1403/5/13

کد خبر: 56404

1400-10-11 13:25:24

شاهد حضور پر تعداد ورزشکاران در مسابقات قهرمانی کشور شنا هستیم / هدفمان توجه به رشته‌های پر مدال و حمایت از داشته‌هایمان است

اسبقیان گفت: در شنا همانند پنج رشته دیگر پارالمپیکی، با شناسایی استعدادها، طرح یاران شهید سلیمانی را برای جذب جانبازان مدافعان حرم، امنیت و مرزها اجرایی خواهیم کرد.

اسبقیان رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین در گفتگو با روابط عمومی بیان کرد: آخرین مرحله انتخابی تیم ملی شنا برای شرکت در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، در قالب مسابقات قهرمانی کشور از صبح امروز با حضور ناظر کمیته بین المللی پارالمپیک و حدود ۹۰ ورزشکار، ۳۴ داور و ۲۰ نفر عوامل اجرایی در مجموعه ورزشی آزادی با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز شد.

وی ادامه داد: این مسابقات در دو نوبت صبح و بعدازظهر برگزار می شود فردا در مراسم اختتامیه تیم‌های قهرمان و نفرات برتر معرفی خواهند شد. از نکات بارز این دوره از رقابت‌ها حضور پرتعداد ورزشکاران و شناگران جوان و نوجوانی است که با شور و شوق وصف ناپذیر حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

اسبقیان افزود: اردوهای تیم ملی شنا برای حضور موفق در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به طور مرتب برگزار می شود و مقرر شده شاهین ایزدیار شناگر پر افتخار کشورمان به رقابت‌های جهانی اعزام شود.

رئیس فدراسیون عنوان کرد: در موضوع طرح یاران شهید سلیمانی، برنامه‌هایی برای جذب جانبازان مدافعان حرم، امنیت و مرزها در شنا، همانند پنج رشته دیگر پارالمپیکی خواهیم داشت و در این راستا استعدادیابی لازم را انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه هدف گذاری کمیته ملی پارالمپیک توجه و حمایت از رشته‌های پر مدال است و دکتر کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک هم این اهداف را مورد تاکید قرار می‌دهند، گفت: باتوجه به اینکه شنا، از رشته‌های پر مدال است، ما هم برای توسعه رشته‌های پر مدال، شنا، دو و میدانی و تیراندازی را مورد توجه ویژه قرار می دهیم تا در رقابت‌های پاراآسیایی جوانان و بزرگسالان و پارالمپیک بتوانیم جایگاه تیم‌های ملی را با افزایش تعداد مدال‌هایمان ارتقا دهیم. البته ضمن اینکه از داشته هایمان در رشته‌های دیگر مانند والیبال نشسته در رده های سنی بزرگسالان، جوانان و تیم ملی ب غافل نیستیم و از آنها حمایت ویژه‌ای خواهیم داشت. به بسکتبال با ویلچر هم بی تفاوت نیستیم و در جلسه ستاد بازی های پاراآسیایی هانگژو فدراسیون، در خصوص حمایت از این رشته مصوباتی داشتیم و از بسکتبال با ویلچر حمایت خواهیم کرد.

اسبقیان اظهار داشت: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در دیدار با ورزشکاران پارالمپیک بعد از مسابقات توکیو، بر کیفی بودن کاروان اعزامی به مسابقات تاکید کردند و نگاه ویژه ای به ورزشکاران پارالمپیکی داشتند و فرمودند پارالمپیکی ها خوب بودند و بتوانند ان‌شاءالله بیش از این بدرخشند همچنان که تا امروز هم درخشیده‌اند. بر همین اساس اعزام کاروان کیفی را مدنظر قرار خواهیم داد و بدیهی است رشته‌های پارالمپیکی جزو اولویت‌هایمان هستند تا با افزایش موفقیت کاروان کشورمان، فرمایشات رهبر عظیم الشأن انقلاب را اجرایی کنیم.

اسبقیان درباره مسابقات قهرمانی کشور شنا بیان کرد: هیئت های استانی که در رشته شنا فعالیت خوبی دارند مورد تشویق قرار می گیرند و هیئت هایی که فعال نیستند را فعال خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون در پایان گفت: سال ۱۴۰۲ را جهادی آغاز کردیم و به همین شکل هم ادامه می دهیم و در اجرای برنامه‌های فدراسیون بسیار جدی هستیم. در همین راستا هم، همگام با سیاست های کمیته ملی پارالمپیک، ستاد بازی‌های پاراآسیایی هانگژو و پارالمپیک پاریس در فدراسیون تشکیل دادیم تا مصوبات هیئت اجرایی و ستاد بازی‌ها در کمیته ملی پارالمپیک را در فدراسیون اجرایی نماییم و با برگزاری جلسات وضعیت ورزشکاران را رصد می کنیم و به اهدافی که در برنامه چهار ساله راهبردی فدراسیون تدوین کرده بودیم برسیم و حتی ارتقا عملکرد هم داشته باشیم.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu