1403/5/23

کد خبر: 26929

1400-10-11 13:25:24

مرور کمیته‌ی بین‌المللی پارالمپیک بر رکوردشکنی زنده‌یاد سیامند رحمان در ریو

در راستای اجرای کمپین یک‌سال تا بازی‌های توکیو ٢٠٢٠، وب‌سایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک، روز گذشته ٢٨ آگوست، گزارشی از رکوردشکنی زنده‌یاد سیامند رحمان در ریو منتشر کرد.

به گزارش وب‌سایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، IPC با انتشار این گزارش از سیامند رحمان در خصوص رکوردشکنی‌اش در بازی‌های ریو ۲۰۱۶ و در همین روز (٢٨ آگوست) مروری بر آن لحظات به یاد ماندنی داشت.

در این گزارش آمده است: "جهان کمتر شاهد ورزشکاری باورنکردنی، مانند سیامند رحمان خواهد بود و با وجود این‌که متاسفانه جمهوری اسلامی ایران چنین ورزشکاری را در اوایل سال جاری میلادی از دست داد اما میراث او همچنان زنده است.

رحمان هر کجا که رفت رکوردها را شکست؛ اما یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای او در مسابقات پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ به دست آمد. آن وزنه‌بردار ۲۸ ساله که در دسته فوق سنگین (۱۰۷+ کیلوگرم) وزنه می‌زد، رقابت را با وزنه ۲۷۰ کیلوگرمی آغاز کرد. رحمان با این پرسش نفس تماشاگران حاضر در سالن و رسانه‌ها را در سینه حبس کرد که آیا به وزنه ۳۰۰ کیلوگرمی حمله خواهد کرد یا خیر، در صحنه حاضر شد و با موفقیت این وزنه را بالای سر برد و به نخستین وزنه‌برداری بدل شد که نه تنها در پارالمپیک ۲۰۱۶، بلکه در جهان توانست چنین رکوردی را به ثبت برساند.

او پس از شکستن رکورد جهان در مسابقات ۲۰۱۲ لندن، به قوی‌ترین مرد تاریخ پارالمپیک بدل شد و در پی آن با شکستن چندین باره‌ی رکورد جهان، هر سال به اثبات توانایی‌های خود ادامه داد."

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu