1403/5/6

کد خبر: 137684

1403-04-31 23:00:02

دکتر کوهپایه زاده : تشکیل کارگروه های تخصصی مسیری برای توسعه ورزش جانبازان و توان یابان است

جلسه هیئت رئیسه فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان امروز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان، جلسه هیئت رئیسه فدراسیون با حضور دکتر کوهپایه زاده، ماندگار فرد، حسین پور، سیدباقری، دکتر سلگی، نصیری، نعمتی، یعقوبی، حردانی، سردار آذرنوش، موسوی کاظمی و کشاورز نوری امروز برگزار شد.

دکتر کوهپایه زاده رئیس فدراسیون در ابتدا جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم بیان کرد: امیدوارم عزاداری ها مقبول درگاه احدیت قرار گرفته باشد و با بهره گیری از این روزهای عزیز، با قدرت برای حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس آماده شویم. این بازی‌ها نتیجه چهار سال تلاش و زحمت شبانه روزی مسئولین وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی پارالمپیک، فدراسیون، انجمن‌های ورزشی، هیئت های استانی و کادر فنی و ورزشکاران است و ما با همدلی در تمامی سطوح برای کسب مدال های خوشرنگ و افتخار آفرینی برای کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت.

وی افزود: کارگروه‌های مختلفی به جهت توسعه و رشد ورزش‌ جانبازان و توان یابان با حضور متخصصین در فدراسیون راه اندازی کردیم تا بتوانیم در موارد مختلف با بهره گیری از نظر کارشناسان به سمت پیشبرد اهداف فدراسیون گام برداریم.

رئیس فدراسیون گفت: در ماهی که گذشت با حضور در زنجان مجمع عمومی هیئت این استان را برگزار کردیم. هیئت زنجان با ارتباط بسیار خوبی که با اداره کل ورزش و جوانان این استان دارد توانسته گام های خوبی را به سمت پیشبرد اهدافش بردارد. در این ماه نیز با حضور در پنج استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، گلستان و کرمان، مجامع این هیئت ها را برگزار خواهیم کرد.

در ادامه جلسه، حسین پور سرپرست دبیری فدراسیون در خصوص اردوهای برگزار شده تیم‌های ملی اعزامی به پاریس، حضور تیم های ملی وزنه برداری و تیروکمان در مسابقات گرجستان و جمهوری چک، جلسات برگزار شده با سایر ارگان‌ها، تهیه تجهیزات برای تیم های اعزامی، بازدید از استان کردستان گزارشی را ارائه کرد.

حسین پور افزود: در راستای برگزاری مسابقات پاراقهرمان شهر توسط شهرداری، جلسه ای را با مسئولین سازمان بهزیستی، سازمان ورزشی شهرداری برگزار کردیم تا این مسابقات امسال با رویکرد دیگری و با شرایط سنی برگزار شود تا استعدادهای جوان شناخته شوند و فرصت خوبی است تا سازمان بهزیستی ورزشکاران جوان خود را برای حضور در این رقابت‌ها معرفی کند.

در ادامه این نشست، دکتر سلگی عضو هیئت رئیسه فدراسیون گفت: مقرر شد کمیته ملی پارالمپیک از ورزشکاران گروه نقره ای شانس مدال طلا به لحاظ تجهیزات و حقوق حمایت خود را بیشتر کند تا شرایط برای حضور موفق تر این ملی پوشان مهیا شود. امیدوارم که ورزشکاران فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان نسبت به توکیو مدال های خوشرنگ تری را کسب کنند و شاهد درخشش ملی پوشان در بازی‌های پارالمپیک پاریس باشیم.

وی ادامه داد: برنامه جشنواره استعدادیابی در این هفته در کمیته ملی پارالمپیک مشخص خواهد شد و این فرصت خوبی است تا برای پشتوانه سازی تیم های ملی ورزشکاران جوان مستعد را شناسایی کنیم. برنامه ریزی درباره استعدادیابی آغاز شده است و می بایست با برنامه ریزی مدون و اجرای برنامه ها می توان به رشد چشمگیر کمی و کیفی ورزشکاران در بازی های پارالمپیک ۲۰۲۸ امیدوار بود. رشته پاراصخره نوردی به بازی‌های پارالمپیک لس آنجلس اضافه شده است. با توجه به ظرفیت رشته های جدید و با سرمایه گذاری روی آن و راه اندازی انجمن رشته ای مانند پاراکاراته، می توان زمینه را برای فعالیت در رشته هایی که امکان اضافه شدن به بازی های پارالمپیک را در آینده دارند مهیا نمود.

عضو هیئت رئیسه گفت: انجمن های ورزشی می بایست با هدف گذاری روی پاراآسیایی ژاپن برنامه دو ساله و عملیاتی قوی را تنظیم کنند که در این رقابت‌ها بتوانیم شاهد حضور موفق ورزشکاران جانباز و توان یاب باشیم.

نعمتی عضو هیئت رئیسه فدراسیون در جلسه امروز با تاکید بر اهمیت موضوع استعدادیابی عنوان کرد: بازی های پاراآسیایی ژاپن نیز باید در اولویت قرار گیرد تا پشتوانه سازی برای تیم های ملی اعزامی به این مسابقات انجام شود.

همچنین در این جلسه کشاورز نوری مدیر فرهنگی فدراسیون درباره مراسم های فرهنگی برگزار شده در فدراسیون گزارشی را بیان کرد.

عکاس: رضا جوشقانی

ورزش_جانبازان_و_توان یابان

دسته بندی: سایر اخبار

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu