1403/5/8

کد خبر: 4256

1400-10-11 13:25:24

ورزش نقش موثری در سلامتی روح و جسم افراد دارای معلولیت دارد/ تیم آذربایجان غربی همیشه در زمره بهترین ها بوده است

تیم بوچیا آذربایجان غربی موفق شد به عنوان قهرمانی رقابت های باشگاهی در بخش مردان دست یابد و به همین مناسبت مربی این تیم گفتگویی با روابط عمومی فدراسیون انجام داد.

پری مرد میدان، از بازیکنان والیبال نشسته است که نقش موثری در شکل گیری و فعالیت رشته بوچیا در این استان دارد و هم اکنون به عنوان مربی این تیم نیز فعالیت دارد.

وی در خصوص آغاز فعالیت این رشته در استان آذربایجان غربی گفت: از سال 1389 برای اولین بار رشته بوچیا فعالیت خود را با حمایت سازمان بهزیستی آغاز کرد و توانستیم نفراتی را جذب این رشته کنیم و با همین افراد نزدیک به دو سال کار می کردیم و پس از آن با حمایت و کمک هیات تیم آذربایجان غربی در مسابقات قهرمانی کشور حضور یافت و از آن تاریخ به بعد در تمام مسابقات قهرمانی کشور و اکثر دوره های مسابقات باشگاهی حضور داشتیم و در زمره تیم های برتر بوده ایم.

مربی تیم بوچیا آذربایجان غربی افزود: من از خانواده ورزش معلولین هستم و در رشته والیبال نشسته هم فعالیت می کنم. به همین دلیل به خوبی می دانم که تاثیر ورزش برای افراد دارای معلولیت چه قدر زیاد است و اگرچه رشته بوچیا رشته ی فعالیت من نیست اما با مراجعه به مراکز نگهداری معلولین و مدارس استثنایی تلاش می کنم ورزشکاران بیشتری را به این رشته جذب کنم و معتقدم که ورزش در زندگی افراد دارای معلولیت بسیار تاثیر گذار است و نقش مهمی در سلامتی جسم و روح آنها دارد.

مرد میدان خاطر نشان کرد: در حال حاضر در هفته 4 جلسه تمرین داریم و توانستیم تا کنون 16 ورزشکار شامل 12 پسر و 4 دختر را به صورت ثابت در تمرینات داشته باشیم که میانگین سنی آنها زیر 23 است و تا کنون فرشید داغستانی  در گروه سنی بزرگسالان و علی حضرتی و میلاد بقایی درگروه سنی جوانان پوش نیز از این استان در مسابقات برون مرزی شرکت کرده اند.

وی در پایان گفت: اگرچه با توجه به شرایط محیطی، فرهنگی و همین طور معیشتی مردم منطقه، جذب ورزشکاران دارای معلولیت به خصوص در رشته بوچیا که شامل ورزشکاران با معلولیت شدید است، دشوار به نظر می رسد اما من همه ی تلاشم را بر این گذاشتم که علاوه بر ورزشکاران موجود بتوانیم از توانمندی و ظرفیت های کشف نشده دیگر افراد دارای معلولیت هم استاده کنیم.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu