1403/5/6

کد خبر: 137686

1403-05-01 13:42:06

مشاور عالی فدراسیون:

برگزاری دوشنبه های استعدادیابی در دستورکار هیئت های استانی

سیدباقری گفت: در استعدادیابی تلاش می کنیم هر ورزشکار را از جنبه های مختلفی مورد بررسی قرار دهیم تا مشخص شود که هر فرد برای کدام رشته ورزشی مناسب است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان، سید احمد سیدباقری مشاور عالی فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان در گفتگو با رادیو ورزش بیان کرد: بحث استعدادیابی سابقه طولانی در تاریخ دارد و در سال های دور در کشورهای اروپای شرقی به استعدادیابی ورزشکاران پرداختند و در نهایت در اولین دوره رقابت های المپیک موفق به کسب مدال های زیادی در استعدادهای تازه کشف شده خود شدند.از قرن بیستم رویکرد استعدادیابی در دنیا تغییر کرد و امروزه استعدادیابی به عنوان یک صنعت مدرن در دنیای ورزش محسوب می شود. با تغییراتی که در قوانین استعدادیابی در سطح دنیا انجام شده است، اکنون استعدادیابی با تجهیزات روز صورت می گیرد.

وی ادامه داد: در استعدادیابی تلاش می کنیم هر ورزشکار را از جنبه های مختلفی مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم تا مشخص شود که هر فرد برای کدام رشته ورزشی مناسب است و عملکرد موفقی خواهد داشت. استعدادیابی یک حرکت علمی و تکنیکی است که مهارت های روانی، فردی و عناصر آمادگی جسمانی را شامل می شود و با بررسی تمامی این موارد شاهد موفقیت و درخشش ورزشکاران در پارالمپیک ها و مسابقات ورزشی هستیم.

مشاور عالی فدراسیون افزود: تا حدود سیزده سال پیش استعدادیابی در ورزش جانبازان و توان یابان از طریق برگزاری جشنواره ها، مسابقات قهرمانی کشور، لیگ و به صورت سنتی برگزار می شد و این شیوه ها کمک کرد تا ورزشکاران مستعد را شناسایی و به اردوی تیم های ملی دعوت کنیم.

وی تصریح کرد: اولین بار در سال 1390 استعدادیابی به صورت علمی در شهر مشهد مقدس با حضور بیش از 500 ورزشکار در 17 رشته ورزشی انجام و ورزشکاران مستعد شناسایی شدند که شاهد حضور موفق آنها در پارالمپیک ها و پاراآسیایی ها بودیم. این شیوه در طول این سال ها انجام شد و ورزشکاران مختلفی به رشته های والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، شنا و.... معرفی شدند. استعدادیابی حرکت مستمری است که باید همیشه انجام شود تا تیم های ملی دارای پشتوانه های خوبی باشند.

سیدباقری عنوان کرد: استعدادیابی رده جوانان و نوجوانان نخستین گام برای حضور موفق در بازی های پاراآسیای 2025 تاشکند است و به همین منظور با حمایت کمیته ملی پارالمپیک مقرر شد که در مهر ماه امسال همزمان با هفته تربیت بدنی و پارالمپیک، جشنواره استعدادیابی ورزشی برگزار شود تا نوجوانان و جوانان مستعد را شناسایی و به تیم های ملی معرفی کنیم.

مشاور عالی فدراسیون عنوان کرد: در جلسات متعددی که در کمیته ملی پارالمپیک داشتیم با هدف تداوم موفقیت ها در بازی های پاراآسیایی و پارالمپیک بعدی، مقرر شد آمادگی ورزشکاران سراسر کشور از طریق هیئت های استانی به فدراسیون های زیر مجموعه کمیته برای حضور در این جشنواره اعلام شود که بر همین اساس اکنون 21 هیئت استانی ورزش جانبازان و توان یابان در 8 رشته ورزشی برای حضور در جشنواره مهر ماه اعلام آمادگی کردند و امیدواریم که شاهد شناسایی ورزشکاران مستعدی باشیم.

وی بیان کرد: 30 مربی از فدراسیون جانبازان و توان یابان در دوره تربیت مربی استعدادیاب حضور پیدا کرد که این می تواند فرصت خوبی برای استعدادیابی در ورزش این حوزه باشد. همچنین با سازمان بهزیستی ، شهرداری و مدارس استثنایی تفاهم نامه ای را امضا کردیم تا استعدادیاب های ما در جشنواره آنها حضور پیدا کنند تا افراد مستعد را شناسایی نمایند.

سیدباقری اظهار داشت: بازی های پاراآسیایی بهترین فرصت برای حضور ورزشکاران در رشته های مختلف است تا بتوانیم استعدادهای تازه را به ورزش جانبازان و توان یابان معرفی کینم اگر تنها به چند رشته اکتفا کنیم ممکن است تنوع حضور ورزشکاران ما در رشته های مختلف کاهش پیدا کند و نیاز است که با حمایت مالی فضا را برای حضور ورزشکاران در مسابقات مهیا کنیم.

مشاور عالی فدراسیون در پایان گفت: کارگروه استعدادیابی با حضور افراد متخصص در فدراسیون تشکیل شده است و در این راستا نامه ای به هیئت های استانی با عنوان دوشنبه های استعدادیابی ارسال شده است تا فضا برای شناسایی افراد مستعد در در ورزش جانبازان و توان یابان به صورت هفتگی انجام شود.

ورزش_جانبازان_و_توان یابان

دسته بندی: سایر اخبار

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu