1403/5/15

کد خبر: 15727

1400-10-11 13:25:24

کسب ۲۰۵ مدال رنگارنگ در میادین برون مرزی/ تلاش برای کسب سهمیه های پارالمپیک توکیو در سال ۱۳۹۸

ملی پوشان جانباز و معلول در سال ۱۳۹۷ موفق به کسب ۲۰۵ مدال در رقابت های بین المللی، جهانی و پاراآسیایی شدند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، ملی پوشان کشورمان در سال ۹۷ با حضور در رویدادهای بین المللی، جهانی و پاراآسیایی موفق به کسب ۲۰۵ مدال شدند و بارها پرچم ایران را در آن سوی مرزها به اهتزاز در آوردند و در بازی های پاراآسیایی جاکارتا نیز موفق به کسب جایگاه سومی این مسابقات شدند.

در سال ۹۷ ورزشکاران جانباز و معلول موفق به کسب ۸۶ مدال طلا، ۶۷ مدال نقره و ۵۲ برنز در رویدادهای مختلف جهانی و آسیایی شدند.

یکی از مهمترین رویدادهای سال ۹۷ برگزاری بازی های پاراآسیایی جاکارتا بود که کاروان ورزشی کشورمان با کسب ۳۷ مدال طلا، ۲۹ مدال نقره و ۲۴ مدال برنز در جایگاه سوم مسابقات قرار گرفت و این بهترین جایگاه ایران در ادوار بازی های پاراآسیایی بود.

در این دوره از بازی های پاراآسیایی پرچمداری کاروان در مراسم افتتاحیه و اختتامیه به دو بانوی تیرانداز کشورمان ساره جوانمردی و سمیرا ارم سپرده شد.

شاهین ایزدیار با کسب ۶ مدال طلا و یک نقره توانست بهترین عملکرد را در این دوره از بازی های پاراآسیایی رقم بزند.

در سالی که گذشت تیم های ملی کشورمان در رقابت های مختلف دیگری نیز حاضر شدند و توانستند ۵ سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کنند.

در ابتدای سال ۹۷ ایران میزبان اولین دوره رقابت های لیگ جهانی والیبال نشسته مردان بود و تیم ملی کشورمان توانست عنوان قهرمانی این رقابت ها را از آن خود کند.

پس از آن مردان و بانوان والیبال نشسته راهی کشور هلند شدند تا در رقابت های جهانی شرکت کنند و تیم ملی مردان کشورمان علاوه بر کسب جایگاه قهرمانی و مدال طلای جهان توانستند سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کنند. تیم ملی بانوان نیز در جایگاه نهم جهان قرار گرفتند.

تیم ملی تیراندازی در رقابت های جهانی کره جنوبی توانست ۳ مدال طلا و یک نقره را از آن خود کند. در این رقابت ها ساره جوانمردی در ماده تپانچه بادی ۱۰ متر، سمیرا ارم و مهدی زمانی در ماده تپانچه خفیف ۵۰ متر سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را بدست آورند. همچنین در اسفندماه سال ۹۷ تیم ملی کشورمان در رقابت های جام جهانی العین امارات موفق به کسب ۲ مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز شد و محمدرضا میرشفیعی در ماده تپانچه بادی ۱۰ متر توانست چهارمین سهمیه تیم ملی ایران در پارالمپیک توکیو را بدست آورد.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان با حضور در رقابت های جهانی آلمان توانست عنوان چهارمی جهان را از آن خود کند. همچنین تیم ملی بانوان این رشته در مسابقات آزاد تایلند عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد.

رقابت های آسیا و اقیانوسیه فوتبال هفت نفره به میزبانی کشورمان و در جزیره کیش برگزار شد و تیم ملی ایران توانست با ایستادن روی سکوی قهرمانی مدال طلا مسابقات را از آن خود کند.

تیم ملی تیروکمان نیز در رقابت های جهانی جمهوری چک موفق به کسب ۵ مدال شامل یک مدال طلا، ۳ مدال نقره و یک مدال برنز شد.

تیم ملی وزنه برداری در رقابت های ژاپن موفق به کسب ۶ مدال طلا، ۱۰ نقره و چهار برنز شد.

تیم ملی دو و میدانی  در رقابت های بین المللی تونس موفق به کسب ۱۴ مدال طلا، ۳ نقره و ۵ برنز شد و در پایان سال و در مسابقات امارات توانست ۵ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز را از آن خود کند.

تیم ملی تنیس روی میز مردان در رقابت های اندونزی موفق به کسب یک مدال طلا، یک نقره و ۳ برنز در بخش انفرادی و در بخش تیمی موفق به کسب یک نقره و ۳ برنز شد.

تیم ملی شنا در رقابت های آلمان موفق به کسب ۵ مدال نقره و ۳ برنز شد.

تیم ملی اسکی کشورمان در رقابت های امارات ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز را از آن خود کرد و در مسابقات بین المللی و آسیایی دیزین در ایران موفق به کسب ۱۲ مدال طلا، ۸ نقره و ۵ برنز شد.

اگرچه بازی های پاراآسیایی جاکارتا به پایان رسید اما سال آینده، سالی پرکار برای تیم های ملی ورزش جانبازان و معلولین خواهد بود تا با حضور در اردوهای آمادگی و مسابقات مختلف آسیایی و جهانی همراه با افتخارآفرینی و به اهتزاز در آوردن پرچم کشورمان در میادین مختلف، سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را نیز کسب کنند.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu