1403/5/8

کد خبر: 4737

1400-10-11 13:25:24

دعوت از 10 پاراتکواندو کار برتر مسابقات قهرمانی کشور به اردوی تیم ملی/ افزایش چشمگیر حضور استان ها در دومین دوره مسابقات قهرمانی کشور

 

مسعود لشگری، رئیس انجمن پاراتکواندو فدراسیون در خصوص برگزاری دومین دوره مسابقات قهرمانی کشور گفتگویی با روابط عمومی فدراسیون انجام داد.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور چشمگیر استان ها در این دوره از مسابقات گفت: به نسبت دوره ی قبل مسابقات قهرمانی کشور شاهد رشد هفتاد درصدی از حضور پاراتکواندو کاران بودیم و 17 استان نمایندگان خود را به این مسابقات اعزام کردند و این نشان از گسترش این رشته میان ورزشکاران دارای معلولیت دارد.

لشگری خاطر نشان کرد: کادر فنی تیم ملی امروز در مسابقات حضور داشت و عملکرد شرکت کنندگان توسط اعضای کادر فنی رصد شد. در نهایت 10 پاراتکواندو کار برتر در کلاس و اوزان مختلف انتخاب شدند و به اولین اردوی تیم ملی که برگزار شود،دعوت خواهند شد.

رئیس انجمن پاراتکواندو افزود: مدعوین به تیم ملی چنانچه بتوانند در مسابقات انتخابی که حین برگزاری اردو انجام می شود، عملکرد خوبی داشته باشند، در ترکیب تیم باقی مانده و به مسابقات پیش رو اعزام می شوند. از آنجا که دو سال تا بازی های پارالمپیک باقی مانده، پاراتکواندو کاران جدید این فرصت را دارند تا با حضوردر مسابقات مختلف و کسب امتیازات لازم، شانس خود را برای شرکت در بازی های پارالمپیک 2020 نیز امتحان کنند.

وی گفت: به نسبت دوره قبل سطح فنی مسابقات بالاتر رفته بود و خوشحالیم که در تمام رده های سنی شرکت کنندگانی حضور داشتند. جوان ترین ورزشکار این دوره از مسابقات ابوالفضل ایمانی با ده سال سن از استان تهران و مسن ترین ورزشکار نیز احمد وفایی نسب با 41 سال سن از استان خوزستان بود.

لشگری تصریح کرد: با توجه به اقبال ورزشکاران دارای معلولیت به تکواندو و گسترش این رشته و نیز حضور رسمی آن در بازی های پارالمپیک، لازم است تا اقدامات هماهنگی در خصوص بحث آموزش صورت پذیرد. لذا با همکاری فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین در سال آینده دوره های مربی گری پاراتکواندو برگزار می شود تا ورزشکاران در سراسر کشور زیر نظر این مربیان آموزش ها یکسان را دریافت کرده و چنانچه به تیم ملی راه یافتند، با مشکل روبرو نباشند.

دومین دوره مسابقات قهرمانی کشور پاراتکواندو به مدت یک روز در مجموعه ورزشی شهید کبکانیان تهران برگزاز شد و عصر امروز به کار خود پایان داد.

   

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu