1403/5/7

کد خبر: 1352

1400-10-11 13:25:24

کسب سهمیه هدف اصلی از حضور در مسابقات AOZ/ قرار گرفتن در جمع ۴ تیم برتر دور از دسترس نیست

محمدرضا دستیار، سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان در آخرین روزهای اردوی متصل به اعزام تیم ملی به مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه، گفتگویی با روابط عمومی فدراسیون انجام داد.

وی در خصوص آمادگی ملی پوشان گفت: چهارمین و آخرین اردوی تیم ملی تا ۲۶ مهر ماه برپاست و با ترکیب ۱۲ بازیکن اصلی آخرین مراحل آماده سازی ملی پوشان درحال انجام است.

دستیار خاطرنشان کرد: اولین بازی در مرحله گروهی ما با تیم عربستان است و بازی های بعدی به ترتیب با نیوزلند و تایلند انجام می شود. تنها تیمی که خیلی شناخت از آن نداریم و وضعیتش رانمی دانیم تیم نیوزلند است که البته چون بازی اول ما با عربستان خواهد بود فرصت داریم شناختی نسبی در مورد تیم نیوزلند پیدا کنیم.

سرمربی تیم ملی افزود: هدف اصلی ما در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه (AOZ)، کسب سهمیه مسابقات جهانی است و با توجه به شرایط تیم صعود از مرحله گروهی و قرار گرفتن در جمع ۴ تیم برتر که منجر به کسب سهمیه نیز خواهد شد، دور از دسترس نیست.

وی گفت: برای انتخاب بازیکنان وسواس زیادی به خرج دادیم و تا پایان اردوی قبل نیز صبر کردیم تا ارنج اصلی را پس از بازی تدارکاتی با تیم شهرداری آمل انتخاب کنیم. این ترکیب ۵۰ درصد با ترکیب بازی های ریو متفاوت است و سعی کردیم از نیروهای باتجربه و از بازیکنان جوان به صورت همزمان استفاده کنیم. اگر کلاس بندی ۴ بازیکن جدید تیم ملی طبق آنچه که پیش بینی می کنیم پیش برود می توانیم با ارنجی خوب در مسابقات شرکت کنیم. البته به غیر از ۴ ورزشکار جدید، باقی ملی پوشان تجربه حضور در مسابقات برون مرزی و به دنبال آن کلاس بندی بین المللی را دارند.

دستیار تصریح کرد: در میان ملی پوشان لژیونرها نیز حضور دارند که برای تیم های باشگاهی انگلستان، ترکیه و اسپانیا بازی می کنند و تجربه ی آنها می تواند به تیم در مسابقات آسیا و اقیانوسیه کمک شایانی کند.

سرمربی تیم ملی افزود: تعداد اردوها به نسبت کم بود اما تلاش کردیم مهارتهای گروهی را تقویت کنیم و امیدواریم با تجربه ملی پوشان قدیمی و نیروی بازیکنان جوان بازی های خوبی را به نمایش بگذاریم و به نتایج مورد نظر دست یابیم.

وی اظهار داشت: همان طور که پیش از این هم اشاره کردم دست یابی به عنوان سرگروهی در مسابقات مرحله مقدماتی و صعود به جمع ۴ تیم برتر دور از دسترس نیست و اگر بتوانیم سهمیه مسابقات جهانی را بدست بیاوریم، تا مسابقات جهانی فرصت خوبی داریم تا از نفرات جدید که موفق به حضور در تیم ملی نشدند استفاده کنیم و بازیکنان مستعد را به بدنه تیم ملی تزریق کنیم.

دستیار گفت: برای بازی های پاراآسیایی جاکارتا از مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه که سال ۲۰۱۵ برگزار شد، کسب سهمیه کرده ایم و برای مسابقات پارالمپیک نیز هنوز دستورالعملی صادر نشده اما به احتمال زیاد از مسابقات جهانی و برخی مسابقات منطقه ای می توان برای پارالمپیک ۲۰۲۰ کسب سهمیه کرد.

مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه با حضور ۱۴ تیم و در ۴ گروه برگزار می شود و تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در گروه C با تیم های عربستان صعودی، نیوزلند و تایلند هم گروه است.

   

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu