1403/5/22

کد خبر: 25246

1400-10-11 13:25:24

میرشفیعی: در پارا زورخانه معنویات خاصی حاکم است/ تمرین میل گیری رزمندگان در دوران دفاع مقدس/ رقابت در این رشته رفاقتی است

سیدمحمدرضا میرشفیعی، جانباز جنگ تحمیلی و عضو تیم ملی پاراتیراندازی، از هجده سالگی فعالیت خود را در پارازورخانه آغاز کرد و در چندین دوره مسابقات قهرمانی کشور در جایگاه نخست ماده های میل و کباده قرار گرفت. به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای و فعالیت های این رشته در بخش جانبازان و معلولین با او به عنوان رئیس این انجمن گفتگویی انجام داده ایم که ماحصل آن را در زیر می خوانید.

سیدمحمدرضا میرشفیعی در گفتگو با وب سایت فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین بیان کرد: فعالیت این رشته از سال ۱۳۶۸ در ایران آغاز شد و اولین دوره رقابت های قهرمانی کشور آن در سال ۱۳۷۴ برگزار گردید. البته زمان جنگ تحمیلی هم رزمندگان در منطقه های مختلف با سلاح های خود به صورت گروهی تمرین میل گیری انجام می دادند تا آمادگی جسمانی و روحیه خود را حفظ کنند.

رئیس انجمن پارا زورخانه ادامه داد: در نهایت جانبازان دوران دفاع مقدس ورزش پاراباستانی را ادامه دادند تا زمانی که در فدراسیون پایه گذاری شد و رقابت های آن شکل گرفت و یکی از پایه گذاران و پیشکسوتان این رشته سید شهاب الدین بسطام تبار بود.

در پارا زورخانه معنویات خاصی حاکم است

وی افزود: در زمان شیوع بیماری کرونا، در انجمن سعی کردیم علاوه بر اهمیت دادن به سلامت ورزشکاران، روحیه آنها نیز حفظ شود به همین دلیل مسابقات میل گیری را به صورت مجازی برگزار کردیم که استقبال خوبی هم از آن صورت گرفت.

رئیس انجمن عنوان کرد: در پارا زورخانه معنویات خاصی وجود دارد و رتبه بندی هایی که باعث دوری از فضای پهلوانی می شود را حذف کردیم تا رقابت در بین ورزشکاران ما بیشتر جنبه رفاقتی داشته باشد. رقابت بخشی از ورزش است اما روح پهلوانی مهم تر است.

با شیوع کرونا فرهنگ پهلوانی مردم ایران در همدلی ثابت شد

وی در پایان گفت: روحیه پهلوانی همان اخلاق مداری در زندگی شخصی و اجتماعی است. در زمان شیوع بیماری کرونا مردم ایران این روحیه پهلوانی را در همدلی و کمک های مومنانه نشان دادند که این فرهنگ کمتر در جوامع دیگر نمود دارد.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu