1403/5/11

کد خبر: 8357

1400-10-11 13:25:24

سیدباقری: بخش عمده نیازهای تجهیزات پرتابی در استان ها را تولید می کنیم / خودکفایی و توسعه ورزش همگانی از اهداف اصلی فدراسیون

سیداحمد سید باقری، معاون امور استان ها، در خصوص تولید و توزیع تجهیزات پرتابی رشته دوومیدانی در استان ها گفتگویی با روابط عمومی فدراسیون انجام داد.

سیدباقری در خصوص انتخاب رشته دوومیدانی جهت نخستین فاز تولیدات فدراسیون گفت: رشته دوومیدانی در ۳۱ استان و هیات ورزشی معلولین کشور فعال است و با توجه به نواقص و کمبودهایی که در زمینه ی وسایل پرتابی داشتیم اولویت را به دوومیدانی کاران دادیم.

   

وی افزود: با توجه به تاکید رهبری بر حمایت از تولید ملی، در فاز نخست با متخصصین امور صنعتی به مشورت پرداختیم.  مختصات دیسک، وزنه و کلاب را از کمیته بین المللی پارالمپیک گرفتیم و در اختیار کارشناسان امر قراردادیم که تولیدات بر طبق استانداردهای قانونی انجام شوند. سپس در کارگاه های صنعتی تولید اولیه این تجهیزات آغاز شد.

معاون امور استان های فدرسیون ادامه داد: پس از تایید تجهیزات در مرحله ی آزمایشگاهی، وارد فاز نخست آزمایش های میدانی شدیم. دیسک، وزنه و کلابها را به استان ها ارسال کردیم و از کارشناسان، مربیان و ورزشکاران استانی خواستیم که پس از استفاده، نظرات خود را در مقایسه با نمونه های غیر ملی ارائه دهند. به کمک مربیان استانی و بازخوردهایی که از کارشناسان گرفتیم لیست ایرادات تجهیزات مشخص و آماده شد و مجددا مورد بازبینی قرار گرفت. در بازبینی با شرکت هایی که با صنایع دفاع همکاری داشتند نیز مشورت کردیم و از نظرات و مشاوره های آنها نیز بهرمند شدیم.

سیدباقری تصریح کرد: در زمینه تولید این تجهیزات، مطالعات و تحقیقات بسیاری انجام شد و هنوز هم این پژوهش ها ادامه دارد.

وی در ادامه گفت: برای تولید نیزه با شرکت های دانش بنیان همکاری خود را آغاز کرده ایم و منتظر دریافت نظرات و طرح اولیه آن هستیم و در مراحل بعدی تولید هالتر وزنه برداری و تیر و کمان را در برنامه داریم.

سیداحمد سید باقری در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه، در حال حاضر بیشتر استان ها وزنه و دیسک دوومیدانی را دارند و منتظر تولید و ارسال بخش های بعدی تجهیزات فدراسیون هستند. هدف اصلی ما تسهیل ورزش برای استفاده همگانی آن، خودکفایی، تلاش برای عدم واردات و خروج ارز از کشور است.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu