1403/5/14

کد خبر: 53528

1400-10-11 13:25:24

اسبقیان: استان های موفق و ناموفق در اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان سال مشخص خواهند شد

رئیس فدراسیون در مجمع عمومی هیئت تهران مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را فرصتی برای حمایت و توسعه ورزش جانبازان و معلولین دانست و گفت: در پایان سال، استان های موفق و ناموفق در اجرای مصوبه مشخص خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، اسبقیان رئیس فدراسیون در مجمع عمومی هیئت تهران بیان کرد: به روح بلند شهدا و امام عزیز شهدا سلام و صلوات و درود می فرستم. فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و اعیاد ماه رجب را به شما تبریک عرض می کنم. بسیار خوشحالم که در مجمع هیئت تهران حضور پیدا کردم.

وی ادامه داد: از مدیرکل اداره ورزش و جوانان و همکارانشان، مسئولین هیئت استان و دیگر اعضا برای حضور در این مجمع تشکر و قدردانی می کنم.

اسبقیان افزود: همیشه معتقد بودم که اگر ورزش استان تهران حرکت کند سرعت حرکت ورزش کشور افزایش می یابد و همین اهمیت باعث شده تا امروز در مجمع هیئت این استان حاضر شوم.

وی ادامه داد: در عرصه ورزش، از استان تهران انتظار بالایی داریم. البته ارتقا بخش سخت افزاری و در اختیار گذاشتن مجموعه ورزشی باعث افزایش توسعه ورزش جانبازان و معلولین در تهران می شود که در این راستا و در خصوص مجموعه ورزشی سمیه، فدراسیون با همراهی اداره کل ورزش و جوانان استان پیگیر خواهد بود.

رئیس فدراسیون عنوان کرد: مجموعه اختصاصی که در برخی از استان ها در اختیار هیئت است کمک بزرگی برای توسعه ورزش جانبازان و معلولین آن استان است. امیدوارم با پیگیری ها، شاهد این اتقاق برای هیئت استان تهران هم باشیم.

در ادامه اسبقیان رئیس فدراسیون در مجمع با تاکید بر اجرایی شدن مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: این مصوبه توسط رئیس محترم جمهور ابلاغ شده و به منزله قانون و لازم الاجراست. مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی فرصتی برای توسعه ورزش جانبازان و معلولین است. ظرفیت های خوبی در این مصوبه وجود دارد. در این مصوبه برای ۱۶ دستگاه های اجرایی و وزارتخانه های اقدامات مشترک و تخصصی لحاظ شده است.

رئیس فدراسیون عنوان کرد: وزارت ورزش و جوانان و به تبع آن ادارات کل ورزش و جوانان استان ها وظایفی دارند که یکی از آن وظایف، حمایت ویژه از توسعه ورزش جانبازان و معلولین است. همچنین واگذاری حداقل یک مجموعه ورزشی از طریق مزایده با اولویت در شرایط مساوی است و در بند ۸ این مصوبه به معافیت اماکن ورزشی اختصاصی جانبازان و معلولین از شمول ماده ۸۸ اشاره می شود که امروز در استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان و ...شاهد اجرایی شدن این بند از مصوبه هستیم و هیئت های استانی از این فرصت بهره لازم را می برند.

اسبقیان بیان کرد: از شهرداری تهران برای حمایت از ورزش جانبازان و معلولین تشکر می کنم چرا که یکی از دستگاه ها در این مصوبه شهرداری است که دارای وظایفی برای توسعه ورزش این حوزه است و شهرداری تهران عملکرد خیلی خوبی داشته است.

وی گفت: ستاد عالی مصوبه به ریاست وزیر ورزش و جوانان و دبیری رئیس فدراسیون تشکیل شده است که دبیر ستاد موظف است گزارش عملکرد دستگاه ها و استان‌ها را به شورای عالی انقلاب فرهنگی را بیان کند. ما در پایان سال گزارش عملکرد ۱۴۰۰، دستگاه ها را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال می نماییم تا مشخص شود کدام دستگاه ها عملکرد موفق و کدامیک در این خصوص کم توجهی نموده اند.

رئیس فدراسیون در خاتمه توجه ویژه به موضوع استعدادیابی و توسعه ورزش بانوان را با رویکرد فرهنگی از مهم‌ترین وظایف هیئت های استانی بیان نمود.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu