1403/5/8

کد خبر: 4172

1400-10-11 13:25:24

بهترین های مسابقات قهرمانی کشور به تیم ملی دعوت می شوند/ قرار گرفتن نام 5 ملی پوش ایرانی در میان 3 رده اول رنکینگ جهانی

مسعود لشگری، رئیس انجمن پاراتکواندو از برگزاری رقابت های قهرمانی کشور به میزبانی هیات تکواندو تهران و همکاری فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین خبر داد.

وی با اعلام این خبر گفت: هماهنگی های لازم برای برگزاری این مسابقات انجام شده و این رقابت ها از 18 بهمن در مجموعه ورزش شهید کبکانیان تهران برگزار خواهد شد.

لشگری افزود: بهترین نفرات و ورزشکاران شاخص این مسابقات به اردوی تیم ملی دعوت می شوند و در صورت تصویب اعزام های ملی در سال آینده، در ترکیب تیم قرار خواهند گرفت.

رئیس انجمن پاراتکواندو خاطر نشان کرد: سال گذشته ی میلادی برای پاراتکواندو کشورمان با افتخارات زیادی همراه بود، کسب عنوان چهارم از مسابقات جهانی انگلستان، عنوان قهرمانی از مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی و عنوان قهرمانی از مسابقات جهانی آیواز پرتغال، و نیز درخشش تک تک ملی پوشان باعث شد تا در تازه ترین رنکینگ جهانی که در پایان ماه ژانویه سال 2018 منتشر شده است، 2 ورزشکار در رده اول، دو ورزشکار در رده دوم و یک ورزشکار در رده سوم قرار گیرند.

وی گفت: در نشست هایی که با مسئولین کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین داشته ایم، لزوم حضور در رویدادهای برون مرزی تشریح شد و تقویم اعزام های سال 2018 نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد پس از بررسی در خصوص حمایت از اعزام های برون مرزی این انجمن در سال آینده اعلام نظر شود.

لشگری در ادامه اضافه کرد: از آنجا که شرکت در هر یک از مسابقات دارای امتیاز ویژه ای است که در نهایت منجر به کسب سهمیه پارالمپیک 2020 توکیو خواهد شد، و همین طور باعث ارتقا جایگاه ملی پوشان در جدول رنکینگ جهانی می شود، می بایست تا جایی که مقدور است در این مسابقات حضور داشته باشیم .

در جدید ترین رده بندی جدول رنکنیگ جهانی سال 2018 ملی پوشان کشورمان به شرح زیر در جایگاه های اول تا سوم جهان قرار گرفتند:

  • مهدی پور رهنما در وزن 75- کیلوگرم ( کلاس K44) نفر اول
  • سعید صادقیان پور در وزن 61- کیلوگرم ( کلاس K42) نفر اول
  • اصغر عزیزی در وزن 75+ کیلوگرم ( کلاس K44) نفر دوم
  • احمد نریمانی در وزن 75+ کیلوگرم ( کلاس K42) نفر دوم
  • محمود جعفرزاده در وزن 75- کیلوگرم ( کلاس K44) نفر سوم

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu