1403/5/8

کد خبر: 4001

1400-10-11 13:25:24

امتیاز مسابقات قهرمانی آسیا برای بازی های پاراآسیایی جاکارتا تاثیر گذار است

فرهاد عصفوری، رئیس انجمن دوچرخه سواری جانبازان و معلولین در خصوص اعزام تیم ملی به رقابت های قهرمانی آسیا و تمرینات ملی پوشان گفتگویی با روابط عمومی انجام داد.

وی با اشاره به آغاز رسمی تمرینات از امروز گفت: دومین مرحله از تمرینات تیم ملی  به صورت رسمی از امروز و به میزبانی اهواز آغاز شد و بهرام سلیمانی از فارس، علیرضا قاسمی از تهران و مهدی محمدی از زنجان، سه ملی پوش دعوت شده به اردو، تمرینات خود را زیر نظر علیرضا مکوندی، مربی تیم ملی، انجام می دهند.

عصفوری خاطر نشان کرد: این تمرینات تا 21 بهمن ماه ادامه دارد و نمایندگان کشورمان 22 بهمن ماه عازم مالزی می شوند. پس از ورود، پذیرش و کلاس بندی، رقابت ها از 27 بهمن تا یکم اسفند ماه به میزبانی کوالالامپور برگزار خواهد شد.

رئیس انجمن دوچرخه سواری خاطر نشان کرد: مسابقات قهرمانی آسیا هر ساله برگزار می شود و در زمره ی رقابت هایی است که امتیاز آنها در رویدادهای پیش رو به ویژه بازی های پاراآسیایی جاکارتا تاثیر گذار است. این امتیازات توسط اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری مشخص شده و هر رویداد دوچرخه سواری اعم از بین المللی، کاپ جهانی و ... دارای امتیاز خاصی است.

وی در همین زمینه افزود: البته از سال گذشته مسابقات قهرمانی کشور را هم در تقویم جهانی گنجاندیم و اگرچه امتیاز چندان زیادی ندارد اما همان هم در مجموع می تواند برای حضور نمایندگان کشورمان در رویدادهایی نظیر بازی های پاراآسیایی تاثیر گذار باشد.

عصفوری گفت: مسابقات قهرمانی آسیا در دو بخش جاده و پیست برگزار می شود که بخش جاده به میزبانی میانمار و بخش پیست به میزبانی مالزی خواهد بود که ایران هم فقط در بخش پیست شرکت می کند.

رئیس انجمن دوچرخه سواری اظهار داشت: در بخش پیست سه رشته برگزار می شود؛ یک کیلومتر انفرادی، تعقیبی انفرادی و تیم اسپرینت که هر سه نماینده ما در این سه رشته شرکت می کنند.

وی اضافه کرد: روند انتخاب ملی پوشان بر اساس نتایج بدست آمده در مسابقات قهرمانی کشور اخیر که مهر ماه امسال به میزبانی زنجان برگزار شد و نیز بر اساس قوانین مسابقات درخصوص مجموع کلاسهای مجاز در بخش تیمی، انجام شده. به عنوان مثل در بخش تیمی، عدد کلاسهای پزشکی شرکت کنندگان نباید بیشتر از 10 باشد و به همین خاطر باید سه ورزشکاری انتخاب شوند که مجموع عدد کلاسهای پزشکی آنها بیشتر از میزان تعیین شده نباشد.

عصفوری در پایان گفت: تمرینات ملی پوشان در دو بخش پیست و همین طور بدن سازی انجام می شود و امیدواریم با آمادگی خوبی در این رقابت ها حضور یابیم.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu