1403/5/9

کد خبر: 5843

1400-10-11 13:25:24

جوکار: مهم ترین هدفم در سال 97 کسب مدال از بازی های پاراآسیایی جاکارتا است

عبدالرضا جوکار، از دو و میدانی کاران با سابقه ی تیم ملی است که اخیرا و در جریان رقابت های فزاع امارات به نشان طلا در ماده پرتاب نیزه دست یافت.

وی از سال 73 به عضویت تیم ملی درآمده و طی این سالها در 5 دوره بازی های پارالمپیک شرکت کرده و ماحصل آن کسب 7 مدال رنگارنگ است.

جوکار همچنین در تمامی مسابقات جهانی و پاراآسیایی تا سال 2015 حضور داشت و در مجموع نزدیک به 40 مدال رنگارنگ از این رویدادهای ورزشی بدست آورده که 17 عدد از این نشان ها طلایی است.

وی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون در خصوص علت عدم حضورش در تیم ملی طی دو سال اخیر گفت: در دو، سه سال گذشته به خاطر قانون جدیدی که از سوی IPC اعمال شد و بر اساس آن رقابت های ماده تخصصی من یعنی پرتاب نیزه در کلاس F53 برگزار نشد، از میادین دور ماندم و از سال 2015 تا اسفند امسال که در مسابقات فزاع شرکت کردم، در رویدادهای برون مرزی حضور نداشتم.

جوکار خاطر نشان کرد: پس از اینکه اعلام شد رقابت های این ماده و کلاس در بازی های پاراآسیایی جاکارتا برگزار می شود، برای اینکه مجددا در رنکینگ جهانی قرار بگیرم در رقابت های بین المللی فزاع امارات شرکت کردم و خوشبختانه توانستم به نشان طلا در ماده پرتاب نیزه دست پیدا کنم. البته در مسابقات لیگ که سال گذشته به میزبانی مشهد برگزار شد هم حضور یافتم و مسابقات فزاع کمک کرد تا بتوانم هم در رنکینگ قرار بگیرم و هم رکورد بهتری به نسبت مسابقات لیگ به ثبت برسانم.

دارنده 7 نشان پارالمپیک افزود: شرایط فیزیکی من با ماده پرتاب نیزه سازگار تر است و اگرچه در مواد دیگر هم فعالیت داشتم اما پرتاب نیزه ماده تخصصی من به شمار می رود. متاسفانه اعلام شده در بازی های پاراآسیایی جاکارتا رقابت های پرتاب نیزه در سه کلاس به صورت ادغامی برگزار می شود که در هرسه کلاس ورزشکاران خوبی از ایران حضور دارند و اگر ادغام صورت نمی گرفت شانس طلایی شدن همه ی آنها وجود داشت. اما با این حال تلاش می کنیم که همگی روی سکو باشیم.

وی گفت: در حال حاضر با برنامه هایی که از کادر فنی گرفته ام مشغول به تمرین هستم و به جز جمعه ها در تمام ایام هفته به تمرینات پرتابی و بدن سازی می پردازم و در تلاشم تا در مسابقات قهرمانی کشور که اردیبهشت ماه برگزار می شود، با ثبت رکوردی خوب حضورم در تیم ملی برای بازی های پاراآسیایی جاکارتا را تثبیت کنم.

جوکار اضافه کرد: سال 96 برای من سال خوبی بود و بعد از مدتی وقفه مجددا فعالیتم را به صورت حرفه ای آغاز کردم و برای سال 97 نیز مهم ترین هدف حضور در تیم ملی برای بازی های پاراآسیایی جاکارتا و قرار گرفتن روی سکو است که امیدوارم محقق شود و بار دیگر برای کشورم افتخار آفرینی کنم.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu