1403/5/10

کد خبر: 6755

1400-10-11 13:25:24

رضایی :کاروان ایران با ۳۰۱ ورزشکار در بازی های پاراآسیایی جاکارتا حضور می یابد/ تلاش برای حفظ و ارتقا جایگاه ایران

نخستین نشست خبری سومین دوره بازی های پاراآسیایی جاکارتا صبح امروز برگزار شد و هادی رضایی، سرپرست کاروان ایران در بازی های پاراآسیایی جاکارتا، درخصوص تعداد رشته های ورزشکاراران اعزامی و نحوه اعزام تیم به بازی ها صحبت کرد.

سرپرست کاروان ایران در ابتدای جلسه، ضمن تبریک کسب سهمیه بازی های پارالمپیک ساره جوانمردی در رقابت های قهرمانی جهان، گفت: جوانمردی نخستین سهمیه بازی های پارالمپیک توکیو را کسب کرد که افتخار بزرگی برای ایران است و به ایشان و کادر فنی تبریک می گویم. جوانمردی پیش از بازی های پارا آسیایی جاکارتا سهمیه پارالمپیک توکیو را کسب کرد و نخستین سهمیه در رشته تیراندازی به دست آمد و برنامه پارالمپیک علاوه بر بازی های پارا آسیایی جاکارتا حمایت از ورزشکارانی است که می توانند سهمیه پارالمپیک را کسب کنند. ما برنامه اعزام به بازی های پارالمپیک توکیو و کسب سهمیه را از هم اکنون آغاز کرده ایم. همچنین از ورزشکاران و رشته های پارالمپیکی حمایت می کنیم.

رضایی به حضور کیفی کاروان ایران در سومین دوره بازی های پارا آسیایی جاکارتا اشاره کرد و گفت: کاروان ایران در این دوره با تعداد ورزشکار کمتر و رشته های بیشتر اعزام خواهد شد. تعداد ۳۰۱ ورزشکار روز دهم مهرماه با پرواز مستقیم به محل برگزاری مسابقات اعزام می شوند. بازی ها نیز از ۱۴ مهرماه با حضور ۳۵۸۹ ورزشکار از ۴۳ کشور آغاز می شود. مسابقات نیز در ۹ مرکز ورزشی برگزار می شود.

وی ادامه داد: مسابقات در ۱۸ رشته ورزشی برگزار می شود که ایران در رشته های دو و میدانی، وزنه برداری، تیراندازی، تیراندازی با کمان، جودو، شنا، دوچرخه سواری، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، گلبال، تنیس روی میز و شطرنج شرکت می کند. اعزام رشته بوچیا هنوز تایید نشده و پیگیر گرفتن سهمیه اعطایی (وایلد کارت) برای ورزشکاران این رشته هستیم. در رشته های بدمینتون، تنیس باویلچر، شمشیربازی با ویلچر، بولینگ روی چمن و بولینگ ۱۰ پین ورزشکاری اعزام نخواهیم کرد، چون اعزام کاروان ایران کیفی است و از آنجایی که این رشته ها مدال آور نیستند، به این بازی ها اعزام نمی شوند. رشته شطرنج نیز برای نخستین بار به این بازی ها اعزام می شود.

سرپرست کاروان ایران در سومین دوره بازی های پارا آسیایی جاکارتا درخصوص تعداد مدال هایی که در این مسابقات توزیع می شود، اظهار داشت: ۶۸۴ مدال در این بازی ها توزیع می شود که ۳۴۳ مدال در بخش آقایان، ۳۰۰ مدال در بخش بانوان و ۴۱ مدال در بخش میکس توزیع می شود. شعار بازی ها نیز «روح الهام بخش و انرژی در آسیا» است. از ۱۰ تا ۱۵ درصد ورزشکاران نیز تست دوپینگ گرفته خواهد شد.

وی درخصوص ادغام برخی مواد رشته دو و میدانی گفت: مواد رشته های دو و میدانی ادغام شده است و شاید شانس مدال آوری کمتر شده باشد، اما این اتفاق برای سایر کشورها روی داده و باید برای بازی های پارالمپیک توکیو برنامه ریزی کنیم.

رضایی درباره حقوق ورزشکاران و مربیان اظهار داشت: آیین نامه ای مبنی بر میزان حقوق ورزشکاران و مربیان درنظر گرفته شده است که برای افراد طلایی ۱۲ ماه حقوق درنظر گرفته شده است که از اول آبان ماه برای فدراسیون های مربوطه واریز شده است و ملزم به پرداخت به ورزشکاران هستند. حقوق ماهیانه برای ورزشکاران طلایی ماهیانه سه میلیون تومان، برای نقره یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و برای مدال برنز یک میلیون تومان درنظر گرفته شده است. حقوق مدال آوران بازی های پارا آسیایی جاکارتا از ابتدای سال توسط کمیته ملی پارالمپیک پرداخت خواهد شد. توجه ویژه ای نیز به مدال آوران بازی های پارالمپیک ریو می شود و یک میلیون تومان برای هفت ورزشکاری که در این بازی ها مدال طلا کسب کرده اند، تعلق می گیرد.

وی افزود: اگر ورزشکاری که شانس کسب مدال نقره است در بازی های پارا آسیایی جاکارتا صاحب مدال طلا شود، حقوق مدال طلا پرداخت خواهد شد و اگر ورزشکاری دو مدال طلا کسب کند، معادل دو مدال طلا حقوق می گیرد. برای مربیان طلایی نیز حقوق ماهیانه چهار میلیون تومان درنظر گرفته شده است و مربیانی که شانس کسب مدال نقره و برنز دارند، به ترتیب دو میلیون و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت خواهند کرد.

سخنگوی ستاد بازی های پارا آسیایی جاکارتا همچنین درخصوص اردوهای تیم ملی اظهار داشت: اردوهای تیم ملی به صورت غیر متمرکز و متمرکز برگزار می شود و برخی ورزشکارانی با مربیان خود در شهرهایشان فعالیت می کنند که برای ورزشکاران شانس کسب مدال طلا هفت میلیون درنظر گرفته ایم که برای ورزشکاران و مربیان و هزینه های دیگرآنها درنظر گرفته شده است.

هادی رضایی در پایان گفت کاروان ایران برای حفظ جایگاه چهارمی و ارتقای این جایگاه در بازی های پاراآسیایی جاکارتا تلاش خواهد کرد.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu