1403/5/15

کد خبر: 51342

1400-10-11 13:25:24

پیشنهاد ایران برای برگزاری هر ساله مسابقات یادواره شهدای مقاومت

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین در دیدار با رئیس فدراسیون پاراوالیبال عراق پیشنهاد برگزاری مسابقات یادواره شهدای مقاومت ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، اسبقیان رئیس فدراسیون به همراه دکتر نوروزی نایب رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و کشفیا رئیس انجمن والیبال نشسته کشورمان در حاشیه رقابت های جهانی والیبال نشسته با احمد حسن رئیس فدراسیون پاراوالیبال عراق دیدار و گفتگو کرد. این نشست در راستای تبادل تجربیات و مباحث آموزشی در ورزش بخصوص رشته والیبال انجام گرفت.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین در این دیدار پیشنهاد برگزاری هر ساله مسابقات دوستانه یادواره شهدای مقاومت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را کرد.

اسبقیان درباره برگزاری این مسابقات گفت: در این دیدار پیشنهاد دادیم همه ساله مسابقات ورزشی تحت عنوان یادواره شهدای مقاومت با محوریت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس میان دو کشور دوست و برادر ایران و عراق برگزار شود و یاد شهیدان بزرگوار را گرامی بداریم و طرح پیشنهادی ظرفیت گسترش کشورهای حوزه مقاومت را مطرح کردیم. در همین راستا پیشنهاد شد بین دو کشور مذاکراتی هم برای برگزاری این مسابقات با کشور سوریه داشته باشیم.

رئیس فدراسیون بیان کرد: ما با کشور عراق اشتراکات زیادی داریم. حضرت علی (ع)، امام حسین (ع) و اعتقادات قوی دو ملت مسلمان به امام علی (ع)، حضرت سید الشهدا (ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع)، شهدای کربلا و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس بین ما مشترک هستند.

اسبقیان عنوان کرد: همچنین برای برگزاری اردوهای مشترک، دوره های آموزشی و برگزاری مسابقات دوستانه همکاری مشترک و تبادل اطلاعات داشته باشیم.

در ادامه نشست احمد حسن رئیس فدراسیون پاراوالیبال عراق با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست افزود: خدارو شکر می کنم که ما ۲ کشور مسلمان و برادر هستیم و همسایه ای داریم که ما را دوست دارد. اشتراکات میان دو کشور عراق و ایران بسیار زیاد است. اشتراک بین ما سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس هستند و از نظر ورزشی هم مربیان ایرانی زیادی در رشته های مختلف در عراق فعالیت می کنند.

وی گفت: هم اکنون محمدرضا رحیمی به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال نشسته عراق فعالیت می کند و با حضور او در مدت ۲۰ روز تیم ما توانست نتیجه خوب نهمی را در رقابت های جهانی کسب کند. این در حالیست که قبلا تیم ما در رده شانزدهم قرار داشت.

رئیس فدراسیون والیبال نشسته عراق افزود: من به خاطر اردوهای مشترکی که برگزار کردیم از شما تشکر می کنم، اگر اردوی آخر در ایران نبود ما نمی توانستیم اکنون در رقابت های جهانی این نتیجه را کسب کنیم.

وی گفت: یکی از کارهایی که در کشورمان انجام دادیم این بود که برای رشته ها اسم پارالمپیک را انتخاب کردیم. امیدوارم که بتوانیم همکاری های مشترک زیادی داشته باشیم. هنور ابتدای راه هستیم اما از طرح پیشنهادی برای برگزاری مسابقات هرساله یادواره شهدای مقاومت استقبال می کنیم و بزودی زمینه برگزاری این مسابقات را در کشورمان فراهم خواهیم کرد‌.

در پایان این نشست پیشنهاد شد برای برگزاری مسابقات یادواره شهدای مقاومت مذاکراتی هم با کشور سوریه انجام بگیرد.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu