1403/5/12

کد خبر: 11019

1400-10-11 13:25:24

اشرفی: هدف اصلی ما المپیک است/باید مراقب ازبکستان و اندونزی باشیم

 دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک کشورمان گفت: در میانه یک راه چهارساله قرار داریم و هدفگذاری اصلی ما بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو می‌باشد.

 مسعود اشرفی، دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک کشورمان اظهار داشت: همواره برنامه ریزی کمیته ملی پارالمپیک ۴ ساله است و المپیک تا المپیک را در نظر می‌گیریم. مسابقات پاراآسیایی همیشه در نیمه راه دو المپیک قرار دارد و طبیعی است که در این مسابقات ما درست در میانه برنامه ۴ ساله مان قرار داشته باشیم. در حالی در بازیهای آسیایی جاکارتا حضور داریم که هدفگذاری اصلی ما پارالیمپیک ۲۰۲۰ توکیو است.

اشرفی ادامه داد: اردوهای تدارکاتی برای حضور در این بازیها از شهریور ماه سال گذشته آغاز شد و عملا ما ۱۳ ماه تلاش بی‌وقفه برای حضوری پر قدرت در این بازیها داشته‌ایم. این کاروان کاملا کیفی است و نفراتی برای اعزام به این مسابقات در نظر گرفته شده‌اند که حتما شانس رفتن روی سکو داشته باشند.

وی افزود: ایران در ۱۳ رشته در این مسابقات شرکت دارد و به جز رشته بوچیا که با نگاه حمایتی به آن نگاه شده است، در سایر رشته‌ها با نگاه کسب مدال حضور پیدا کرده‌ایم.

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک خاطرنشان ساخت: ما ورزشکاران را در ماه‌های منتهی به این مسابقات دسته بندی کردیم و آنهایی که شانس مدال طلا بودند با سرویس بهتری آماده این مسابقات شدند. یعنی با حقوق و دستمز بهتر، اردوهای مناسب تر و طولانی تر و در کل تدارکات بهتر و به همین نسبت سرویس و خدمات برای شانس های نقره و برنز کمتر می شود.

اشرفی تصریح کرد: ما در دو دوره گذشته بعد از چین، کره و ژاپن در رده چهارم قرار گرفته‌ایم. چین واقعا غیر قابل دسترسی هست اما ما با هدفگذاری تکرار رده چهارم، برای عبور از کره و ژاپن برنامه ریزی کرده و هدف داریم. اما این همه ماجرا نیست چون همانطور که ما برای سوم شدن با کره جنوبی و ژاپن رقابت می‌کنیم، هستند کشورهایی که خودشان را رقیب ما دانسته و برای رسیدن به جایگاه چهارم تلاش می‌کنند که جدی ترین آنها ازبکستان است. از تایلند و همین کشور اندونزی هم نمی‌توان به سادگی عبور کرد.

وی بیان داشت: اندونزی سعی کرد با استفاده از شرایط میزبانی بعضی از رشته‌ها مثل فوتبال ۷ نفره و فوتبال ۵ نفره که ما از شانس زیادی برای قهرمان شدن برخوردار بودیم را از مسابقات حذف کند تا شانس ما برای چهارم شدن کمتر شود. آنها مثل بازیهای آسیایی رشته‌های محلی ندارند به این بازیها اضافه کنند اما در بدمینتون می‌توانند مدالهای زیادی دریافت کنند. با این وجود ضمن رقابتی که با ژاپنی‌ها و کره‌ای ها داریم، باید مراقب دیگر کشورهایی که برای رسیدن به جایگاه ما تلاش می کنند از جمله اندونزی و تایلند هم باشیم.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu