1403/5/14

کد خبر: 54239

1400-10-11 13:25:24

اسبقیان: افتخار بزرگی است که زنده یاد سیامند رحمان الهام بخش وزنه برداران دنیا است

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین گفت: برای ایران عزیز اسلامی و ورزش کشور افتخار است که سیامند عزیزمان برای ورزشکاران وزنه برداری دنیا الهام بخش است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، اسبقیان رئیس فدراسیون در مراسم افتتاحیه رقابت های قهرمانی کشور وزنه برداری مردان تحت نظارت IPC، جام فجر بیان کرد: به همه میهمانان عزیز، ورزشکاران، قهرمانان، مربیان، داوران، همه دست اندرکارانی که از اقصی نقاط ایران عزیز اسلامی تشریف آوردند به ویژه مهمان عزیزمان آقای عزام الزعبی نماینده و ناظر کمیته بین المللی پارالمپیک IPC برای نظارت در این دوره از مسابقات. دکتر رغبتی مشاور عالی وزیر ورزش و جوانان، امیر امیدی رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سردار سیف معاون عملیات سازمان بسیج، مظلومی رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان یادگار هشت سال دفاع مقدس، دکتر میرجلیلی رئیس سازمان بسیج ورزش کشور و دکتر غزالیان عضو هیئت رئیسه فدراسیون ورزش جانبازان و معلولین و همه عزیزانی که شرف حضور دارند بی نهایت سپاسگزارم.

وی ادامه داد: از حضور ارزشمند پهلوان نامی ایران، حسین رضازاده هم سپاسگزار هستم. رئیس انجمن وزنه برداری جانبازان و معلولین که افتخار آفرین ورزش ایران در دوره های گذشته بود و همچنان مایه افتخار و مباهات ایران عزیز اسلامی در میادین بین المللی است.

اسبقیان افزود: چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را به تک تک حاضرین محترم تبریک می گویم و یاد و نام همه شهدا انقلاب را گرامی می دارم و به روح پاکشان سلام و صلوات و درود می فرستم. سومین دوره مسابقات جام فجر یادواره پهلوان سیامند رحمان اسطوره و اعجوبه وزنه برداری جانبازان و معلولین را در حالی برگزار می کنیم که زلزله سهمگین و سهمناک دولت ها و کشورهای مسلمان ترکیه و سوریه همه ملت های دنیا به ویژه ملت های مسلمان و به خصوص مردم ایران عزیز اسلامی را در اندوه و غم فرو برده است.

رئیس فدراسیون اظهار کرد: مضافا اینکه در این زلزله سهمگین و سهمناک، ۳ نفر از ورزشکاران قهرمان ما در فوتبال قطع عضو که در باشگاه های ترکیه افتخار آفرین بودند در این زلزله سهمگین جان به جان آفرین تسلیم کردند. به روح همه این درگذشتگان عزیز به ویژه این ۳ قهرمان ارزشمندمان سلام و صلوات می فرستم و یاد و نامشان را گرامی می دارم و تسلیت عرض می کنم به همه ملت های مسلمان در اقصی نقاط جهان.

اسبقیان عنوان کرد: اما مسابقات با نام فجر انقلاب اسلامی و یادواره سیامند عزیزمان است. پهلوانی که سال ها پرچم پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآورد و سرود پر افتخار نظام را در آن سوی مرزها طنین انداز کرد و در مقابل پرچم مقدس جمهوری اسلامی مجبور شدند ورزشکاران اقصی نقاط جهان به پا خیزند و احترام بگذارند. افتخاراتی که سیامند عزیزمان برای ایران عزیز اسلامی به طور خاص و برای دنیای وزنه برداری به وجود آورد و آفرید، همواره در کلکسیون افتخارات فدراسیون جانبازان و معلولین و کمیته ملی پارالمپیک به یادگار خواهد ماند.

وی بیان کرد: بی تردید فدراسیون جانبازان و معلولین بر اساس دستورات وزارت ورزش و جوانان در راستای جانشین پروری برای این پهلوان بزرگ در تلاش است. هرچند که بسیار سخت است اما داریم به این موضوع نزدیک می شویم. به یک نکته ای که عزام الزوعبی نماینده IPC در جلسه روز گذشته بیان کرد می پردازم. او گفت وزنه بردار اردن در مسابقات بین المللی رکورد جهان را زد و از او در اردن به نام سیامند اردن یاد می شود.

رئیس فدراسیون گفت: این برای ایران عزیز اسلامی و ورزش کشور افتخار است که سیامند عزیزمان برای ورزشکاران وزنه برداری دنیا الهام بخش است.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu