1403/5/23

کد خبر: 27236

1400-10-11 13:25:24

سیامند رحمان نماد غرور و غیرت کشورمان در جهان بود/ فدراسیون جانبازان و معلولین الگوی ورزش ایران است

صالحی امیری، کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین را الگوی ورزش کشور دانست.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم نامگذاری سالن پاراوزنه برداری به نام پهلوان سیامند رحمان بیان کرد: مجموعه کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین پاک‌ترین و شریف ترین انسان‌هایی هستند که به وجود آنها افتخار می‌کنیم. اگر بخواهیم الگویی برای ورزش ایران مشخص کنیم، باید این مجموعه، خسروی وفا، اسبقیان و ورزشکاران این حوزه را به عنوان الگوی ورزش ایران معرفی کنیم. چرا که حیات ورزش کشورمان بیش از مدال به اخلاق احتیاج دارد.

 

وی ادامه داد: سرمایه های اقتصادی مانند نفت و گاز ماندگار نیستند، اما سرمایه‌های اخلاقی و انسانی در تاریخ می‌مانند. امروز کسی از میزان نفت و گازی که در صد سال گذشته سوخته،حرفی نمی زند، اما همه از سیامند ها، رضازاده ها و شهیدان صحبت می‌کنند و این موضوع اهمیت بالایی دارد.

صالحی امیری افزود: امروز از نماد غرور و غیرت ایران در جهان تجلیل شد. سیامند رحمان نماینده یک نسل بود. وزنه برداری و کشتی همیشه باعث سرور ملت ایران شده است اما صحنه ای که سیامند خلق کرد متفاوت بود چرا که او در اوج ناتوانی جسمی، خود را ثابت کرد و این بسیار ارزشمند است.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: سیامند توانست ثابت کند که خواستن توانستن است. از اصحاب رسانه می خواهم که افتخارات ورزشکاران جانباز و معلول را بیشتر نشان دهند چرا که آنها با وجود شرایطی که دارند نتیجه ارزشمندی را رقم می زنند.

وی عنوان کرد: کردها در کنار دیگر اقوام، صاحبان این جغرافیا و شریف‌ترین انسان‌ها هستند. سیامند رحمان هم از این خطه و از میان مردم ظهور کرد. او همیشه لبخندش جاری بود و این برآمده از فرهنگ کردی است. اگر ما امروز در غرب امنیت داریم، مدیون این قوم هستیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان گفت: ما باید فرهنگ شهدا، جانبازان و معلولین را در کشور زنده نگه داریم. حضور ما در این مراسم پیامی از تکریم فضیلت و دارد. به انسان‌هایی که با اخلاق و انسانیتی که داشتند، ورزش را بهانه ای برای رسیدن به سکوی پهلوانی کردند، تعظیم می‌کنیم. ما مدیون این جماعت بزرگ هستیم و ادای دین با عمل ممکن است و باید هرچه در توان داریم، در مسیر توسعه ورزش جانبازان و معلولین هزینه کنیم.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu