1403/5/11

کد خبر: 60755

1400-10-11 13:25:24

۴۸ ساعت به اله مانی فرجه دادم، اما برنگشت / به دنبال تشکیل کمیته استعدایابی هستیم

سرپرست انجمن فوتبال هفت نفره در خصوص وضعیت انجمن و تیم ملی در نشست خبری توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین، جواد مقدسی سرپرست انجمن فوتبال هفت نفره در نشست خبری که امروز سه شنبه چهاردهم شهریور ماه در محل فدراسیون برگزار شد، بیان کرد: انجمن وارد مرحله جدیدی از فعالیت‌ها شده است. محور اصلی فعالیت‌ها اعزام تیم ملی به مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در آبان ماه و سپس برگزاری مسابقات قهرمانی کشور است. تاکنون دو مرحله اردوی تیم ملی برگزار شده و مرحله سوم از ۲۶ تا ۴ مهر برگزار می‌شود. بعد از آن اردوی متصل به اعزام خواهد بود و تیم نیز ۸ آبان راهی کشور استرالیا خواهد شد. هفده نفر در اردوی تیم ملی هستند که فکر می‌کنم در نهایت چهار نفر خط می‌خورند.

وی درباره حواشی اخیر پیرامون این تیم و کناره‌گیری امین اله مانی عنوان کرد: چند روز قبل سرمربی قبلی بدون هماهنگی کناره گیری کرد. در واقع استعفایی در کار نبود، بلکه او کنار کشید. پس از عدم موافقت مراجع ذی‌صلاح با یک نفر از کادر فنی اعلامی ایشان به فدراسیون، اله مانی تیم را رها کرد. در ادامه با تدبیر فدراسیون و موافقت با پیشنهاد انجمن، علی رعدی سرمربی شد و مربیان هم انتخاب شدند و تیم را در اختیار قرار گرفتند. تمرینات با کیفیتی برگزار شده و در نهایت ۱۷ نفر برای مرحله سوم دعوت می‌شوند.

مقدسی عنوان کرد: این انتخاب مورد استقبال استان‌ها قرار گرفت و بیشتر استان‌ها از این موضوع خوشحال شدند. امیدواریم بتوانیم یک کار ماندگار برای این تیم انجام بدهیم.

سرپرست انجمن بیان کرد: آن مربی مجوز لازم را کسب نکرد. در کشور مراجع ذی صلاح باید تصمیم بگیرند. امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال زمانی انتخاب شد، یکی از همکارانش را معرفی کرد و برای او مجوز صادر نشد. قلعه‌نویی اجازه داد که کار جلو برود و در ادامه، این مجوز صادر شد، اما در اینجا اله مانی می‌گفت که آن مربی باید باشد که ما عنوان کردیم که تابع قانون هستیم. قانون می‌گوید که استعلام گرفته شود.

وی پیرامون اختلافاتش با اله مانی گفت: حمایت من از اله مانی به این حد بود که او صبح شنبه ترک اردو کرد و پاسخ تلفن ها را نداد. من بلافاصله خودم را رساندم و یکشنبه را نیز فرجه دادم که برگردد، اما این کار را انجام نداد و نهایتاً دوشنبه صبح رعدی را انتخاب کردیم. در واقع ۴۸ ساعت به او فرجه دادیم. تنها دلیل جدایی، بحث آن مربی بود و اختلافی وجود نداشت.

مقدسی افزود: در دوره قبل هم چند ملی‌پوش از اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی حمایت کردند. بودجه‌ای که به فدراسیون اختصاص پیدا می‌کند، نسبت به شرایط کم است. برای این دوره هم هیچ مشکلی وجود ندارد و بحث کسر بودجه مطرح نیست.

وی ادامه داد: این گلایه وجود دارد که هیچ تناسبی بین هزینه فوتبال باشگاهی با فوتبال ملی ما وجود ندارد. کل هزینه تیم ما کمتر از هزینه بازیکنان در لیگ برتر فوتبال است. در فوتبال افراد سالم، صنایع ملی ما از تیم‌ها حمایت می کنند و جای سوال است که چرا برای پشتیبانی از تیم ملی فوتبال هفت نفره اقدام نمی کنند. در واقع پنج هزار میلیارد تومان در یک چرخه دویست نفره وجود دارد و گلایه مندی در آن بخش است.

سرپرست انجمن درباره تعامل با مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال گفت: نشستی با قنبرزاده داشتم و او دیدگاه خوب و مثبتی داشتم. همچنین جلسه با نبی برگزار کردم و او نیز قبول دارد. همچنین درخواستی از تاج داشتیم که خوشبختانه بخشی از قانون گذاران در کشور نیز حامی بودند. هنوز نشستی با تاج نداشته‌ام، ولی از دفترش دستور مساعدت را گرفته‌ایم. ما درخواست حمایت کردیم. اجازه بدهید جلسه بگذاریم تا ببینیم چگونه باید تعامل کنیم.

وی گفت: به دنبال فعال کردن فوتبال بانوان معلولین هستیم و می‌خواهیم یک مسابقات چهارجانبه تا پایان سال در این حوزه برگزار کنیم. همچنین با توجه به اهمیت موضوع استعدادیابی، کمیته فنی را با حضور پیشکسوتان تشکیل خواهیم داد تا ورزشکاران مستعد این رشته شناسایی شوند.

سرپرست انجمن درباره ترک اردوی تیم ملی توسط سه بازیکن گفت: آنها یک تصمیم هیجانی گرفته‌اند که به دلیل ارتباط عاطفی با سرمربی بوده است. کمیته انضباطی تشکیل شده و پس از بررسی رای لازم اعلام می‌شود و با توجه به اینکه زمان ثبت نام برای استرالیا محدود بود و این بازیکن در تیم حضور نداشتند در رقابت های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه نیز نمی توانیم از حضور آنها استفاده کنیم.

عکاس: رضا جوشقانی

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu