1403/5/14

کد خبر: 54506

1400-10-11 13:25:24

اسبقیان: استان کرمان سرشار از استعدادهای ورزشی است که می توانند برای ایران عزیز اسلامی افتخار آفرینی کنند

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین گفت: امروز کرمان باید به خود ببالد که یکی از شجاع ترین، با تقواترین، پهلوان ترین، مهربان ترین و نترس ترین فرماندهان نظامی را در خاک پاک خود جای داده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، اسبقیان رئیس فدراسیون در مجمع انتخاباتی استان کرمان بیان کرد: به روح بلند شهدا و امام عزیز شهدا درود می فرستم. عرض خدا قوت دارم خدمت همه اعضای محترم مجمع انتخاباتی هیئت جانبازان و معلولین استان سرافراز کرمان. چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و چهل و پنجمین بهار آزادی را خدمت همه عزیزان تبریک می گویم. همچنین عید مبعث را خدمت تمام عزیزان تبریک عرض می کنم.

وی ادامه داد: خدای بزرگ را شاکر و سپاسگزارم که امروز هم این فرصت را به بنده داد که برای سومین بار در استان قهرمان و شهید پرور کرمان عزیز حضور پیدا کنم و برای سومین بار در مزار شهدای قهرمان و پهلوان کرمان حاضر شوم و خدا به بنده توفیق داد که برای سومین مرتبه به ساحت مقدس همه شهدای سرافراز کرمان به ویژه شهید سپهبد سرافراز حاج قاسم سلیمانی عزیز عرض ادب کنم، بسیار خوشحال هستم و خدا را شکر می کنم. از اینکه شما بزرگواران همشهری سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی هستید باید به خودتان ببالید و من از اینکه همشهری حاج قاسم عزیز نیستم غبطه می خورم.

اسبقیان افزود: حاج قاسم متعلق به کرمان نبود، حاج قاسم متعلق به جهان اسلام بود. متعلق به کل ایران عزیز اسلامی بود. من به رئیس هیئت استان گفته بود که هر زمان به ما اطلاع بدهند ما با کمال میل در استان کرمان حضور پیدا می کنیم چرا که شما حاج قاسم را دارید و ما علاقه داریم که بوسه بر خاک پاک حاج قاسم عزیزمان، آبروی ایران عزیز اسلامی و تمام رزمندگان بزنیم و به آن افتخار کنیم. امروز کرمان باید به خود ببالد که یکی از شجاع ترین، با تقواترین، پهلوان ترین،  مهربان ترین و نترس ترین فرماندهان نظامی را در خاک پاک خود جای داده است. به روح پاک و مقدس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، سلام، صلوات و درود می فرستم و یاد و نامش را گرامی می دارم و امیدوارم که لیاقت این را داشته باشیم که حاج قاسم دست ما را بگیرد.

رئیس فدراسیون گفت: خدمت برادر عزیزم، مهدی نخعی تبریک عرض می کنم. یکی از موفق ترین مدیران هیئت های استانی که ما در فدراسیون به وجود این مرد شریف افتخار می کنیم. نه تنها من بلکه در شورای مدیران فدراسیون هم همواره تلاش های او از سوی همکارانم مطرح می شود. برای او و همکارانشان آرزوی موفقیت دارم. باید از خانم کردستانی عضو شورای شهر کرمان تشکر کنم. جز این هم نمی توان فکر کرد که پرچمدار کاروان پارالمپیک صفات بارز پهلوانی خود را در این مجمع به لحاظ حضور یک پیشکسوت نشان داد. این حرکت بسیار ارزشمند است. امروز در استان کرمانی که افتخارش به شهدای لشکر ثارالله است، کردستانی جانباز ارزشمندمان باز هم اخلاق پهلوانی خود را نشان می دهد و به خاطر حضور یک پیشکسوت، از مجمع انصراف می دهد. من به عنوان خدمتگزار ورزش جانبازان و معلولین از او تشکر می کنم. پهلوانی و اخلاق یعنی همین انسان ها که در شان استان کرمان و مردمان عزیز و سرافراز، در مجمع شاهد بودیم. امیدوارم سایر ورزشکاران هم در تمامی عرصه ها صفات بارز پهلوانی را از خود نشان دهند.

اسبقیان اظهار داشت: از برادر عزیرم دکتر پاریزی مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان به لحاظ حضور در این مجمع تشکر و قدردانی می کنم. با وجود اینکه میزبان گردهمایی بزرگی در استان هستند اما امروز در مجمع ما حاضر شدند. قهرمانان ارزشمندی را این استان روانه اردوهای تیم های ملی کرده است که در نوع خود کم نظیر است. منصور پورمیرزایی، زهرا نعمتی، سعید افروز، مریم ایرانمنش که یکی از برترین مربیان در اردو تیم ملی والیبال نشسته بانوان است، این استان سرشار از استعدادهایی است قطعا با حضور ۴ ساله دیگر مهندس نخعی، استعدادهای دیگری هم شکوفا خواهد شد.

رئیس فدراسیون تصریح کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع مهمی است که امیدوارم نخعی در این چهار سال فرصتی که وجود دارد با کمک مدیرکل استان، این موضوع را که بسیار فرصت ارزشمندی است جدی بگیرد و بتوانیم از ظرفیت های این مصوبه استفاده کینم. ما طی هفته های گذشته در تهران با حضور دکتر کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان به عنوان نایب رئیس ستاد ملی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نمایندگان دستگاه های اجرایی جلسه ای را برگزار کردیم که با مصوباتی همراه بود که مقرر شد وزارتخانه ها به ادارات کل استان ها اعلام کنند تا توجه ویژه ای را به ورزش جانبازان و معلولین داشته باشند. رئیس هیئت می بایست مصوبه را در اختیار روسای شهرستان های استان قرار دهد تا از طریق فرمانداری ها پیگیر اجرای آن باشند.

وی افزود: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به منزله قانون است. دکتر رئیسی ریاست محترم جمهوری ابلاغ کرده و لازم الاجراست. برای ۱۸ دستگاه اجرایی مانند سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، دانشگاه ها، صدا و سیما.. اقدامات مشترک و وظایف تخصصی را مشخص کرده است. در اقدام مشترک وظیفه دارند که همه دستگاه ها بخشی از زمان سالن های ورزشی خود را به ورزش جانبازان و معلولین اختصاص دهند، با توجه به ابلاغیه ای که از سوی وزیر محترم شده است، این موارد باید از سوی رئیس هیئت، مدیرکل اداره ورزش و جوانان و همراهی استاندار پیگیری شود.

رئیس فدراسیون در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع استعدادیابی اشاره کرد و گفت: این موضوع باید به طور جدی در دستور کار قرار بگیرد و با توجه به اینکه جمعیت جانبازان و معلولین در این استان بالا است، رئیس هیئت می بایست پیگیر اجرای موضوع استعدادیابی استان باشد چراکه ایجاد فضایی برای حضور جامعه جانبازان و معلولین در ورزش، اقدام بسیار ارزشمندی است تا آنها افتخار آفرین برای استان کرمان و ایران عزیز اسلامی شوند.

اسبیقان با تاکید بر توجه ویژه به ورزش حوزه بانوان، بیان کرد: موضوع ورزش این حوزه بسیار مهم است. یکی از سیاست های راهبردی کمیته ملی پارالمپیک توجه ویژه به ورزش بانوان و استعدادیابی در این بخش است که هیئت می بایست این موضوع را هم با حمایت های مدیرکل اداره ورزش و جوانان در دستور کار قرار دهد. همچنین هیئت های فعال و غیر فعال استان می بایست شناسایی شوند و امیدوارم شهرستانی نباشد که هیئت ورزش جانبازان و معلولین را نداشته باشد. جانبازان و معلولین ما افتخارات بزرگی را خلق کردند بنابراین باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشیم. در خصوص بحث زیرساخت ها اقدامات ارزشمندی توسط نخعی و هیئت استان انجام شده است که امیدوارم اداره کل استان هم در این خصوص حمایت های لازم را داشته باشد.

رئیس فدراسیون گفت: از تمام عزیزان حاضر در این مجمع، قهرمانان، بسیج ورزش استان برادر عزیزم علی آبادی، روسای هیئت های شهرستان ها و تمام همکارانم در اداره کل ورزش و جوانان استان تشکر می کنم. انتظار داریم که رئیس هیئت با هماهنگی مسئول مرکز بسیج ورزشکاران استان، مسئول بسیج هیئت استان را مشخص نمایند چراکه هیئت کرمان هیئت ارزشی است. امیدوارم در مجمع سالیانه که به استان کرمان سفر می کنیم شاهد تغییرات اساسی در موارد گفته شده باشیم. فدراسیون از هیئت استان کرمان حمایت خواهد کرد.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu