1403/5/23

کد خبر: 26269

1400-10-11 13:25:24

مهدوی: ورزشکاران مستعد را شناسایی کردیم/ هدف ما استمرار حضور در جمع برترین هیئت های کشور است

در ارزیابی عملکرد استان‌ها که پایان سال ۹۸ صورت گرفت، هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین مازندران با ۸۴۴ امتیاز، مکان دوم را در گروه «الف» کشوری، به خود اختصاص داد.

به دلیل کسب این جایگاه، گفتگویی با رئیس هیئت این استان انجام دادیم که آن را می‌خوانید.

نقی مهدوی، رئیس هیئت مازندران در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین بیان کرد: با توجه به اینکه در سال ۹۶ و ۹۷ نیز در رتبه دوم و سوم همین گروه قرار داشتیم، سال گذشته نیز تلاش کردیم تا در میان هیئت های برتر الف باشیم. بر همین اساس ابتدای سال ۹۸ با برگزاری مجمع سالیانه استان، تقویم ورزشی هیئت را برنامه ریزی کردیم.

وی ادامه داد: با وجود مشکلات مالی که در سال گذشته وجود داشت، سعی کردیم در بخش قهرمانی، همگانی، فرهنگی، روابط عمومی فعال باشیم و برنامه ریزی های صورت گرفته را اجرایی کنیم.

شناسایی افراد مستعد برای ورزش های جانبازان و معلولین

مهدوی افزود: در ورزش همگانی، ایستگاه های ورزشی و سلامتی را در نقاط مختلف برگزار کردیم. همچنین در هفته پارالمپیک اجتماع ۱۵۰۰ نفری در استان و شهرستان ها داشتیم که افراد دارای معلولیت و دانش آموزان مدارس استثنائی در این ایستگاه ها حاضر می شدند تا علاوه بر آشنایی با ورزش افراد دارای معلولیت، برای ورود به عرصه ورزش ترغیب شوند و ما نیز نفرات مستعد را شناسایی کنیم.

وی اظهار داشت: یکی از موفقیت های هیئت در سال گذشته، در بخش ورزش قهرمانی زمانی رقم خورد که در رقابت های قهرمانی کشور پاراوزنه برداری، ۳ بانوی ورزشکار استان حضور داشتند که حاصل آن کسب ۲ مدال طلا و یک جایگاه پنجمی بود.

مهدوی تصریح کرد: در جام حذفی، لیگ برتر و دسته یک والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر و ... نمایندگانی از استان حضور داشتند. رشته بوچیا را در هیئت های شهرستانی فعال کردیم. همچنین با برگزاری مسابقات مختلف استعدادیابی خوبی به خصوص در رده جوانان صورت گرفت و توانستیم ورزشکاران شایسته ای را به رقابت های کشوری و تیم های ملی اعزام کنیم.

میزبانی مازندرانی ها در سال ۹۸

رئیس هیئت عنوان کرد: سال قبل در رشته های بوچیا، فوتبال قطع عضو، لیگ بسکتبال با ویلچر و والیبال نشسته میزبان مسابقات بودیم و باتوجه به پتانسیل استان، همچنین توانستیم میزبان اردوهای آمادگی تیم های ملی فوتبال هفت نفره و بسکتبال با ویلچر باشیم. تیم شهروند آمل نیز در تورنمنت بسکتبال با ویلچر ارمنستان حاضر شد که خوشبختانه توانست جایگاه نخست این رویداد را کسب کند.

مهدوی بیان کرد: سال گذشته، در بخش آموزش همراه با مسابقات بوچیا، دوره کلاسبندی را برگزار کردیم. همچنین در دوره های مختلف آموزشی دیگر استان ها، نمایندگان ما نیز حضور داشتند.

وی اظهار داشت: با وجود اینکه جمعیت افراد دارای معلولیت استان مازندارن از استان تهران و خراسان رضوی کمتر است، اما توانستیم با سعی همکارانم در هیئت استان و شهرستان ها در جمع برترین های گروه الف باقی بمانیم و من از آنها بابت تلاش شبانه روزی و رسیدن به این موفقیت تشکر می کنم.

۲۱ هیئت ورزشی جانبازان و معلولین شهرستانی داریم

مهدوی عنوان کرد: استان ما ۲۱ هیئت فعال در شهرستان ها دارد که سعی کردیم در سال گذشته از نظر مالی و تجهیزاتی آنها را حمایت کنیم تا ورزش جانبازان و معلولین در این هیئت ها تداوم داشته باشد.

وی اظهار داشت: در این مدت که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است پیگیر نحوه تمرین ورزشکاران استان بودیم و آنها از طریق فضای مجازی با مربیان خود در تماس بودند و در منزل تمرینات می کردند تا در رقابت های آینده بتوانند نمایندگان موفقی برای استان و کشور باشند.

رئیس هیئت مازندران در پایان گفت: امیدوارم در سال جدید نیز بتوانیم با عملکرد مناسب رتبه نخست گروه الف را بدست آوریم و با حفظ آمادگی ورزشکاران، عملکرد موفقی در مسابقات داشته باشیم. همچنین از مسئولان  فدراسیون تشکر می کنم که برای معرفی ورزش افراد دارای معلولیت به جامعه تلاش می کنند و امیدوارم در آینده باز هم شاهد حمایت های بیشتر مسئولان از خانواده بزرگ جانبازان و معلولین باشیم.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu