1403/5/16

کد خبر: 50119

1400-10-11 13:25:24

اسبقیان: خط قرمز جامعه ورزش اهانت به مقدسات، قرآن مجید و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران است

نشست صمیمانه مسئولین انجمن های ورزشی با مدیران فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، جلسه مسئولین انجمن‌های ورزشی با مدیران فدراسیون امروز یکشنبه دهم مهر ماه برگزار شد.

در ابتدا جلسه اسبقیان رئیس فدراسیون بیان کرد: به روح بلند شهدا و امام عزیز شهدا درود و صلوات می‌فرستم. خدا را شاکرم که بعد از دو سال و پایان شیوع ویروس منحوس کرونا، امروز توانستیم در یک جلسه در خدمت شما باشیم تا از نزدیک به مسائل و مباحث انجمن ها بپردازیم.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته، به لحاظ بیماری کرونا شرایطی حاکم بود که باید پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی را با نهایت دقت اجرایی می کردیم و با اولویت قرار دادن پارالمپیک توکیو و پاراآسیایی بحرین منابع و شرایط را مدیریت می کردیم که خداروشکر با همکاری شما توانستیم شاهد موفقیت های مختلف در میادین بین المللی باشیم.

اسبقیان افزود: امروز کشور ما مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفته است و شاهد اتفاقاتی هستیم و برخی از ورزشکاران وارد مسائلی می شوند که به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همان تهاجم فرهنگی است. اکنون باید شما مسئولین انجمن ها این نکته را مورد توجه قرار دهید.

رئیس فدراسیون اظهار داشت: خط قرمز جامعه ورزش اهانت به مقدسات، قرآن مجید و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران است که به طور حتم این رفتارها مورد قبول جامعه ورزش نیست و نخواهد بود.اکنون میدان آزمایش است و ما در همان مسیر کانال کمیل و شهدای عزیز آن کانال مانند شهید سرافراز شهید پهلوان ابراهیم هادی. قهرمان کشتی و یاران وفادارش هستیم. این فدراسیون مزین به نام جانبازان و معلولین است و جایگاه مقدسی دارد که خدمت در این نهاد بسیار ارزشمند است.

اسبقیان عنوان کرد: از هاشمیه متقیان، حامدامیری، سعید افروز و روح اله رستمی قهرمانان پارالمپیکی کشورمان که امروز بی تفاوت نبودند و موضع گیری مناسب داشتند تشکر و قدردانی می کنم. ما هر چه داریم از تاسوعا و عاشورای حسینی است. به گفته سپهبد شهید سردار حاج قاسم سلیمانی، ما ملت امام حسین (ع) هستیم و هتک حرمت به مقدسات اسلامی بی شرمانه است.

وی بیان کرد: از شما مسئولین انجمن می خواهم که با ورزشکاران جانباز و معلول همیشه پدرانه و مادرانه برخورد کنید و اجازه ندهید آن طرف آبی ها بخواهند از برخی اختلاف سلیقه های خانوادگی سوء استفاده کنند.

رئیس فدراسیون ادامه داد: باتوجه به اینکه بحث استعدادیابی از مصوبات هیئت رئیسه فدراسیون است، شما می بایست در این زمینه طرح ها و پیشنهادات خود را به مدیریت ورزشی ارائه کنید تا ورزشکاران مستعد در سطح کشور در رشته های مختلف ورزشی شناسایی شوند.

وی تصریح کرد: از دیگر نکات مهم، بحث ورزشکاران سازمان یافته است که می بایست درباره آن تاکیدات لازم را به مسئولین ورزشی هیئت های استانی و در اردوهای تیم های ملی به ورزشکاران داشته باشید. همچنین در بحث آموزش نیز دوره‌های داوری، مربیگری و ارتقا آن نیز باید پیگیری شود. موضوع مهم دیگر، دوپینگ است که ورزشکاران ما باید همکاری لازم را با افسران وادا داشته باشند تا با مشکل مواجه نشویم. همچنین استفاده از مکمل ها و ویتامین ها می بایست با هماهنگی و نظر مربیان تیم های ملی، کمیته پزشکی فدراسیون و نیز فدراسیون پزشکی ورزشی باشد و ورزشکار به صورت خودسرانه از آن استفاده نکند.

در ادامه نشست، مسئولین انجمن‌ها نیز هتک حرمت به مقدسات، خسارات و آسیب به اموال عمومی و اهانت به پرچم مقدس جمهوری اسلامی را محکوم و اعلام کردند که پای نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ایستادند و در ادامه تک تک روسا و نواب رئیس نقطه نظرات خود را بیان کردند.

در پایان اسبقیان گفت: خیلی خوشحال شدم که فرصتی ایجاد شد تا صحبت های شما را در یک جلسه عمومی بشنوم. من ورزش قهرمانی انجام دادم و شرایط شما را کامل درک می کنم. ما تابع تصمیمات وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی پارالمپیک هستیم و تلاش می کنیم در حین قانون مداری، با تعامل و همکاری شما کمبودها و نارسایی ها را جبران کنیم و شاهد موفقیت های روزافزون ملی پوشان جانباز و معلول باشیم.

مقرر شد جلسات انجمن ها به صورت فصلی و جلسات تخصصی با انجمن ها هر ماه برگزار شود.

در خاتمه جلسه، خانم ها نعیم آبادی و حسن نایبی به عنوان سرپرست نواب رئیس انجمن های وزنه برداری و بسکتبال با ویلچر بانوان معرفی شدند.

عکاس: رضا جوشقانی

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu