1403/5/13

کد خبر: 55768

1400-10-11 13:25:24

کسب ۹۷مدال رنگارنگ و ۴ سهمیه پارالمپیک پاریس از دستاوردهای مهم فدراسیون در سال ۱۴۰۱ بود

محمدزاده گفت: ورزشکاران فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین با کسب ۹۷ مدال رنگارنگ، چهار سهمیه پارالمپیک پاریس و شکستن رکورد آسیا و جهان سال پرافتخاری را پشت سر گذاشتند.

مهسا محمدزاده دبیر ستاد بازی های پاراآسیایی هانگژو فدراسیون در گفتگو با روابط عمومی بیان کرد: با توجه به اینکه بازی های پاراآسیایی قرار بود به میزبانی کشور چین در سال ۱۴۰۱ برگزار شود، پس از پارالمپیک توکیو، اردوهای انتخابی و آمادگی تیم های ملی از دی ماه سال ۱۴۰۰ آغاز و تاکنون ۱۰۶ مرحله اردو در هفت رشته اعزامی برگزار شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته به منظور شناسایی استعدادها، افزایش آمادگی و پشتوانه سازی تیم های ملی، هفت مسابقات قهرمانی کشور در رشته های دو و میدانی، شنا، وزنه برداری(تحت نظارت کمیته بین المللی پارالمپیک)، تیراندازی، بسکتبال با ویلچر، والیبال نشسته، و بوچیا در رده جوانان و بزرگسالان و گروه آقایان و بانوان برگزار شد. همچنین با هماهنگی انجمن های ورزشی لیگ های باشگاهی در دو رده برتر و دسته یک برگزار گردید. این رویدادها فرصتی شد تا کادر فنی تیم های ملی بتوانند بهترین ورزشکاران را به اردوی تیم ملی دعوت نمایند.

محمدزاده افزود: در سال گذشته تیم های ملی کشورمان در ۱۱ رویداد بین المللی حضور یافتند که ۱۰ مسابقه آن در راستای بازی های پاراآسیایی هانگژو صورت گرفت و در نهایت منجر به کسب ۹۷ مدال رنگارنگ شامل (۴۷ طلا، ۲۷ نقره، ۲۳ برنز) توسط ملی پوشان کشورمان شد. در سال گذشته، میلاد رمضانی ملی پوش دو ۴۰۰ متر کشورمان توانست با درخشیدن در مسابقات آسیا و اقیانوسیه ID استرالیا در جمع ورزشکاران اعزامی به بازی های پاراآسیایی هانگژو قرار بگیرد و همچنین تیم ملی وزنه برداری بانوان برای نخستین بار در رویداد بین المللی حضور یافت.

وی تصریح کرد: کسب ۴ سهمیه پارالمپیک پاریس توسط تیم ملی والیبال نشسته مردان و ملی پوشان رشته تیراندازی و شکسته شدن رکورد جهان و آسیا توسط ملی پوشان دو و میدانی و وزنه برداری در میادین بین المللی از افتخاراتی بود که در سال ۱۴۰۱ رقم خورد و ورزشکارانمان در این رویدادها خوش درخشیدند و امیدوارم که در سال جدید و در مسابقات آینده نیز شاهد موفقیت ملی پوشان کشورمان باشیم.

دبیر ستاد بازی ها در پایان گفت: اردوهای آمادگی تیم های ملی در رشته های اعزامی در حال برگزاری است و مسابقاتی قبل از بازی های پاراآسیایی نیز پیش بینی شده است تا ملی پوشان با حضور در آنها با قدرت و آمادگی بالا راهی هانگژو شوند. تا زمان اعزام به مسابقات، وضعیت عملکرد ملی پوشان و حریفان به طور مدام بررسی و ارزیابی خواهد شد تا از آخرین شرایط آنها مطلع باشیم و همین طور در تلاش هستیم که ملی پوشان با حضور در رقابت های کسب سهمیه نیز، مجوز بازی های پارالمپیک پاریس را بدست آورند تا در ادامه با حمایت مسئولین وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون، پس از بازی های پاراآسیایی، آماده رقابت های پارالمپیک پاریس شوند.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu