1403/5/13

کد خبر: 55743

1400-10-11 13:25:24

به دنبال موفقیت بانوان ورزشکار در بازی های پاراآسیایی هانگژو هستیم/ افزایش جوانگرایی در اردوهای تیم های ملی در سال ۱۴۰۱

نصیری گفت: توسعه کمی و کیفی ورزش بانوان در اولویت برنامه های فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین قرار دارد تا با شناسایی استعدادها و پرورش جوانان، پشتوانه سازی تیم های ملی انجام شود.

مژگان نصیری نایب رئیس بانوان فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین در گفتگو با روابط عمومی بیان کرد: سال پربار و موفقیت آمیزی در ورزش بانوان پشت سر گذاشتیم. خوشبختانه با حمایت وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون توانستیم ۴۳ مرحله اردوی آمادگی تیم های ملی تیراندازی، دوومیدانی، بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته، بوچیا و وزنه برداری و مسابقات لیگ و قهرمانی کشور را برگزار نماییم و همچنین با حضور در میادین بین المللی شاهد درخشیدن بانوان ورزشکارمان بودیم.

وی با بیان این مطلب که در سال گذشته شاهد تاریخ سازی و موفقیت های خوبی در ورزش بانوان بودیم، گفت: برای نخستین بار اردوی تیم ملی وزنه برداری تشکیل و بانوان ملی پوش در مسابقات آسیا و اقیانوسیه حضور یافتند. همچنین برای اولین بار در رشته دو و میدانی ورزش های ID، یک ورزشکار خانم در ترکیب تیم ملی به مسابقات استرالیا اعزام شد و توانست مدال برنز را از آن خود کند.

نصیری توسعه کمی و کیفی ورزش بانوان از اولویت های فدراسیون بیان کرد و افزود: در این راستا سال گذشته ۷ مسابقه قهرمانی کشور در رشته های والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، تیراندازی، بوچیا، دو و میدانی تحت نظر IPC، وزنه برداری تحت نظر IPC  در دو بخش جوانان و بزرگسالان و همچنین لیگ برتر والیبال نشسته و لیگ بوچیا و رکورد گیری انتخابی تیم ملی تیراندازی برگزار شد تا بتوانیم در کنار افزایش آمادگی ورزشکاران، استعدادها را نیز شناسایی کنیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون ادامه داد: در سالی که گذشت بانوان در ۸ رویداد مختلف بین المللی در رشته های تیراندازی، دوومیدانی، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، دوومیدانیID  و وزنه برداری شرکت کردند که حاصل آن کسب ۱۶ مدال شامل ۵ طلا، ۷ نقره و ۴ برنز بود. از دیگر دستاوردهای ورزش بانوان در میادین بین المللی در سال گذشته، کسب دو سهمیه پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ در مسابقات جهانی امارات توسط نسرین شاهی و زهرا غلامزاده، شکسته شدن رکورد پارالمپیک توکیو در پرتاب نیزه توسط هاشمیه متقیان رکورددار این ماده و شکسته شدن رکورد آسیا در ماده پرتاب دیسک توسط الناز دارابیان در مسابقات دو و میدانی گرند پری مراکش بود.

وی عنوان کرد: افزایش تعداد بانوان ملی پوش جوان دعوت شده به اردوهای آمادگی بازی های پاراآسیایی هانگژو، قضاوت بانوان داور در مسابقات آسیا و اقیانوسیه وزنه برداری کره جنوبی و قهرمانی جهان والیبال نشسته بوسنی از دیگر افتخارات بدست آمده در سال ۱۴۰۱ است.همچنین در راستای توانمندسازی بانوان در حوزه های داوری، مربیگری و کلاسبندی، دوره های آموزشی و کارگاه های دانش افزایی مختلف با حضور اساتید داخلی و خارجی برگزار شد که شاهد مشارکت فعال بانوان در این دوره ها بودیم.

نصیری با بیان این مطلب که در سال گذشته تمرکز زیادی بر استعدادیابی و پرورش ورزشکاران، جوانگرایی و پشتوانه سازی تیم های ملی داشتیم، گفت: تعداد ۱۲۴ بانوی ورزشکار در رده های سنی بزرگسالان و جوانان به اردوهای استعدادیابی و آماده سازی تیم های ملی دعوت شدند و ورزشکاران رده سنی جوانان در ترکیب تیم های ملی عملکرد موفقی داشتند.

وی اظهار داشت:اکنون در تلاشیم با استمرار برپایی اردوهای منظم و ارزیابی ملی پوشان فضا را برای تداوم درخشش ورزش بانوان در مسابقات پیش رو به ویژه بازی های پاراآسیایی هانگژو چین و مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک پاریس فراهم کنیم. بانوان ورزشکار در رشته های مختلف سال جدید را با قدرت شروع کردند تا سهم چشمگیری در موفقیت کاروان ایران در بازی های پاراآسیایی هانگژو داشته باشند.

نصیری عنوان کرد: با توجه به تأکید ویژه رئیس فدراسیون مبنی بر حمایت از ورزش بانوان جانباز و معلول کشور، در تلاش هستیم با برنامه ریزی مناسب فضا را برای حضور فعال بانوان در رویدادهای ورزش همگانی، قهرمانی و حوزه های مربیگری، داوری و کلاسبندی فراهم نماییم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون در پایان گفت: بانوان ورزشکار جانباز و معلول کشورمان در سال گذشته خوش درخشیدند و به فضل الهی در سال جدید که سال بازی های پاراآسیایی هانگژو و ادامه کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۴ است، امیدواریم که با حمایت مسئولین و تلاش کادر فنی و ورزشکاران شاهد موفقیت های ارزشمند بانوان کشورمان در رویدادهای بین المللی باشیم.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu