1403/5/12

کد خبر: 58152

1400-10-11 13:25:24

دکتر کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک: پیروزی تیم ملی بسکتبال با ویلچر شادی آفرین و امیدوار کننده بود / مدیریت ستاد طرح یاران شهید سلیمانی در سراسر کشور را به رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین می‌سپارم

جلسه هیئت رئیسه فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین امروز در کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، این نشست امروز شنبه سی ام خرداد ماه با حضور آقایان دکتر کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک، دکتر تقی زاده مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان، اسبقیان، حمیدی، آذرنوش، نگارنده، مدبر، مسجدی، غزالیان، سیدباقری، حسین پور، خانم حسینی و محمدزاده برگزار شد.

در ابتدا جلسه اسبقیان رئیس فدراسیون ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا (س) ، گفت: پیروزی تاریخ ساز تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان کشورمان را به شما تبریک عرض می کنم. تیم ملی ما در گروه مرگ قرار داشت اما با پیروزی‌های مقتدرانه برابر تیم‌های آلمان، فرانسه و هلند توانست جایگاه سوم جهان را به خود اختصاص دهد. از حمایت‌های دکتر سجادی وزیر ورزش و جوانان و دکتر کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک تشکر و قدردانی می کنم. امروز شاهد موفقیت یک مربی جوان ایرانی بودیم که این بسیار ارزشمند است.

رئیس فدراسیون در خصوص تغییر نام فدراسیون گفت: به دنبال تغییر نام فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین به فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان یابان هستیم چرا که ورزشکاران ما به گفته مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) کارهای شگفت انگیزی انجام می دهند. در تلاش هستیم تا در مجمع عمومی فدراسیون نام نهایی فدراسیون را اعلام کنیم. در همین راستا نیز با دکتر تقی زاده مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان جلساتی داشتیم که بتوانیم معادل انگلیسی مناسبی را برای اعلام به نهادهای بین المللی معرفی کنیم.

رئیس فدراسیون در ادامه این جلسه همچنین به تشریح فعالیت‌های فدراسیون طی یکماه گذشته، از جمله گزارش اقدامات در بخش‌های مختلف قهرمانی شامل اردوهای آمادگی در راستای بازی های پاراآسیایی هانگژو در رشته‌های اعزامی به مسابقات، رقابت‌های جام جهانی تیراندازی در کره جنوبی و همچنین قهرمانی جهان بسکتبال با ویلچر در امارات پرداخت و در خصوص اقدامات فرهنگی صورت گرفته مانند برگزاری مراسم سالروز آزادسازی خرمشهر و دیدار با خانواده معزز شهدا و نیز برگزاری مجامع عمومی و انتخاباتی هیئت های استان خراسان شمالی، لرستان و مازندران گزارشی ارائه کرد.

در ادامه این نشست، دکتر تقی زاده مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان در خصوص اقدامات وزارت در راستای پیشنهاد فدراسیون برای تغییر نام فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین گفت: معادل‌ سازی نام جدید فدراسیون و برگزاری اردو مشترک با تیم های سایر کشورها و نیز جذب حامیان مالی برای ورزش جانبازان و معلولین از فعالیت‌هایی است که در این راستا انجام شده است.

در این جلسه مقرر شد در راستای تغییر کلمه معلولین در نام فدراسیون با فرهنگستان زبان فارسی مکاتباتی انجام پذیرد.

حمیدی دبیر فدراسیون در خصوص راه اندازی مرکز سنجش، فیزیوتراپی و پزشکی فدراسیون گفت: فدارسیون به منظور ارائه خدمات به ورزشکاران تیم‌های ملی، درصدد راه اندازی مرکز مشاوره، مرکز استعدادیابی و استعداد سنجی افراد جانباز و توان یاب، مرکز رشد مهارت های پایه، مرکز سنجش و اصلاح مشکلات عضلانی، مرکز سنجش سلامت جسمانی، مرکز ماساژ و فیزیوتراپی است.

در این راستا اعضای جلسه ادامه روند این مرکز را برای راه اندازی و ارائه خدمات به جامعه هدف تصویب کردند.

در ادامه جلسه دکتر کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: خیلی خوشحالم که امروز فرصت شد تا جلسه هیئت رئیسه فدراسیون در کمیته ملی پارالمپیک برگزار شود. موفقیت تیم ملی بسکتبال با ویلچر بسیار ارزشمند است و این تاریخ سازی هم شادی آفرین است و هم امیدوار کننده. تیم بسکتبال با ویلچر ما روند صعودی را طی کرده است و اکنون باید با تجزیه و تحلیل دقیق فنی، عملکرد تیم ملی را ارزیابی کنیم چرا که یکی از اهداف ما می تواند کسب مدال طلای پارالمپیک پاریس در این رشته باشد و این امر با حمایت و برنامه ریزی دقیق میسر خواهد بود.

وی ادامه داد: به منظور حضور جانبازان در عرصه ورزش، ستاد طرح یاران شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را با حضور نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیروهای مسلح و فدراسیون ها تشکیل دادیم. مدیریت این موضوع را به اسبقیان می سپاریم و امیر ماندگارفرد بازرس کمیته نیز به عنوان نماینده کمیته ملی پارالمپیک ناظر بر روند اجرای طرح خواهد بود. استان های کشور را به چند گروه تقسیم کردیم و به دنبال اجرای این طرح و شناسایی جانبازان جوان هستیم.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: از حضور شما در کمیته تشکر می کنم و امیدوارم روند موفقیت های ما ادامه داشته باشد و در تلاش هستیم تا طرح ورزش جبهه مقاومت را هم اجرایی نماییم.

عکاس: رضا جوشقانی

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu