1403/5/15

کد خبر: 14559

1400-10-11 13:25:24

خانلرخانی: تیم ملی پاراتکواندو ایران توانست نسبت به دوره گذشته یک پله صعود کند

سرمربی تیم ملی پاراتکواندو گفت: در مسابقات جهانی ترکیه توانستیم با یک پله صعود نسبت به دوره قبل در جایگاه سوم دنیا قرار بگیریم.

پیام خانلرخانی، سرمربی تیم ملی پاراتکواندو در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون جانبازان و معلولین بیان کرد: مسابقات جهانی امسال شرایط متفاوتی داشت چرا که آخرین جهانی قبل از پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو بود و تمام تیم ها برای ارتقا رنکینگ ورزشکاران خود، پُر قدرت حاضر شده بودند تا گام موثری برای کسب سهمیه بردارند.

سرمربی تیم ملی اظهار داشت: میزبانی مسابقات خوب بود و داوری به غیر از یکی، دو مورد مشکل چندانی نداشت. در کل از نتیجه تیمی راضی هستم و تیم ما توانست نسبت به دوره قبل از جایگاه چهارمی یک پل صعود کند و در رده سوم جهان قرار بگیرد البته حق تیم ما کسب طلای بیشتری بود.

وی ادامه داد: این مسابقات نسبت به دوره قبل رشد دو برابری داشت و تیم‌های جدیدی شرکت کرده بودند که هم ما و هم برخی از قهرمان‌های سایر کشورها را غافلگیر کردند و تیم‌هایی که برای اولین بار شرکت کردند نتایج خوبی را رقم زدند‌ و از ۳ وزن المپیکی، در وزن مثبت و منهای ۷۵ کیلوگرم ورزشکارانی مدال طلا گرفتند که برای اولین بار در این رقابت‌ها حاضر شده بودند و اکثر قهرمان‌های بزرگ را شکست دادند.

سرمربی تیم ملی پاراتکواندو درباره عملکرد پوررهنما عنوان کرد: پوررهنما یکی از قهرمان‌هایی بود که به حریف گمنام ژاپنی نتیجه را واگذار کرد و نشان داد که ما کار خیلی سختی در پیش داریم. پوررهنما هم با این باخت متوجه شد که باید تمرین و دقت خود را افزایش دهد. البته او رنکینگ اول جهان است اما نباید به این امید باشد که همیشه برنده است. هر چند که ناظر مسابقات در مبارزه او با حریف ژاپنی اشتباه خیلی واضحی را انجام داده بود و پاور هوگوهای الکتریکی را به اشتباه برای پوررهنما قرار داده بود و متاسفانه اعتراض ما در این زمینه به جایی نرسید.

وی افزود: مبارزه پوررهنما در راند طلایی به سود حریف ژاپنی تمام شد و اشتباه ناظر باعث نشد که نتیجه به نفع ما تغییر کند. پوررهنما تلاش خودش را کرد اما باید تمریناتش را بیشتر کند تا در پارالمپیک توکیو نتیجه بگیرد.

خانلرخانی درباره مصدومیت شعبانی گفت: آسیب دیدگی او جدی نیست. حریف او ضربه خطایی را به شعبانی زد و این موضوع باعث مصدومیت او در حین مبارزه شد.

خانلرخانی در پایان بیان کرد: در این یک سالی که تا پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو فرصت داریم ملی پوشان ما باید بیشتر تلاش و تمرین کنند تا در بزرگترین آوردگاه جهان بهترین نتیجه را کسب کنیم.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu