1403/5/17

کد خبر: 18393

1400-10-11 13:25:24

نمی‌توان واقعیت قهرمانی جهان مردان پاراوزنه‌بردار ایران را انکار کرد

 بابک محمدی گفت: واقعیت قهرمانی تیم ملی پارا وزنه‌برداری مردان کشورمان در مسابقات جهانی نورسطان را نمی‌توان با سیاه‌ نمایی انکار کرد.

بابک محمدی، رئیس انجمن پارا وزنه‌برداری به روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین گفت: سطح مسابقات جهانی بسیار بالا بود، همه ورزشکاران برای تکمیل ورودی‌ها و کسب سهمیه‌ها به میدان آمده بودند. هیئت داوران و سیستم قضاوت این دوره هم بسیار سخت‌گیرانه عمل کرد به طوری در بعضی اوزان برخی پارا وزنه‌برداران مطرح و رکورد دار دنیا از کسب مدال بازماندند یا اوت شدند. البته علی‌رغم این مسائل، ما از نظر عملکردی به بیش از هشتاد درصد اهداف پیش‌بینی شده دست یافتیم.

محمدی افزود: هر مسابقه شرایط فنی و تدابیر خاص خود را نیاز دارد. گاهی فقط هدف گرفتن مدال طلاست و نیازی به رکورد زدن نداریم و اولویت اصلی، ورزشکار و برنامه‌های آینده است و هیچ‌کدام از ملی‌پوشان از این اولویت‌ها مستثنی نیستند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این دوره وزنه‌بردار اوتی نداشتیم و همه نمایندگان ایران در جدول رقابت‌ها باقی ماندند. در مسابقات جهانی قبل، تیم ملی با ۱۴ پاراوزنه‌بردار به مکزیک اعزام شد و نهایتا با ۸ مدال (۳ طلا، ۴ نقره و یک برنز) به کشور بازگشت. ۴ نماینده‌ از کسب مدال بازماندند، دو ملی‌پوش هم از جدول اوت شدند و تیم ایران در مکزیک و با مجموع تیمی (آقایان و بانوان) بعد از چین و نیجریه در جایگاه سوم ایستاد.

محمدی تاکید کرد: در رقابت‌های جهانی قزاقستان بر اساس سیاست‌های پارالمپیک، تعداد ملی‌پوشان اعزامی را کاهش دادیم و از ۹ نماینده‌ی ایران خوشبختانه هفت نفر به مدال (۳ طلا، ۳ نقره و یک برنز) رسیدند و با احتساب نتایج تیمی و مجموع (آقایان و بانوان)، کاپ سومی به ایران تعلق گرفت و البته کمیته برگزاری رقابت‌ها جایگاه واقعی کشورها را نیز به تفکیک اعلام کرد، بر همین اساس ایران در بخش مردان قهرمان و این عنوان به نام کشورمان در وب سایت جهانی پاراپاورلیفتینگ ثبت شد.

وی درباره‌ی افزوده شدن غریب‌شی به ترکیب ملی‌پوشان گفت: در دوره قبل رقابت‌های جهانی، بر اساس تصمیمات کادر فنی پیشین، غریب‌شی از ترکیب اعزامی خط خورد و ورزشکار جایگزین او، در مکزیک اوت شد. در حال حاضر از انتخاب غریب‌شی راضی هستیم زیرا از جاکارتا تا نورسلطان، روند رو به رشدی داشته است. همچنین رستمی در این رقابت‌ها عملکرد درخشانی داشت و صلحی‌پور نیز رکورد جاکارتای خودش را یک کیلوگرم ارتقا داد.

رئیس انجمن وزنه‌برداری درباره عملکرد تیم ملی در قزاقستان نسبت به مسابقات آسیایی اظهار داشت: به طور قطع صحیح تر آن است که هر رویدادی با مسابقات هم سطح خود مورد ارزیابی قرار گیرد، اما اگر بخواهیم نتایج رقابت‌های جهانی نورسلطان را با مسابقات آسیا، اقیانوسیه ژاپن و نیز بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا هم مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد که تغییر در کادر فنی نه تنها مانع رشد ملی‌پوشان نشده است که با یک نگاه ساده به نتایج ثبت شده، درمی‌یابیم ملی‌پوشان، حتی با تغییر اوزان نیز ارتقا رکورد منطقی داشته‌اند.

بابک محمدی در پایان با اشاره به برنامه‌های پیش‌روی تیم ملی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که به دور از حاشیه‌ها در فضایی آرام روند این قهرمانی‌ها را ادامه دهیم. تمرکز ما آماده‌سازی ملی‌پوشان برای توکیو است و امیدواریم فعالیت بخش پارا وزنه‌برداری بانوان را بتوان راه‌اندازی کرد تا در رویدادهای مختلف نتایج مجموع تیم‌های بانوان و آقایان کشورمان با سایر کشورها به صورت عادلانه سنجیده شود.

 

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu