1403/5/18

کد خبر: 19444

1400-10-11 13:25:24

پورمیرزایی: باور دارم که معلولیت محدودیت نیست/ آرزوی همیشگی ام مدال پارالمپیک است

ملی پوش پارا وزنه برداری گفت: از روزی که وارد ورزش شدم به معنای واقعی به این واقعیت رسیدم که معلولیت محدودیت نیست.

منصور پورمیرزایی ملی پوش پارا وزنه برداری دسته ۱۰۷+ کیلوگرم کشورمان در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین بیان کرد: از سال ۷۴ بدنسازی را آغاز کردم و بعد از پنج سال با رشته پارا وزنه برداری آشنا شدم و فعالیتم را ادامه دادم که خوشبختانه افتخارات مختلفی را برای تیم ملی کشورم کسب کردم.

 وی ادامه داد: در طول این سال ها همسرم و خانواده ام مشوق اصلی من بودند و از من حمایت کردند تا بتوانم در رقابت های مختلف عملکرد موفقی داشته باشم. آنها بارها از من خواستند که دست از تلاش برندارم و برای رسیدن به هدفم تلاش کنم.

دارنده مدال نقره جهان افزود: از روزی که وارد ورزش شدم احساس معلولیت نکردم. همیشه سعی کردم بهترین خودم باشم. به معنای واقعی به این رسیدم که معلولیت محدودیت نیست وآن را باور دارم. جایگاه و اعتباری که ورزش به من داد برایم بسیار با ارزش است و اینکه مردم کشورم به من لطف دارند احساس خوشایندی است که انگیزه ام برای رسیدن به سکو را افزایش می دهد.

پورمیرزایی درباره مسابقات جهانی قزاقستان عنوان کرد: این رقابت ها سومین مرحله گزینشی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو بود. داوران جدیدی در این دوره حضور داشتند و در ۵ وزن اول سخت گیری و نظارت زیادی وجود داشت اما در ۵ وزن دوم از داوران با تجربه تر استفاده شد و این سخت گیری تعدیل شد.

وی تصریح کرد: در این مسابقات برای اولین بار بود در وزن خودم بیشترین رقیب را داشتم و حریفان نزدیک به ما وزنه را انتخاب می کردند. به دلیل آسیب دیدگی ای که پیش از اعزام داشتم جلساتی را به فیزیوتراپی اختصاص دادم و البته که تمرینات و تصویر سازی ذهنی که من در طول اردوها انجام دادم باعث شد عنوان نایب قهرمانی جهان را بدست آورم و همچنان در این وزن مدال نقره برای کشورم باشد.

دارنده مدال نقره جهان اظهار داشت: آرزوی همیشگی ام در ورزش ایستادن روی سکو و کسب مدال پارالمپیک بوده است اما به دلیل قانون جهانی وزنه برداری که هر کشور در هر وزن یک نماینده باید داشته باشد اما با این وجود برای کسب سهمیه باز هم تلاش می کنم و از هدفم دست نمی کشم.

پورمیرزایی عنوان کرد: وزنه برداری رشته سخت و سنگینی است که باید شرایط روحی و جسمی ورزشکار را در نظر گرفت. خوشبختانه کادر فنی کنونی تمرینات خیلی خوبی را در کنار بحث بدنسازی برای ملی پوشان برنامه ریزی کردند و امیدوارم که تیم در تمام رویدادها موفق باشد.

ملی پوش پارا وزنه برداری در پایان گفت: نزدیک ۱۵ سال است که درکنار تمرین وزنه برداری، کار مربیگری در این رشته را نیز دنبال می کنم و حتی افرادی که دارای معلولیت بودند را راهنمایی کردم تا با ورزش جانبازان و معلولین آشنا شوند و در رشته ای که مناسب آنها بود فعالیت کنند و خوشبختانه بسیاری از این افراد اکنون در وزنه برداری یا دوومیدانی حضور دارند و موفق نیز هستند.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu