1403/5/22

کد خبر: 25574

1400-10-11 13:25:24

پاراتکواندو ورزشی برای یکپارچه سازی  

کمیته بین المللی پارالمپیک به مناسبت روز جهانی پناهندگان درباره تاثیر ورزش پاراتکواندو در زندگی این افراد نوشت.

به گزارش وب سایت فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین؛ در این متن آمده است: فعالان بنیاد حقوق بشر تکواندو و شورای سازمان ملل متحد در زندگی پناهندگان کمپ روآندا تغییر شگرفی ایجاد کردند. پاراتکواندو زندگی دو گروه از پناهندگان را متحول کرده و رئیس سازمان جهانی تکواندو الهام بخش اصلی این ایده در برنامه توسعه آفریقا بوده است.

هدف این طرح که اجرای آن در سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز شد، توانمندسازی پناهندگان از طریق ورزش بود و در واقع یکی از اقدامات انجام شده برای گرامیداشت ۲۰ ژوئن، روز جهانی پناهندگان است تا شعار"هر انسانی می تواند تغییری ایجاد کند و هر عملی نتیجه ای دارد" را محقق سازد.

پاراتکواندو از سال ۲۰۱۹ برای آموزش پناهندگان دارای معلولیت به این طرح افزوده شد. باتوجه به اینکه قوانین مسابقات تکواندو و پاراتکواندو بر اساس گفته کارشناسان به یکدیگر شباهت دارد در این کمپ هر هفته به ۲۰۰ پناهنده آموزش داده می شود.

بسیاری از افرادی که از درد جسمی و روحی رنج می برند با پاراتکواندو شرایط شان بهبود پیدا می کند.

"سوفی رودیت" مدیر این پروژه در این باره گفت: تکواندو وسیله ای برای ارتقا زندگی پناهندگان است و تاثیرات فراوانی مانند افزایش اعتماد به نفس و کاهش تنش های روانی و خشونت دارد. همچنین استقلال فردی و توانایی مدیریتی افراد را ارتقا می دهد."

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu