1403/5/12

کد خبر: 58068

1400-10-11 13:25:24

اسبقیان:مازندران در ورزش کشور همانند نگین گران بها می درخشد / شناسایی جانبازان مدافع امنیت، مرزها و حرم در دستور کار ستاد طرح یاران شهید سلیمانی

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین گفت: در طول این سال ها مازندران در ورزش کشور چون نگینی گران بها درخشیده و در ورزش جانبازان و معلولین حرف هایی زیادی برای گفتن دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، اسبقیان رئیس فدراسیون در مجمع عمومی هیئت استان مازندران بیان کرد: بسیار خوشحال هستم که امروز به همراه حمیدی دبیر فدراسیون در استان قهرمان پرور و شهید پرور و سرسبز مازندران، استان شیرمردان و شیرزنان افتخار آفرین حضور پیدا کرده ایم. استانی که در ابعاد و حوزه های مختلف وزنه سنگینی در سطح کشور به شمار می آید. ما دلاورمردی های لشکر ۲۵ عملیاتی و خط شکن مازندران را در هشت سال دفاع مقدس دیدیم و شنیدیم. درود بر مادرانی که این شهدای سرافراز لشکر کربلای مازندران را تربیت کردند. درود بر شیرمردانی که در هشت سال دفاع مقدس بر قلب دشمن تاختند و افتخار آفرینی کردند.

وی ادامه داد: در طول این سال ها مازندران در ورزش کشور چون نگینی گران بها درخشیده است. در رشته هایی مانند کشتی، دو و میدانی، وزنه برداری، والیبال، تکواندو، فوتبال و به ویژه در ورزش جانبازان و معلولین حرف هایی برای گفتن داشته است. در این مجمع عمومی هیئت استان قهرمانان پر افتخاری حضور دارند که در ترکیب تیم های ملی از برترین ها و شایستگان هستند.

اسبقیان افزود: در بخش مربیگری هم شاهد حضور مربیان مختلفی از این استان در تیم ملی هستیم. داشته های مازندران بسیار برای ورزش جانبازان و معلولین پر بار بوده است. از همه عزیزان، مسئولین پرتلاش هیئت و همکارانشان تشکر می کنم. از اداره کل ورزش و جوانان برای حمایت هایشان قدردانی می کنم. یکی از بهترین مجامع عمومی را اینجا به لحاظ همدلی و همراهی شاهد بودیم. مازندران در سال ۱۴۰۰ به عنوان هیئت برتر انتخاب شد و جز این هم از مهدوی بردار ارزشمندم انتظاری نیست. مدیرانی که در جبهه حضور داشتند از مدیران جهادی هستند. مجمع خوبی بود. مدیریت عالی ورزش استان، حمایت های اداره کل و تلاش هیئت و همراهی و همدلی اعضای حاضر در مجمع باعث شد تا شاهد یک مجمع منسجم و خوب باشیم.

رئیس فدراسیون عنوان کرد: سنگینی وزنه این مجمع نسبت به مجامع دیگر، به دلیل حضور قهرمانان و برترین ورزشکاران است. حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در این جلسه برای هیئت استان بسیار ارزشمند است. از دکتر کهن سال تشکر می کنم که در مجمع حضور پیدا کردند و از ورزش جانبازان و معلولین حمایت می کنند.

اسبقیان با اشاره به اهمیت مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: این مصوبه توسط دکتر رئیسی رئیس محترم جمهور ابلاغ شده است و به منزله قانون بوده و لازم الاجراست. در این مصوبه برای ۱۶ دستگاه اجرایی کشور وظایفی مشخص شد که مکلف به اجرای آن هستند. کلیه دستگاه ها در سطح استان نیز وظایفی در راستای حمایت از ورزش جانبازان و معلولین دارند. لازم که با عنایت و توجه مدیرکل و هماهنگی استاندار این مصوبه پیگیری جدی شود چرا که فرصتی برای پیشبرد اهداف ورزش جانبازان و معلولین است.

وی تصریح کرد: دبیرخانه این ستاد در فدراسیون تشکیل شده است. گزارشات سالیانه اجرای مصوبه را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه می دهیم و استان هایی که عملکرد قوی یا ضعیفی در اجرای مصوبه داشتند را در این گزارش منعکس می سازیم. گزارش ما آماده ارسال به شورای عالی انقلاب فرهنگی است. امیدورام که مازندران هم عملکرد مناسبی در راستای این مصوبه داشته باشد و  جلسه ای  را با استاندار برگزار نماید.

اسبقیان اظهار داشت: طرح یاران شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با مدیریت کمیته ملی پارالمپیک تشکیل شده است. ستاد این طرح در استان ها به ریاست مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آن استان است و اداره کل ورزش و جوانان در این ستاد عضو و رئیس هیئت دبیر ستاد است و شناسایی جانبازان مدافع امنیت، مرزها و حرم در دستور کار ستاد قرار دارد. امیدوارم که کهن سال دستور شناسایی صادر جانبازان زیر ۴۰ سال استان را صادر کند تا جانبازان جدید این استان از طریق هیئت به فدراسیون معرفی شوند. در همین راستا نیز، مسابقات تیراندازی ویژه جانبازان در آذر ماه همزمان با هفته بسیج در فدراسیون برگزار خواهد شد.حضور پرنگ جانبازان عزیز در ورزش این جانبازان و معلولین بسیار اهمیت دارد و در این راستا باید پیگیر اجرای این طرح باشیم.

وی بیان کرد: ما به دنبال تغییر نام فدراسیون از جانبازان و معلولین به جانبازان و توان یابان هستیم. چرا که ورزشکاران معلول ما در مسابقات افتخارآفرینی های زیادی داشتند و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از آنها به نیکی یاد کردند. اراده، قدرت تفکر و صرف فعل خواستن از سوی این ورزشکاران نشان از توانمندی این عزیزان دارد. بنابراین به دنبال تغییر نام فدراسیون هستیم.

رئیس فدراسیون در پایان گفت: تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ما تیم قدرتمند فرانسه را شکست داد و تیم آلمان را به زانو در آورد و این اتفاق بزرگی است. ما در زمان جنگ هم در مقابل دنیا ایستادیم و امروز هم ملی پوشان ما ایستادند و افتخارات بزرگی را خلق کردند و من امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu