1403/5/21

کد خبر: 22849

1400-10-11 13:25:24

انصاری: حضور ورزشی برابر با مردان غرورانگیز بود/ امیدوارم روزی سطح بالاتری از پاراوزنه برداری را تجربه کنم

پارا وزنه بردار ۱۹ ساله کشورمان از اولین تجربه و احساس خود در نخستین دوره رقابت های قهرمانی کشور بانوان گفت.

فاطمه انصاری پارا وزنه بردار جوان دسته ۷۳ کیلوگرم بوشهر پس از کسب ۲ مدال طلای رقابت های قهرمانی کشور، در گفتگو با وب سایت فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین بیان کرد: مدت بسیار کوتاهی است که در این رشته تمریناتم را آغاز کرده ام. من در این مسابقات هیجان زیادی داشتم چرا که نخستین تجربه بانوان بود و تاکنون در پارا وزنه برداری رقابت نکرده بودم. اینکه ما توانسته بودیم مانند مردان این رشته ورزشی را تجربه کنیم باعث شد حس غرور و افتخار در این مسابقات داشته باشم. امیدوارم روزی در سطح بالاتری این احساس را تجربه کنم.

انصاری افزود: پیش از این در پارا دوومیدانی، ماده های پرتاب دیسک و وزنه فعالیت داشتم. تاکنون توانسته ام ۱۰ طلا و یک برنز در مسابقات کشوری، ۲ طلای مسابقات آسیایی و ۲ طلا در رقابت های جهانی کسب کنم.

وی ادامه داد: حدود ۳ سال است که به دلیل حذف و ادغام برخی کلاسبندی ها از سوی پارالمپیک در مسابقات دوومیدانی شرکت نکردم و پس از آشنایی با رشته پارا وزنه برداری ، زیر نظر خانم آرامند مربی ام روزی سه ساعت تمرین کردم.

دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی کشور عنوان کرد: از کودکی به ورزش علاقه داشتم و معلولیت برای من مانعی نبود. از طریق یکی از دوستان با ورزش افراد دارای معلولیت آشنا شدم و وارد پارا دوومیدانی شدم. بعد از آن با توجه به اینکه پدرم داور وزنه برداری است، با استفاده از نظرات و راهنمایی های او تمریناتم را ادامه می دادم.

وی تصریح کرد: خانواده ام مشوق اصلی ام بودند و در این مدت هرگز تمرین و ورزش را رها نکردم و خوشبختانه با ثبت رکورد ۷۱ کیلوگرم توانستم در هر دو رده جوانان و بزرگسالان در جایگاه نخست مسابقات قرار بگیرم.

انصاری اظهار کرد: در هر رشته ورزشی که فعالیت کردم هدفم موفقیت بود تا ثابت کنم معلولیت محدودیت نیست و نهایت آرزوی ام این است که بتوانم برای کشورم افتخار آفرینی کنم و برای جامعه ام فرد مفیدی باشم.

بانوی پارا وزنه بردار کشورمان در پایان گفت: دوست دارم در ورزش به نقطه ای برسم که از من به عنوان یک اسطوره یاد کنند و برای رسیدن به این هدف از هیچ تلاش و تمرینی دست بر نمی دارم تا این به این آرزو رنگ حقیقت ببخشم.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu