1403/5/7

کد خبر: 137536

1403-03-01 11:52:54

سرپرست انجمن دوومیدانی جانبازان و توان یابان:

حقی از نمایندگان این رشته ضایع نشد/ ایراد‌ها برای پارالمپیک رفع می‌شود

سرپرست انجمن دوومیدانی جانبازان و توان یابان گفت: مدالی را در پارالمپیک به خاطر خطا در پرتاب یا دیگر موارد از دست نمی‌دهیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش هایجانبازان و توان یابان، علی‌اصغرهادی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص از دسترفتن مدال‌های نقره و برنز حامد امیری و امان‌الله پاپی در پرتاب وزنه و نیزهمسابقات پارادوومیدانی قهرمانی جهان در ژاپن اظهار کرد: ما در مسابقات داخلی بیشترمسابقات را زیر نظر کمیته بین‌اللملی پارالمپیک برگزار می‌کنیم و با نظارت جدیمسابقات را برگزار می‌کنیم در حالی که دوربین هم از پرتاب‌ها فیلمبرداری می‌کند.به عنوان مثال پرتاب امیری در امارات صحیح بود، اما در مسابقات جهانی با وجود آنکهداوران صحیحی اعلام کردند در اعتراضی که از سوی دیگر تیم‌ها شد از سوی هیئت ژوریخطا تشخیص دادند و پرتاب‌ها رد شد.

وی ادامه داد: این اتفاق بابت ضعفداوری در مسابقات جهانی است، چون در صورت اینکه پرتاب اول خطا باشد و به ورزشکاراعلام شود در پرتاب‌های بعدی دقت بیشتری می‌شود تا خطایی صورت نگیرد و دیگر نیازینیست تا هیئت ژوری تمامی پرتاب‌های بک ورزشکار را رد کند. در کل ایراد از ورزشکارو کادرفنی است و ورزشکار را باید عادت داد که در پرتاب خود دقت کند. یاد بگیرد کهبدون خطا پرتاب کند و مقررات را با دقت رعایت کند. در مسابقات حرف اول را ویدئو چکمی‌زند و به حق به پرتاب‌ها اعتراض شده و هیچ حقی از ملی‌پوش پارادوومیدانی ماضایع نشده است. ورزشکار خوب آموزش ندیده و امان الله پاپی در بلند شدن خطا کرد،البته در پرتاب ایراد نداشت و در مجموع کادرفنی باید ضعف پاپی را برطرف کند و اینموضوع در مورد امیری هم صدق می‌کند.

سرپرست انجمن دوومیدانی با اشاره بهراهکار جلوگیری از اینکه در پارالمپیک پاریس پرتاب خطایی از سوی نمایندگان ایرانرخ ندهد، تصریح کرد: به عنوان مسئول انجمن پارادوومیدانی معتقدم باید آسیب‌شناسیصورت گیرد و موردی نیست که پیچیدگی داشته باشد. ورزشکارانی که کمیته فنی برایپارالمپیک انتخاب کند ایرادها و اشکالاتی که در پرتاب‌های خود یا دیگر موارد دارندرا به راحتی رفع خواهند کرد. نوع بستن روی صندلی پرتاب یا اشکالی دست در پرتاب بهسادگی حل می‌شود و طبق قوانین و مقررات پیش خواهیم رفت تا مدالی را در پارالمپیکبه خاطر خطا در پرتاب یا دیگر موارد از دست ندهیم.

ورزش_جانبازان_و_توان یابان

دسته بندی: انجمن ها

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu