی، سعی کردیم انگیزه را در آنها نگه داریم تا از سطح آمادگی خود دور نشوند.

ارجمندی اظهار داشت: در بعد ورزش همگانی در تلاش هستیم به صورت بلند مدت آن را در میان هیئت‌های شهرستانی توسعه دهیم تا افراد جانباز و معلول استان از فضای ورزش دور نمانند و شرایط برای ورود آنها به این عرصه مهیا باشد.

رئیس هیئت ادامه داد: با توجه به وسعت سیستان و بلوچستان به دنبال آن هستیم که در سه منطقه شمال، مرکز و جنوب این استان مجتمع‌های ورزشی اختصاصی برای ورزشکاران جانباز و معلول مهیا کنیم تا شرایط برای ورزش آنها فراهم و سختی و هزینه جابه‌جایی برای آنها کمتر شود. همچنین تجهیزات به راحتی در دسترس ورزشکاران مناطق مختلف قرار گیرد.

وی تصریح کرد: البته تاسیس این مجتمع نیاز به حمایت و موافقت مسئولین کمیته ملی پارالمپیک، فدراسیون و دیگر نهادی‌های مرتبط دارد تا ما بتوانیم این فضا را ایجاد کنیم.

ارجمندی افزود: در سال گذشته داوران و مربیان ما در دوره‌های مختلف آموزشی کشور حضور پیدا کردند و البته در سطح استان نیز کلاس‌های دانش‌افزایی را برگزار کردیم تا آنها با آخرین قوانین و مقررات آشنا باشند.

رئیس هیئت در پایان گفت: در هیئت‌های شهرستانی نیز سعی کردیم با برقراری ارتباط با دستگاه‌های دولتی و نهادهای مختلف ورزش قهرمانی و همگانی را توسعه دهیم و هیئت ها را فعال سازیم. امیدوارم که این روند را در سال جاری هم بتوانیم ادامه دهیم و جایگاه‌مان در سطح کشور را ارتقا بخشیم.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu