1403/5/11

کد خبر: 59357

1400-10-11 13:25:24

اسبقیان: استان آذربایجان شرقی در ورزش جانبازان و معلولین از ظرفیت بالایی برخوردار است/ طرح یاران شهید سلیمانی فرصتی برای شناسایی و ورود جانبازان جوان به عرصه ورزش است

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین گفت: هدف طرح یاران شهید سلیمانی افتخارآفرینی برای ایران عزیز اسلامی و بالابردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی در آن سوی مرزها و توانمندسازی و حفظ آمادگی جسمانی جانبازان عزیزمان است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، اسبقیان رئیس فدراسیون در مجمع عمومی هیئت استان آذربایجان شرقی بیان کرد: ایام شهادت سرور و سالار شهیدان را گرامی می دارم و امیدوارم بتوانیم از فیوضات این شب‌های عزیز بهره لازم را ببریم. ما هر آنچه داریم از عاشورا و تاسوعا است و ما به حضرت ابوالفضل العباس ارادت ویژه‌ای داریم و امیدوارم که دست ما را بگیرند.

وی ادامه داد: درگذشت مادر گرامی، حاج علی کشفیا، برادر ارزشمند و جانباز عزیزمان را تسلیت عرض می کنم. همچنین یاد و نام گوهرخانی را گرامی می دارم که خدمات ارزشمندی را در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی از ایشان به یادگار مانده است و به روح پاک این عزیزان سلام، صلوات و درود می فرستم.

اسبقیان افزود: خداوند بزرگ را شاکرم که امروز حاج علی کشفیا را در این مجمع می بینم. ما در قبال این انسان ایثارگر وظایفمان را انجام دادیم. شخصی که بدنش را در راه حفظ از کشورمان تقدیم نظام و انقلاب کرده است. ما در برابر ایثارگری های جانبازان عزیزمان کاری نکرده ایم. کشفیا شهید زنده است و ما به وجود ایشان افتخار می کنیم و از او الهام می گیریم و او با وجود این شرایط جسمانی یک مدیر عملگرا است و همواره در مسیر ورزش فعالیت کرده است. یکی دیگر از خوشحالی های امروز من، حضور ستوده نژاد مدیرکل استان در مجمع است. او مدیر تلاشگر و ساعی است. خداوند را شاکرم که هر دو بزرگوار سلامت هستند.

وی ادامه داد: در ابتدای حضورم همراه با بهمن رضایی سرمربی تیم ملی بر مزار شهدای استان حاضر شدیم و به مقام شامخ آنها ادای احترام کردیم. یاد و نام همه شهدای عزیز را گرامی می دارم و به روح پاکشان سلام و صلوات و درود می فرستم. از تمام شما برای حضور در این مجمع تشکر و قدردانی می کنم. حضور سجاد هاشمی از قهرمانان دو و میدانی به طور حتم تاثیر ویژه ای در تیم ملی خواهد داشت.

رئیس فدراسیون عنوان کرد: از گزارش منظم برموده دبیر هیئت تشکر و قدردانی می کنم. تلاش‌های برموده برای توسعه ورزش جانبازان و معلولین در استان آذربایجان شرقی بسیار ارزشمند است. این استان ظرفیت بالایی دارد و مطمئن هستم با حضور کشفیا و برموده شاهد پیشرفت هیئت در ارزشیابی عملکرد استان‌ها خواهیم بود.

وی اظهار داشت: جوانگرایی و استعدادیابی از نکات مهمی است که امیدوارم در استان انجام شود. برنامه های فرهنگی در هیئت استان انجام شده که بسیار ارزشمند است. آذربایجان شرقی ظرفیت بالایی در اجرای برنامه‌های فرهنگی دارد و این برنامه ها در اولویت هیئت قرار دارد و گزارشات آن به فدراسیون هم رسیده است. آموزش و پژوهش نیز یکی دیگر از مباحث مهم است. گزارشات خوبی در این زمینه ارائه شد که جای تقدیر دارد.

اسبقیان عنوان کرد: ما نمی توانیم نسبت به جامعه هدفمان بی تفاوت باشیم، بنابراین باید برنامه ریزی داشته باشیم. ما باید در قبال معلولین نونهال و نوجوان احساس مسئولیت داشته باشیم و آنها را شناسایی کنیم تا وارد عرصه ورزش شوند چرا که ورزش معجزه می کند و تاثیر زیادی در روحیه افراد دارد.

رئیس فدراسیون بیان کرد: زمانی که حامد امیری قهرمان ارزشمند ما در مسابقات قهرمانی جهان تغییر کلاس داشت به این معنی بود که سلامت او ارتقا پیدا کرده و این فلسفه ورزش در حوزه جانبازان و معلولین است و ما از این موضوع استقبال می کنیم که سلامت ورزشکار ما ارتقا یافته است.

رئیس فدراسیون گفت: در خصوص ورزش بانوان، سیاست کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون مشخص است.به ورزش این حوزه باید توجه ویژه ای داشته باشیم چرا که بخشی از افتخار آفرینی ها توسط بانوان صورت می گیرد. تیم ملی والیبال نشسته بانوان مدال نقره گرفتند که بسیار ارزشمند است و امیدوارم که روزی هم قهرمان آسیا شوند.

اسبقیان افزود: طرح یاران شهید سلیمانی بسیار مهم است. این طرح یعنی ورود و شناسایی جانبازان جدید مدافع حرم، امنیت و مرز ها به میدان ورزش است. ستادی در استان‌ها تشکیل شده که رئیس آن بر اساس اعلام کمیته ملی پارالمپیک، مدیرکل بنیاد شهید استان است. مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان، رئیس هیئت، مسئولین تربیت بدنی سپاه، بسیج و نیروی انتظامی و ارتش استان عضو هستند. این اعضا وظایف شناسایی و معرفی جانبازان جوان را بر عهده دارند تا پس از کلاسبندی وارد عرصه ورزش شوند.

وی بیان کرد: این طرح دو هدف را دنبال می کند، هدف اول، افتخارآفرینی برای ایران عزیز اسلامی در آن سوی مرزها و بالابردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی و هدف دوم توانمندسازی و حفظ آمادگی جسمانی جانبازان عزیزمان است. ما مکلف هستیم در خصوص جانبازان بی تفاوت نباشیم. امیدوارم که مسئولین استان در این خصوص با جدیت پیگیر باشند تا طرح یاران شهید سلیمانی اجرایی شود. منطقه شمال غرب هم بر عهده من است و بر اجرای آن نظارت خواهم داشت.

رئیس فدراسیون گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی یکی دیگر از مباحث مهم است. استانی که این مصوبه را پیگیری کند موفق خواهد شد. مجموعه اختصاصی جانبازان و معلولین باید رایگان در اختیار شما قرار گیرد. این مصوبه توسط رئیس جمهور ابلاغ شده و به منزله قانون بوده و لازم الاجرا است. من به عنوان دبیر ستاد مصوبه می بایست گزارش عملکرد استان ها را به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کنم‌. باید از این ظرفیت استفاده کنیم و سالنی به صورت رایگان در اختیار ورزش جانبازان و معلولین قرار گیرد. مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای سازمان بهزیستی هم وظایفی را مشخص کرده که ایاب و ذهاب رایگان در اختیار ورزش جانبازان و معلولین قرار دهد. در این مصوبه اقدامات مشترکی برای تمام دستگاه ها وجود دارد که این دستگاه ها سانس هایی را به صورت رایگان در اختیار ورزشکار جانباز و معلول قرار دهند.

اسبقیان در پایان عنوان کرد: تلاش می کنیم تجهیزات مورد نیاز این استان را تامین کنیم و در این زمینه پیگیری لازم را خواهیم داشت.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu