1403/5/13

کد خبر: 137733

1403-05-13 09:06:51

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان:

اهداف عالیه فدراسیون جانبازان و توان یابان در گام دوم انقلاب در قالب فدراسیون نسل نو محقق خواهد شد

دکتر کوهپایه زاده گفت: فدراسیون های ورزشی را می توان به پنج نسل تقسیم کرد که نسل پنجم شکل تکامل یافته تری است که می تواند نقش بسزایی در دستیابی به اهداف عالیه ورزش و توسعه ورزش همگانی و قهرمانی داشته باشد.

دکتر کوهپایه زاده رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و توان یابان در گفتگو با روابط عمومی درباره نقش فدراسیون در گام دوم انقلاب در توسعه ورزش قهرمانی و همگانی بیان کرد: فدراسیون ها را می توان به نسل‌های همانند نسل‌های دانشگاهی تشبیه کرد و بر این اساس تکالیفی را بر عهده فدراسیون ها قرار داد. نسل اول فدراسیون ها نسلی است که روی آموزش تمرکز دارد و نسل دوم علاوه بر آموزش بر پژوهش و تحقیقات کاربردی در زمینه حل مشکلات ورزشی کار می کند.

وی ادامه داد: نسل سوم فدراسیون‌ها علاوه بر آموزش و تحقیقات کاربردی روی فناوری، نوآوری و خلق ثروت و بهبود عملکرد کار می‌کند. در نسل چهارم علاوه بر موارد فوق، پاسخ به نیاز‌های جامعه و پوشش کاملتر جامعه هدف مورد توجه قرار می گیرد. به طور مثال روی رشته‌های ورزشی که جامعه جانباز و توان یاب ما به آن توجه دارد و بر اساس نیاز مطالبه می شود، باید پاسخ های بهتری را روی این نیازها بر اساس رویکرد نسل چهارم داشته باشیم.

دکتر کوهپایه زاده افزود: نسل پنجم فدراسیون ها، نسلی است که موجب فرهنگ سازی و ایجاد خط مشی هایی در جامعه می شوند و در شکل گسترده تر و توسعه یافته تر فدراسیون های نسل پنجم باید فدراسیون های فرهنگ ساز باشند و در توسعه ورزش و فعالیت فیزیکی ما می توانیم به کمک این رویکرد روی تحرک فیزیکی آحاد جامعه به ویژه جانبازان و توان یابان بیشتر فعالیت کنیم.

رئیس فدراسیون گفت: ما هم از طریق خانواده، جامعه و در سطح ملی می توانیم به گونه ای برنامه ریزی کنیم که این فرهنگ سازی را اجرایی نماییم و این می تواند رسالت فدراسیون های نسل پنجم باشد. این تقسیم بندی می تواند به برنامه ریزی و سیاست گذاری های فدراسیون‌ ورزش‌های جانبازان و توان یابان کمک کند که بتواند در شکل فدراسیون نسل نو اقدامات خود را پیش برد و در تمام زمینه های آموزش، پژوهش، تحقیقات و فناوری، پاسخ گویی به نیازهای جامعه و فرهنگ سازی و تمدن سازی در بخش توسعه فعالیت فیزیکی و ورزش در سطح جامعه هدف خودش نقش بسزایی را بازی کند.

ورزش_جانبازان_و_توان یابان

دسته بندی: اخبار برگزیده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu