1403/5/17

کد خبر: 48385

1400-10-11 13:25:24

استعدادیابی و پشتوانه سازی تیم های ملی در اولویت برنامه های سال ۱۴۰۱ است

نصیری گفت: استعدادیابی، جوانگرایی و پشتوانه سازی تیم‌های ملی از اولویت‌های برنامه های سال جاری در بخش بانوان است.

مژگان نصیری‌زاهد نایب رئیس بانوان فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین در گفتگو با روابط عمومی بیان کرد: توجه به جوانگرایی و ارتقا دانش فنی مربیان و داوران از اولویت های برنامه های سال جاری است. یکی از اقدامات انجام شده برای استعدادیابی و پشتوانه‌سازی تیم‌های ملی بانوان، در نظر گرفتن رده سنی نوجوانان و جوانان در کلیه مسابقات است. ما با تأکید به شرکت ورزشکاران جوان در رشته‌های مختلف، این رده سنی را نیز در آیین‌نامه‌ی همه مسابقات لحاظ کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه از ابتدا سال تاکنون رقابت های مختلفی برای بخش بانوان در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان برگزار شده است، عنوان کرد: رقابت‌های قهرمانی کشور دوومیدانی تحت نظارت کمیته بین المللی پارالمپیک برای رده سنی بزرگسالان در اردیبهشت ماه و همچنین مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان و جوانان این رشته در تیر ماه برگزار شد و از دیگر رویدادهای انجام شده، رکوردگیری تیراندازی (رده سنی جوانان و بزرگسالان) و رقابت‌های  لیگ بوچیا بوده است که به لطف خدا بانوان ما در این رشته‌های ورزشی حضور پررنگی داشته‌اند.

نصیری ادامه داد: دوره‌های مختلف آموزشی برای ارتقا دانش فنی مربیان و داوران در سطح استان‌ها برگزار شده است که تا پایان سال این برنامه‌های دانش‌افزایی و آموزشی تداوم خواهد داشت.

نایب رئیس بانوان فدراسیون با اشاره به اهمیت ورزش همگانی افزود: توسعه ورزش این حوزه برای بانوان جانباز و معلول کشور با نگاه توانمندسازی، سلامت و نشاط، همچنین سوق دادن جامعه هدف به سمت ورزش قهرمانی از دیگر برنامه‌های پیش رو در سال ۱۴۰۱ است.

نصیری در ادامه درباره اردوها و حضور تیم های بانوان در میادین بین المللی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۵ مرحله اردو برای تیم های ملی بانوان در رشته‌های والیبال نشسته، دوومیدانی، بسکتبال با ویلچر، تیراندازی، بوچیا و وزنه‌برداری با هدف آمادگی حضور در بازی‌های پاراآسیایی و رویدادهای بین‌المللی مختلف برگزار شده است.

وی تصریح کرد: تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان برای اولین بار، موفق به کسب سهمیه رقابت های جهانی و مدال برنز مسابقات آسیا و اقیانوسیه شد و رقیه امیری در جمع پنج بازیکن برتر مسابقات AOZ قرار گرفت. همچنین در سال جاری، اولین اعزام برون مرزی برای تیم ملی وزنه‌برداری بانوان انجام شد و ۳ بانوی وزنه‌بردار ایرانی با حریفان خود به رقابت پرداختند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون در پایان درباره مسابقات پیش روی بانوان گفت: در حال حاضر یک ملی‌پوش از میان ورزشکاران ID در اردوی دوومیدانی جانبازان و معلولین به تمرینات پرتاب وزنه می‌پردازد تا برای اولین بار، بانوان نیز نماینده‌ای در رقابت‌های برون‌مرزی این گروه داشته باشند. همچنین بانوان رشته‌های تیراندازی، والیبال نشسته و دوومیدانی برای حضور در رقابت‌های کره‌جنوبی، بوسنی و مراکش آماده می‌شوند. امیدواریم که با برگزاری این اعزام‌ها، اردوها و مسابقات ملی رشته‌های بانوان، در رقابت‌های پاراآسیایی بزرگسالان و سایر میادین بین‌المللی باز هم شاهد درخشیدن ملی پوشان کشورمان باشیم.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu