1403/5/16

کد خبر: 50078

1400-10-11 13:25:24

فرید صائبی: شهید هادی اسوه و الگوی تمام دانش آموزان بود

مربی تیم ملی والیبال نشسته گفت: در سن نوجوانی با شهید ابراهیم هادی در یک دبیرستان مشغول به تحصیل بودیم و او الگوی تمام دانش آموزان بود.

به بهانه هفته دفاع مقدس روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین با فرید صائبی مربی تیم ملی والیبال نشسته در خصوص خاطرات او از شهید ابراهیم هادی به گفتگو پرداخت.

مربی تیم ملی والیبال نشسته کشورمان با بیان اینکه در سن نوجوانی با شهید ابراهیم هادی در یک دبیرستان مشغول به تحصیل بود، گفت: ابراهیم در مقطع تحصیلی بالاتر از من درس می خواند و او الگو تمام دانش آموزان مدرسه بود. آن زمان مدرسه ما در میدان ۱۷ شهریور بود و دانش آموزانش اعتقادات زیادی به اسلام داشتند و در ورزش و معرفت حرف اول را می زدند. بیشتر شاگردان آن دبیرستان، امروز از شهدای دفاع مقدس هستند.

صائبی ادامه داد: شهید ابراهیم هادی ورزشکار بود و من هم در والیبال بازی می کردم و این اتفاق باعث شد تا با این شهید بزرگوار بیشتر آشنا شوم و با گذر زمان توانستم از دوستان ابراهیم هادی باشم. شهید هادی با معرفت و خوب بود و از لحاظ رفتاری، اخلاقی و مذهبی به قدری عالی بود که تمام بچه های دبیرستان او را دوست داشتند و شیفته منش و رفتار او بودند.

مربی تیم ملی کشورمان افزود: شهید هادی همزمان در دو رشته والیبال و کشتی فعالیت می کرد. آن زمان ورزشکاران از دوران دبیرستان برای حضور در باشگاه ها انتخاب می شدند. شهید ابراهیم هادی به لحاظ جسمی توانمند و با قدرت بود. او به قدری آماده بود که به تنهایی در زمین می ایستاد و ما ۴ نفری هم نمی توانستیم حریف او باشیم. شهید هادی خوب بازی می کرد و بازی را می برد.

صائبی بیان کرد: یکی از خاطرات دیگر من از شهید، به بازی او در تیم کشتی دبیرستان بر می گردد. ابراهیم هادی در کشتی ورزشکار حرفه ای بود. فن به خصوصی داشت، وقتی حریفش پای او را می گرفت بدلش را می زد و حریفش را ضربه فنی می کرد و در مسابقات بچه ها همیشه او را تشویق می کردند.

وی عنوان کرد: شهید ابراهیم هادی فرد انقلابی بود و همیشه در راهپیمایی ها حضور داشت و در زمان جنگ از اولین کسانی بود که برای دفاع از خاک ایران به مناطق جنگی رفت. زمانی که در جبهه حضور داشت جای خالی اش در مدرسه احساس می شد.

صائبی افزود: در زمان جنگ، شهید ابراهیم هادی استراحت نمی کرد و خیلی کم به تهران بر می گشت. او یکبار به دلیل اینکه ترکش های متعددی به بدنش اصابت کرده بود به تهران آمد و در آن زمان فرصت کردم او را ببینم اما وقتی که رفت دیگر بازنگشت و آن آخرین باری بود که ابراهیم را دیدم.

مربی تیم ملی والیبال نشسته در پایان گفت: شهید ابراهیم هادی سرلوحه و اسوه تمام دانش آموزان آن مدرسه بود. او برای دفاع از خاک ایران و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی جنگید. در محله و همان مدرسه ای که درس می خوانیدم یک عکس بزرگ از او گذاشتند و مطمئنم که تا همیشه یاد و نام  او در دل های ما زنده است.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu