1403/5/11

کد خبر: 60472

1400-10-11 13:25:24

اسبقیان: هدف طرح یاران شهید سلیمانی شناسایی و جذب جانبازان مدافعان حرم، امنیت و مرزها به عرصه ورزش قهرمانی است

رئیس فدراسیون گفت: حضور ۹ ملی پوش گیلان در ترکیب اعزامی به مسابقات نشان از ظرفیت بالای این استان در ورزش جانبازان و معلولین دارد.

به گزاش روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، اسبقیان رئیس فدراسیون در مجمع انتخاباتی گیلان بیان کرد: خداراشاکرم که امروز فرصت شد تا در استان شهید پرور و قهرمان پرور گیلان حضور پیدا کنم. در بدو ورود به شهدای سرافراز استان گیلان ادای احترام کردیم. از مدیرکل و معاون و همکارانم در اداره کل ورزش و جوانان استان به لحاظ تشکیل مجمع، تشکر و قدردانی می کنم و به قنبری رئیس جدید هیئت تبریک عرض می کنم.

وی ادامه داد: مواردی که در مجمع مطرح شد نشان از علاقه مندی به رشد و توسعه ورزش جانبازان و معلولین در استان گیلان دارد و به طور حتم نمی توان از آن بی تفاوت عبور کرد. علاقه دارم که هیئت این استان هم رشد و شکوفایی لازم را داشته باشد. حضور ۹ ملی پوش در ترکیب اعزامی به مسابقات نشان از ظرفیت بالای استان گیلان در ورزش این حوزه دارد و امیدوارم که با حضور قنبری شاهد افزایش تعداد ورزشکاران این استان در تیم های ملی باشیم.

اسبقیان افزود: آرمان مدیرکل اداره ورزش و جوانان از چهره های موفق ورزش است. تلاش هایی که در این استان صورت می گیرد به طور حتم موثر خواهد بود. مدیرکل و معاونین استان با توانمندی شان می تواند در پیشبرد اهداف وزارت ورزش و جوانان با رویکرد علمی و فرهنگی موثر باشند و من از این موضوع بسیار خوشحال هستم.

رئیس فدراسیون گفت: از قنبری رئیس جدید هیئت انتظار دارم، در راستای فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با خستگی ناپذیری عمل کند و مطمئن هستم با حمایت‌های فدراسیون و اداره کل استان می تواند هیئت را به سمت پیشرفت لازم ببرد. مباحث آموزشی در بخش مربیگری و داوری و استعدادیابی بسیار حائز اهمیت است.

وی عنوان کرد: در بخش مسابقات، هیئت می تواند میزبان رقابت های کشوری باشد که به توسعه ورزش جانبازان و معلولین در این استان کمک خواهد کرد. همچنین موضوع مهم دیگر، اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که توسط رئیس جمهور ابلاغ شده است و به منزله قانون است و لازم الاجراست و حدود ۱۷ دستگاه اجرایی را موظف کرده است تا در راستای ترویج فرهنگ حضور و توانمند سازی و افتخار آفرینی جانبازان و معلولین از طریق ورزش، برنامه ریزی و حمایت داشته باشند.

اسبقیان تصریح کرد: در این مصوبه اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان بهزیستی مکلف شدند تا در خصوص ایاب و ذهاب ورزشکاران همکاری لازم را با هیئت استان داشته باشند. همچنین برای اداره کل استان وظایفی از جمله حمایت ویژه از جانبازان و معلولین در نظر گرفته شده است. در هر استان مدیرکل اداره ورزش و جوانان به عنوان رئیس ستاد مصوبه و رئیس هیئت به عنوان دبیر ستاد فعالیت می کند. مدیرکل می بایست به همراه رئیس هیئت برای اجرای این مصوبه با استاندار جلسه ای را برگزار کند و سپس با نمایندگان دستگاه های اجرایی استان نشستی را در این زمینه برگزار نمایند.

رئیس فدراسیون گفت: فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین دبیرخانه مصوبه است که گزارش عملکرد دستگاه های اجرایی و هیئت های استانی را به ستاد ملی و شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال خواهد کرد.  ما می بایست از این فرصت ایجاد شده برای توسعه ورزش جانبازان و معلولین استفاده کنیم. همچنین به دنبال اجرای طرح یاران شهید سلیمانی با حضور دکتر کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک هستیم. هدف این طرح شناسایی و جذب جانبازان مدافعان مرزها، امنیت و حرم به عرصه ورزش قهرمانی است. چرا که حضور آنها الهام بخش ورزش جانبازان و معلولین خواهد بود. پس از شناسایی جانبازان مستعد و برگزاری کلاسبندی، ورزشکاران جانباز هر استان به ما معرفی خواهند شد.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu