1403/5/9

کد خبر: 6283

1400-10-11 13:25:24

فیروزی: ایده ابتدایی برگزاری لیگ جهانی از سوی ایران به فدارسیون جهانی ارائه شد

ابراهیم فیروزی، رئیس کمیته داوران لیگ جهانی در خصوص برگزاری این مسابقات گفتگویی با روابط عمومی فدارسیون انجام داد.

وی گفت: برگزاری لیگ جهانی یک ایده ایرانی است که با تغییرات جزئی به دلیل کمبود بودجه از سوی فدراسیون جهانی والیبال نشسته اجرا شد.

ابراهیم فیروزی که ریاست کمیته داوران آسیا و اقیانوسیه فدراسیون جهانی والیبال نشسته را بر عهده دارد، افزود: ایده ابتدایی این رقابت ها را ایران به فدراسیون جهانی داد و آنان نیز با تغییراتی جزئی به دلیل مشکلات مالی، با برگزاری نخستین دوره در تبریز موافقت کردند.

وی با بیان اینکه در ایده ابتدایی قرار بود قهرمانان چهار منطقه آسیا و اقیانوسیه، اروپا، آفریقا و آمریکا در هر فصل سال در یکی از مناطق گردهم بیایند، خاطر نشان کرد: قرار بود این چهار تیم در طول لیگ جهانی به صورت رفت و برگشت به مصاف یکدیگر بروند.

رئیس کمیته داوران لیگ جهانی ادامه داد: فدراسیون جهانی برای نخستین دوره مقرر کرد که شش تیم از 10 تیم برتر جهان در این رقابت ها شرکت کنند و تیم های بوسنی، آمریکا، روسیه، آلمان، اوکراین و ایران به عنوان میزبان اعلام آمادگی کردند.

وی درباره داوران قضاوت کننده در این مسابقات گفت: چهار داور خوب جهان از جمله داوری از اسلوونی که دیدار نهایی المپیک 2016 ریو را قضاوت کرد به همراه دو داور بین المللی ایران در لیگ جهانی والیبال نشسته قضاوت می کنند. داوران ایرانی مرتضی اکرمی و سید موسوی بودند که موسوی به دلیل بیماری همسرش در روز نخست مسابقات را ترک کرد و با هماهنگی فدراسیون جهانی وحید خراسانی جایگزین شد. در مجموع داوران این مسابقات تا کنون قضاوت های کم اشتباهی داشتند و از عملکرد آنان رضایت داریم.

فیروزی درباره میزبانی تبریز در این رقابت ها افزود: میزبانی مسابقات جانبازان و معلولان امکانات خاص خود را می طلبد و شهر تبریز در مقایسه با دیگر رقابت های این سطح عملکرد خوبی در میزبانی داشته است. این مسابقات در اواخر فروردین ماه شروع شد و کارهای هماهنگی آن به رغم تعطیلات طولانی مدت نوروز به خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه تبریز در سال 2018 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام هفت رویداد مهم ورزشی را میزبانی می کند، گفت: یکی از این رویدادهای لیگ جهانی والیبال نشسته بود.

رئیس کمیته داوران آسیا و اقیانوسیه فدراسیون جهانی والیبال نشسته نبود داور خانم در ایران و آسیا را مهمترین نگرانی والیبال نشسته این منطقه دانست و اضافه کرد: یکی از وظایف من برطرف کردن این مشکل هست و هادی رضایی دبیرکنفدراسیون آسیا نیز با این موضوع موافق است. امیدوارم در سال 2018 یک دوره کلاس داوری با اولویت حضور بانوان برگزار شود تا این مشکل برطرف شود. اگر این دوره برگزار شود حتما دو سهمیه نیز برای ایران خواهیم داشت.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu