1403/5/10

کد خبر: 7757

1400-10-11 13:25:24

ای وطن: پهلوانی و جوانمردی اولویتهای ورزش است و نسل جدید هم باید آن را حفظ کند

علی اکبر ای وطن، از پیش کسوتان و نخستین ورزشکار رشته وزنه برداری جانبازان و معلولین، در حاشیه برگزاری رقابت های قهرمانی کشور وزنه برداری، گفتگویی با روابط عمومی فدراسیون انجام داد.

وی درخصوص توسعه این رشته گفت: رشد و توسعه این رشته ورزشی در سالهای اخیر بسیار زیاد بوده است و قابل مقایسه با گذشته نیست. ریاست فعلی و قبلی فدراسیون جانبازان و معلولان برای رشد و توسعه ورزش این قشر از افراد جامعه تلاش زیادی در سالهای اخیر کردند که جا دارد همین جا از آنان قدردانی کنم.

ای وطن که در سال ۱۹۸۸ نخستین حضور خود در بازی های پارالمپیک را در سئول تجربه کرد و به جایگاه پنجمی دسته ۶۷ کیلوگرم رسید، درباره چگونگی راه اندازی این رشته ورزشی معلولان گفت: نخستین هدف ما اثبات توانایی معلولان در ورزش بود و از ابتدای تاسیس فدارسیون در این زمینه قعالیت کردم.

دارنده مدال نقره مسابقات قهرمانی سال ۱۹۹۰ جهان در دسته ۶۷ کیلوگرم، تصریح کرد: در رشته مختلفی از جمله کشتی، وزنه برداری و زورخانه ای شرکت می کردم تا نشان دهم که معلولان توانایی ورزش های مختلف دارم. در ابتدا قوانین را به درستی نمی دانستیم و امکانات تمرینی نیز نداشتیم. من با امکانات اولیه و در آب انبار خانه ام تمرین می کردم و در بسیاری از مسابقات به دلیل نداشتن قوانین و مقررات موفق به کسب مقام نمی شدم.

این پیش کسوت که بیست و پنجمین دوره مسابقات وزنه برداری معلولان به نام وی برگزار می شود، از این حرکت فدراسیون بسیار تشکر کرد و با ابراز خرسندی  در این خصوص گفت: مسئولین ورزشی نباید پیشکسوتان را فراموش کنند. بچه های قدیمی را رها نکنید و با تشکیل کمیته پیشکسوتان از تجربه آنان در ورزش استفاده کنید.

ای وطن مهمترین اولویت ورزش در گذشته را پهلوانی و جوانمردای دانست و گفت: نسل فعلی ورزش باید این اولویت ها را حفظ و در جامعه ترویج دهند.

بیست و پنجمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جانبازان و معلولان کشور از صبح امروز (یکشنبه) در محل این فدراسیون آغاز شده است و به مدت سه روز زیر نظر کمیته بین المللی پارالمپیک ادامه خواهد داشت.

این مسابقات در دو گروه جوانان و بزرگسالان و در وزن ۴۹، ۵۴، ۵۹، ۶۵، ۷۲، ۸۰، ۸۸، ۹۷، ۱۰۷ و به اضافه ۱۰۷ کیلوگرم با حضور ۱۲۷ وزنه بردار از ۲۲ استان کشور برگزار می شود.

دسته بندی: دسته بندی نشده

طراحی سایت در اهواز
ارتباط با ما
تهران، خیابان بهار شمالی، خیابان شهید ورکش، پلاک یک
کدپستی: ۱۵۷۳۸۱۶۱۱۱
ما را دنبال کنید
منو | Menu