1403/5/14

کد خبر: 53929

1400-10-11 13:25:24

دومین نشست اعضای ستاد مصوبه ترویج فرهنگ حضور، توانمندی و افتخارآفرینی جانبازان و معلولین از طریق ورزش

دومین جلسه ستاد ملی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، دومین نشست اعضای ستاد مصوبه ترویج فرهنگ حضور، توانمندی و افتخارآفرینی جانبازان و معلولین از طریق ورزش امروز چهارشنبه نوزدهم بهمن ماه با حضور دکتر کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، اسبقیان رئیس، حمیدی دبیر، نصیری نایب رئیس بانوان، حسین پور خزانه دار، سیدباقری بازرس، عسگری مدیر حراست، ماندگار فرد مدیر امور استان‌های، ابراهیمی مدیر ستاد مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی فدراسیون و نمایندگان وزارتخانه‌ها، دستگاه های اجرایی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه نمایندگان کمیته ملی پارالمپیک، سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان ورزش شهرداری تهران، سازمان تربیت بدنی نیرو‌های مسلح، سازمان بسیج ورزشکاران، سازمان تامین برنامه، شورای اجتماعی زنان، شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اقدامات انجام شده درباره اجرای مصوبه گزارشی را ارائه کردند و به بیان نقطه نظرات خود در خصوص مصوبه پرداختند.

پس از ارائه گزارش‌ها، اسبقیان رئیس فدراسیون ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و اعیاد ماه مبارک رجب گفت: دستگاه های اجرایی می توانند با ایجاد انجمن ورزش حوزه جانبازان و معلولین برای اجرای مصوبه قدم جدی را بردارند. این مصوبه به منزله قانون است و لازم الاجرا است و ما انتظار داریم دستگاه ها وظایف خود را در این راستا کامل اجرایی کنند چرا که ورزش جانبازان و معلولین برای مقام معظم رهبری هم اهمیت دارد. پس توجه به ورزش این حوزه بسیار مهم است.

رئیس فدراسیون بیان کرد: متاسفانه از بین حدود ۱۷ دستگاه اجرایی فقط ۸ دستگاه گزارش دادند و این موضوع برای اجرایی کردن مصوبه اصلا قابل قبول نیست و امیدوارم دستگاه‌ها اهتمام لازم را در خصوص شرح وظایف اعلامی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته باشند.

دکتر کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در این نشست عنوان کرد: به روح بلند شهدا و امام عزیز شهدا درود و سلام می فرستم و فرارسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز نیروی هوایی را تبریک و تهنیت عرض می کنم. اگر قرار باشد اقدامات دستگاه ها را در این مدت مورد ارزیابی قرار دهیم، باید گفت فعالیت های صورت گرفته جالب توجه نیست و انتظار ما از تمام نهادها بیشتر است. همه ما در قبال عزیران جانباز و معلول مسئول هستیم و تکلیف و آنچه که باید در این حوزه از سوی دستگاه‌ها صورت گیرد، روشن است.

وی ادامه داد: ما علاوه بر تکلیف قانونی، تکلیف وجدانی هم داریم و بر همین اساس باید به گونه ای در راستای اجرای مصوبه و توانمندسازی جانبازان و معلولین از طریق ورزش تلاش کنیم که وجدانمان از عملکردمان راضی باشد. سازمان‌ها و ارگان‌ها باید امکانات ورزشی لازم را در اختیار جانبازان و معلولین قرار دهند. جانبازان به گردن ما حق دارند و ما باید زمینه فعالیت و استفاده از امکانات را برای این قشر فراهم کنیم.

دکتر کلهر افزود: مسئله ما ترویج فرهنگ حضور جانبازان و معلولین است و ورزش راهی است تا آنها در جامعه حضور پیدا کنند. پس باید افراد جانباز و معلول را شناسایی کنیم و با اختصاص دادن ساعاتی از مجموعه های ورزشی نهادها به آنها، فضا را برای حضور جانبازان و معلولین مهیا نماییم. ساخت مجموعه های ورزشی ویژه جانبازان و معلولین و تربیت مربی ویژه آنها، تامین وسایل نقلیه مناسب و..... از جمله کارهایی است که باید انجام شود.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در پایان گفت: همه‌ی دستگاه‌ها پیشنهادات خود را درخصوص رفع موانع و مشکلات جانبازان و معلولین و راهکارهای پیشنهادی در جهت بهبود مشکلات به دبیرخانه ارسال نمایند. دبیرخانه وظایف دستگاه های اجرایی را مجدد برای آنها ارسال خواهد کرد و وضعیت عملکردی نهادها را بر اساس مصوبه مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

عکاس: رضا جوشقانی

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu