1403/5/9

کد خبر: 5243

1400-10-11 13:25:24

اولین حضور پرتعداد کاروان ایران در بازی های پارالمپیک زمستانی نوید بخش آینده درخشانی برای اسکی است

صادق کلهر، سرمربی تیم ملی اسکی جانبازان و معلولین کشورمان در آستانه اعزام کاروان ایران به بازی های پارالمپیک زمستانی پیونگ چانگ، گفتگویی با روابط عمومی فدراسیون انجام داد.

کلهر ضمن ابراز رضایت از شرایط آماده سازی تیم گفت: اگرچه امسال با کمبود بارش برف و به دنبال آن اختلال در کار پیست های فعال مواجه بودیم، اما در هفته های گذشته خوشبختانه شرایط بهتر شد و توانستیم تمرینات خوبی را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: ایران در این دوره از بازی های پارالمپیک زمستانی متفاوت از همیشه ظاهر می شود و برای اولین بار در رشته های اسنوبرد و صحرانوردی نماینده داریم و همچنین برای اولین بار است که بانوان ایرانی در بازی های پارالمپیک زمستانی شرکت می کنند و در این دوره از بازی ها ایران پرتعداد ترین کاروان خود را اعزام می کند و مجموع همه ی این عوامل نوید بخش آینده ای درخشان برای اسکی معلولین کشورمان است و باعث می شود تا نهادهای بین المللی نظیر IPC حساب جدیدی روی این رشته در ایران باز کنند.

سرمربی تیم ملی خاطر نشان کرد: امیدواریم به لطف خدا این حضور تجربه ی خوبی برای همه ی ما باشد و بتوانیم ورزشکاران را در مهم ترین رویداد اسکی معلولین جهان محک بزنیم و با تجربیات بدست آمده از این مسابقات برای آینده برنامه ریزی کنیم و مسلما در دوره های بعدی سطح توقعات از اسکی معلولین کشورمان بالاتر می رود.

کلهر در همین زمینه افزود: خوشبختانه در سالهای اخیر با حمایت های فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک و نیز زحمات زیادی که مسئول انجمن، آقای ساوه شمشکی، متحمل شد، استقبال از این رشته بیشتر شده و قطعا با اولین حضور پرتعدادمان در پارالمپیک می توان پیش بینی کرد که در آینده نزدیک افراد بیشتری به شروع فعالیت در اسکی تشویق شوند.

وی پیرامون نمایندگان کشورمان گفت: خانم روزبه و آقایان سولقانی و خلیل تاش در رشته اسنوبرد و خانم قلی فلاح و آقای خطیبی در رشته صحرانوردی به رقابت می پردازند و با توجه به اینکه دومین دوره ای است که رشته اسنوبرد برگزار می شود، هنوز قوانین و کلاس بندی آن به شدت آلپاین نیست و قطعا از دوره های بعدی شرایط این رشته نیز سخت تر می شود.

تیم ملی اسکی جانبازان و معلولین ایران با ترکیب صدیقه روزبه، الهه قلی فلاح، حسین سولقانی، پوریا خلیل تاش و ابوالفضل خطیبی به سرمربی گری صادق کلهر و مربی گری مهدی سولقان، رحمت اله مقدید و فرزانه رضا سلطانی، روز جمعه، 11 اسفند عازم بازی های پارالمپیک زمستانی خواهد شد و سرپرستی کاروان را نیز عیسی ساوه شمشکی بر عهده دارد.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu