1403/5/8

کد خبر: 4222

1400-10-11 13:25:24

بوچیا همه زندگی من است/ با خواهر دو قلویم در خانه تمرین می کنم

حضور زهرا و زکیه جوادی، خواهران دوقلو، در سومین دوره رقابت های باشگاهی بوچیا بانوان و همراهی آنها با هم از حاشیه های جالب توجه این دوره از مسابقات بود.

زهرا جوادی، 25 ساله و عضو تیم پیام ارتباطات تهران است که با همراهی تیمش به عنوان قهرمانی رقابت های باشگاهی دست یافت.

زهرا از طریق دوستش، فاطمه بهمنی، از بازیکنان تیم پیام، با رشته ی بوچیا آشنا و از اواخر سال 91 وارد این رشته شد و تا کنون در عضویت تیم های 22 بهمن و پیام ارتباطات بوده است.

یک عنوان قهرمانی، دو عنوان نایب قهرمانی و سه نشان برنز، در مسابقات کشوری و باشگاهی، دستاورد او از سالهای حضورش در رشته بوچیاست.

همراهی و حمایت خانواده ورزشکاران دارای معلولیت به ویژه در رشته ی بوچیا بسیار ستودنی است و این مساله شامل حال زهرا نیز می شود. زکیه، خواهر دوقلوی زهرا، نه تنها در این مسابقات پا به پای زهرا در تلاش و تکاپو بود، بلکه در خانه هم حریف تمرینی اوست و این امکان را فراهم آورده که روزهایی که زهرا به باشگاه نمی رود، بتواند در خانه تمرین داشته باشد.

زهرا در مورد رشته ی مورد علاقه اش می گوید: این رشته را خیلی دوست دارم و همه ی زندگی ام شده است. روزهایی که باشگاه نمی روم در خانه نزدیک به 4 ساعت تمرین و عملکرد حریفانم را آنالیز می کنم.

وی در ادامه افزود: بوچیا به من کمک کرد هدفمند شوم و دوست دارم در این رشته روز به روز پیشرفت کنم. البته قصد دارم تحصیلم را نیز ادامه دهم و اگرچه به دلیل شرایط بیماری ام تحصیلاتم در مقطع کارشناسی اقتصاد کشاورزی نا تمام ماند، اما مصمم هستم رشته ای دیگر را دنبال کنم و در این زمینه نیز پیشرفت کنم.

زکیه، خواهر دوقلوی زهرا نیز خاطر نشان کرد: زهرا همه ی هدفش بوچیاست و هر روز باید تمرین کند. از زمانی که به این رشته وارد شده تغییرات مثبت زیادی را در او می بینیم و امید به زندگی در او بیشتر شده است. من معتقدم زهرا از من موفق تر است چرا که با برنامه ریزی  و هدفمند جلو می رود.

وی گفت: امیدوارم خانواده هایی که فرزند دارای معلولیت دارند به این نقطه برسند که باید بچه ها در رشته ای که مناسب شرایطشان است فعال شوند و فکر نکنند به خاطر برخی از محدودیت های جسمی، باید از فعالیت های ورزشی و اجتماعی محروم باشند. این بچه ها اگرچه در برخی موارد توانایی های محدودی دارند اما به جای آن توانمندی هایی دارند که از افراد معمولی بیشتر است و صرفا با ید به آنها کمک کرد تا این توانمندی های نهفته را پیدا کنند.

زکیه برای خواهرش زهرا آرزوهای دور و درازی دارد و دوست دارد روزی زهرا را در نقطه ای باشد که برای کشورمان افتخار آفرینی کند. زهرا نیز برای خواهرش آرزوهای خوبی دارد و امیدوار است به زودی در رشته ی تحصیلی اش، حقوق، به موفقیت های بزرگی دست پیدا کرده و وکیل صاحب نامی شود.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu