1403/5/13

کد خبر: 55495

1400-10-11 13:25:24

جهان در دستان مردان والیبال نشسته ایران / بانوان به دنبال فتح قاره کهن

تیم های ملی والیبال نشسته کشورمان برای حضوری مقتدر در  بازی های پاراآسیایی هانگژو آماده می شوند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش جانبازان و معلولین؛ بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو در حالی از ۳۰ مهر ماه تا ششم آبان ۱۴۰۲ برگزار می‌شود که فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین در ۷ رشته راهی چین خواهد شد. والیبال نشسته یکی از رشته های اعزامی است که مردان آن به دنبال تکرار قهرمانی خود در قاره کهن و بانوان نیز به دنبال ایستادن روی سکوی نخست آسیا هستند.

مردان ایران، پرافتخارترین تیم در والیبال نشسته

یکی از رشته‌های اعزامی به بازی های پاراآسیایی هانگژو، والیبال نشسته مردان است؛ رشته‌ای که با هدف کسب چهارمین عنوان قهرمانی راهی این رویداد بزرگ خواهد شد.

مردان والیبال نشسته کشورمان برای نخستین بار در سال ۱۳۸۹ در بازی های پاراآسیایی گوانگجو حضور یافتند و توانستند در فینال با پیروزی برابر تیم چین قهرمانی این مسابقات را از آن خود کنند. تیم ملی والیبال نشسته مردان در دومین تجربه خود در بازی های پاراآسیایی، این بار در اینچئون کره جنوبی با تکرار همان نتیجه دوره قبل برای دومین بار قهرمان این بازی ها شد. در بازی های پاراآسیایی جاکارتا، شاگردان رضایی با عبور از تیم چین در فینال مسابقات، در کسب عنوان قهرمانی قاره کهن در بازی های پاراآسیایی هت تریک کردند.

بعد از رقابت های پاراآسیایی اندونزی، تیم ملی والیبال نشسته مردان کشورمان در رویدادهای مختلفی حضور یافت که مهم ترین نتایج آن کسب هفتمین قهرمانی در پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ و برای هشتمین بار ایستادن روی بام جهان و رسیدن به سهیمه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس بود تا شاگردان رضایی ثابت کنند که حتی شیوع بیماری کرونا هم نتوانست وقفه ای در قهرمانی تیم ملی ایران ایجاد کند. قهرمانی ها و افتخار آفرینی مردان والیبال نشسته در رویدادهای بین المللی باعث شد تا جامعه جانبازان و معلولین به سمت این رشته بیشتر از قبل جذب شوند تا جایی که با حمایت های مسئولین فدراسیون تیم های ملی (ب و جوانان) به منظور پشتوانه سازی این تیم تشکیل شد و امروز حضور جوانان و با تجربه ها در تیم ملی باعث شده تا ایران به یک تیم غیرقابل مهار در آوردگاه هانگژو تبدیل شود.

بانوان والیبال نشسته به دنبال اقتداری تازه در قاره کهن

تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشورمان از همان اولین دوره بازی های پاراآسیایی، در این رویداد حضور پیدا کرد. آنها در نخستین دوره توانستند عنوان سومی مسابقات را از آن خود کنند اما در بازی های پاراآسیایی اینچئون و جاکارتا با حضور در فینال رقابت ها به یکی از مدعیان قاره کهن تبدیل شدند و در هر دو دوره به عنوان نایب قهرمانی مسابقات دست یافتند.

باتوجه به اینکه توجه به ورزش بانوان در اولویت برنامه های فدراسیون قرار دارد، تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشورمان در مسابقات جهانی حضور یافت و توانست در رده نهم دنیا قرار گیرد و اکنون برای نتیجه ای متفاوت نسبت به ادوار گذشته بازی های پاراآسیایی آماده می شود و در تلاش است این بار با برد حریف دیرینه خود، از سد تیم چین عبور کند و بر بام قاره کهن بایستد.

 

 

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu