1403/5/13

کد خبر: 55530

1400-10-11 13:25:24

دو و میدانی جانبازان و معلولین ایران فراتر از آسیا / گردهمایی رکورداران در چین

تیم ملی دو ومیدانی در حالی به بازی های پاراآسیایی هانگژو اعزام می شود که ملی پوشانی در تیم حضور دارند که بارها رکورد جهان و آسیا را شکسته اند.

 به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش جانبازان و معلولین؛ بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۲۲ هانگژو در حالی از ۳۰ مهر تا ششم آبان ماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود که فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین در ۷ رشته راهی چین خواهد شد. دو و میدانی یکی از رشته های اعزامی است که مردان و بانوان آن به دنبال تکرار قهرمانی و رکورد شکنی های تازه ای هستند.

تیم ملی دو و میدانی جانبازان و معلولین در ادوار مختلف بازی های پاراآسیایی حضور داشته است و از رشته های مدال آور کاروان ورزشی ایران در این بازی ها محسوب می شود. بعد از بازی های پاراآسیایی جاکارتا که تیم ملی کشورمان موفق به کسب ۵۷ مدال رنگارنگ ( ۱۹ طلا، ۲۰ نقره و ۱۸ برنز ) شد، در رویدادهای مختلفی مانند مسابقات پاراآسیایی جوانان، جایزه بزرگ، گرندپری، میادین آسیایی و جهانی و مهم تر از آن در پارالمپیک توکیو حضور یافت که نتیجه آن کسب مدال های خوشرنگ و رکورد شکنی های مختلف در سطح آسیا و جهان بود.

از سال ۱۳۹۸ و با شیوع بیماری کرونا، با حمایت های مسئولین وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی پارالمپیک و برنامه ریزی های خوب مسئولین فدراسیون اردوهای آمادگی ملی پوشان در دو صورت متمرکز و غیر متمرکز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد تا در نهایت ۱۰ ملی پوش خانم و آقای کشورمان در پارالمپیک توکیو حاضر شوند و علاوه بر کسب مدال های خوشرنگ، فصلی تازه ای را با مدال طلای هاشمیه متقیان در تاریخ بانوان دو ومیدانی پارالمپیک ایران رقم بزنند و به مدعیان اصلی این رشته در دنیا تبدیل شوند. بعد از افتخار آفرینی تیم ملی کشورمان در توکیو ۲۰۲۰، این‌بار نوبت به جوانان رسید تا در بازی‌های پاراآسیایی جوانان بحرین با کسب ۳۵ مدال شامل ۱۱ طلا، ۱۴ نقره و ۱۰ برنز خوش بدرخشند.

از پارالمپیک توکیو تاکنون مردان و بانوان دو ومیدانی جانبازان و معلولین در میادین مختلف افتخار آفرینی کردند. در سالی که گذشت کسب ۲۷ مدال رنگارنگ و شکسته شدن رکورد آسیا و جهان در مسابقات گرندپری مراکش و امارات و همچنین کسب ۸ مدال خوشرنگ در رقابت های آسیا و اقیانوسیه دو و میدانی ID گوشه ای از افتخارات تیم ملی کشورمان در سال ۱۴۰۱ بود.

اکنون رقابت های قهرمانی کشور تحت نظارت IPC و نیز مسابقات کسب سهیمه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس از رویدادهای پیش روی تیم ملی در سال جدید پیش از بازی های پاراآسیایی هانگژو است.

در پایان باید گفت در سال جدید قاره کهن درحالی برای چهارمین بار میزبان رکورد دار جهان است که ملی پوشان دو و میدانی کشورمان برای تکرار مدال های خود در اوج آمادگی قرار دارند و به دنبال رکوردهایی تازه برای تیم ملی ایران هستند.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu