1403/5/15

کد خبر: 14538

1400-10-11 13:25:24

۱ طلا و ۳ نقره حاصل تلاش پاراتکواندوکاران ایران در ترکیه/مدال نقره بر گردن صادقیان‌پور

روز دوم و پایانی از رقابت‌های قهرمانی جهان پاراتکواندو با حضور ۶ نماینده ایران ایران برگزار شد و تیم ملی ایران با کسب یک طلا و ۳ نقره به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جانبازان و معلولین، امروز چهارشنبه ۱۷ بهمن‌ماه، در دومین روز از هشتمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان پاراتکواندو؛ ۶ ملی‌پوش کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند.

سعید صادقیان‌پور در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم و در کلاس K42 پس از یک دور استراحت، در مرحله یک چهارم نهایی ۴۰ بر صفر حریفی از ترکیه را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. او در این مرحله با نتیجه ۱۷ بر ۶ حریفی از مراکش را شکست داد و راهی فینال شد. صادقیان‌پور در فینال، برابر حریفی از روسیه ۱۹ بر ۱۶ نتیجه را واگذار کرد و با کسب مدال نقره نایب قهرمان جهان شد.

مهدی پوررهنما پاراتکواندوکار وزن منهای ۷۵ کیلوگرم و در کلاس K44 پس از یک مرحله استراحت، در یک هشتم نهایی برابر حریفی از ترکیه روی شیاپ چانگ رفت و ۲۲ بر صفر به پیروزی رسید و در مرحله یک چهارم نهایی برابر حریفی از ژاپن با نتیجه ۷ بر ۷ مساوی کرد و در راند طلایی مقابل این حریف شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد.

علیرضا بخت در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم و در کلاس K44 در مرحله مقدماتی ۸ بر ۴ نماینده مراکش را از پیش رو برداشت و در مرحله یک شانزدهم ۷ بر ۵ حریفی از ژاپن را شکست داد و راهی یک هشتم نهایی شد. او در این مرحله ۷ بر ۴ برابر نماینده جمهوری آذربایجان شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

سجاد جوانبخت در وزن منهای ۶۱ کیلوگرم و در کلاس K44 پس از یک دور استراحت در مرحله یک شانزدهم ۱۷ بر ۵ نماینده دانمارک را شکست داد و راهی مرحله یک هشتم نهایی شد و در این مرحله ۱۷ بر ۵ حریفی از روسیه را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. او در این مرحله با نتیجه ۳۱ بر ۲۳ برابر حریفی از روسیه شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد.

محمدرضا شعبانی در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم و در کلاس K42 در مرحله یک چهارم نهایی برابر حریفی از آمریکا روی شیاپ چانگ رفت و در حالی که ۷ بر ۲ از حریف خود عقب بود به دلیل مصدومیت از ادامه مبارزه انصراف داد و از رسیدن به مدال بازماند.

محمود جعفرزاده در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم و در کلاس K44 پس از یک دور استراحت، در مرحله یک هشتم نهایی برابر حریفی از ترکیه ۸ بر یک پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. او در این مرحله برابر حریفی از انگلیس نتیجه را واگذار کرد و از دور مسابقات حذف شد.

این دوره از رقابت های قهرمانی جهان از روز سه شنبه ۱۶ بهمن ماه با حضور ۴۰۰ ورزشکار در دو بخش پومسه و کیورگی به میزبانی کشور ترکیه آغاز شده بود.

گفتنی است؛ امتیاز رقابت‌های جهانی پاراتکواندو G10 است و به نفر اول ۱۰۰ امتیاز، نفر دوم ۶۰ و نفرات سوم ۳۶ امتیاز در راستای کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو تعلق می‌گیرد.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu