1403/5/23

کد خبر: 26992

1400-10-11 13:25:24

اسبقیان: به دنبال آغاز احداث مجموعه ورزشی استان هستیم

مجمع عمومی سالیانه هیئت ورزش های جانبازان و معلولین استان آذربایجان غربی به ریاست اسبقیان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، مجمع عمومی هیئت استان آذربایجان غربی به ریاست اسبقیان و با حضور کشاورز معاون امور استان ها، پورایراندوست مدیرکل اداره کل ورزش و جوانان، مسئولین هیئت و روسای هیئت های شهرستانی، نماینده ورزشکاران، مربیان، داوران با رعایت پروتکل های بهداشتی امروز چهارشنبه ۱۲ شهریورماه در سالن کنفرانس اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد.

در آغاز مجمع امان زاده رئیس هیئت استان گزارشی درباره عملکرد هیئت در بخش های ورزش قهرمانی، همگانی، آموزش، جشن روز پارالمپیک و وضعیت مالی ارائه کرد که مورد تائید اعضای مجمع قرار گرفت.

اسبقیان در ابتدای سخنان خود بیان کرد: در مجمع انتخاباتی فدراسیون قول داده بودم که به آذربایجان غربی سفر کنم و ضمن حضور بر مزار مرحوم رحمان، از خانواده این ورزشکار ارزشمند تقدیر کنم. از ایراندوست مدیرکل اداره ورزش وجوانان و امان زاده رئیس هیئت تشکر می کنم که این فرصت را ایجاد کردند تا امروز در بدو ورود به این استان، بتوانیم با حضور در اشنویه، بر مزار مرحوم سیامند رحمان حاضر شویم.

اسبقیان ادامه داد: افتخاراتی که سیامند رحمان برای ورزش کشور رقم زد فراموش نشدنی است. این قهرمان ارزشمند در قلب ملت ایران و مسئولین حک شده است. امروز ورزش کشور به خصوص ورزش جانبازان و معلولین خلاء این ورزشکار فقید را در پارالمپیک توکیو حس می کند. این غیبت ضایعه بزرگی است. ما یاد مرحوم رحمان را گرامی می داریم.

اسبقیان با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: این مصوبه به امضای رئیس محترم جمهور رسیده است که این به معنای قانون و ابلاغ برای تمام وزارتخانه ها است. در این مصوبه برای ۱۶ دستگاه اجرایی مانند وزارت ورزش و جوانان، سازمان آموزش و پرورش، سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهرداری ها و دانشگاه ها.. در راستای حمایت از ورزش جانبازان و معلولین وظایف ویژه ای مشخص شده است که مکلف به اجرای آن هستند. در راستای اجرایی شدن این مصوبه، ستاد ملی حمایت از ورزش جانبازان و معلولین ذیل شورای انقلاب فرهنگی تشکیل شده است که ریاست آن بر عهده وزیر ورزش و جوانان و دبیری آن با رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین است.

وی اظهار داشت: متناظر این ستاد در استان‌ها نیز تشکیل شده که ریاست آن برعهده مدیر اداره کل ورزش و جوانان است و رئیس هیئت نیز به عنوان دبیر ستاد باید فعالیت کند تا نمایندگان استان‌ها فضایی برای پیگیری مصوبه داشته باشند چرا که این ابلاغیه می تواند راهی برای توسعه ورزش جانبازان و معلولین باشد. از مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان می خواهم پیگیر تشکیل ستاد باشند تا این مصوبه عملیاتی شود.

رئیس فدراسیون در پایان گفت: امیدوارم در سال آینده هیئت بتواند جایگاه خود را در ارزشیابی کشوری ارتقا دهد. پیگیر هستیم تا با هماهنگی استاندار محترم، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی و مدیرعامل شرکت توسعه جلساتی در تهران را برای شروع عملیات احداث مجموعه ورزشی مخصوص ورزشکاران جانباز و معلول این استان برگزار نماییم.

 

گفتنی است، در پایان این مجمع از زحمات رئیس و عوامل اجرائی هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین آذربایجان غربی به عنوان هئیت فعال و به دلیل صعود پنچ ۵ پله‌ای در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ (چهارم گروه ب) از سوی فدراسیون با اهداء لوح، تقدیر شد.

 

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu